În anul școlar 2024-2025, elevii din județul Vâlcea vor avea vacanța mobilă în perioada 17-23 februarie

5.711 vizualizări
Bursele elevilor
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Elevii și copiii de grădiniță din județul Vâlcea vor avea vacanța mobilă în perioada 17 – 23 februarie 2025, potrivit unui anunț al inspectoratului școlar județean. Conform structurii anului școlar 2024-2025, fiecare inspectorat școlar stabilește o săptămână de vacanță în perioada 10 februarie – 2 martie 2025.

„Având în vedere prevederile OME 3694/2024 și Hotărârea numărul 11 din 22 martie 2024 a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Vâlcea, pentru anul şcolar 2024-2025, vacanta dintre modulele III și IV la nivelul unităților de învățământ din județul Vâlcea este programată în perioada 17-23 februarie 2025”, se arată în anunțul inspectoratului școlar.

Școlile au termen până astăzi, 1 aprilie, să îi anunțe pe elevi și părinți când au ales să fie săptămâna de vacanță mobilă din luna februarie 2025 și programele Săptămâna Verde și Săptămâna „Școala altfel”. Prevederea apare în ordinul care aprobă structura anului școlar viitor, 2024-2025.

Calendarul pentru anul școlar 2024-2025:

Intervale de cursuri:

— de luni, 9 septembrie 2024, până vineri, 25 octombrie 2024;

— de luni, 4 noiembrie 2024, până vineri, 20 decembrie 2024;

— de miercuri, 8 ianuarie 2025, până vineri, 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025, sau vineri, 21 februarie 2025, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;

— de luni, 17 februarie 2025, respectiv luni, 24 februarie 2025, sau luni, 3 martie 2025, la decizia inspectoratelor școlare județene/ al municipiului București, după caz, până joi, 17 aprilie 2025;

— de luni, 28 aprilie 2025, până vineri, 20 iunie 2025;

Intervale de vacanță:

— de sâmbătă, 26 octombrie 2024, până duminică, 3 noiembrie 2024;

— de sâmbătă, 21 decembrie 2024, până marți, 7 ianuarie 2025;

— o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 10 februarie— 2 martie 2025;

— de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025;

— de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.

„Fiecare unitate de învățământ comunică beneficiarilor primari ai educației și părinților/reprezentanților legali ai acestora, până la data de 1 aprilie 2024, structura detaliată a anului școlar, cu includerea deciziilor pentru elementele flexibile ale acesteia”, se arată în ordin.

Art. 1. — „(1) Anul școlar 2024—2025 începe la data de 1 septembrie 2024, se încheie la data de 31 august 2025 și are o durată de 36 de săptămâni de cursuri. Cursurile anului școlar 2024—2025 încep la data de 9 septembrie 2024.

(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1) se stabilesc următoarele:

a) pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 6 iunie 2025;

b) pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 13 iunie 2025;

c) pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor prevăzute la lit. a) și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 27 iunie 2025;

d) pentru clasele din învățământul postliceal, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învățământ în vigoare.”

Școala altfel și Săptămâna verde

Art. 4. — „(1) Programul național „Școala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfășoară în perioada 9 septembrie 2024—30 mai 2025, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

(2) La clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică și din învățământul profesional, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică, urmărind și scopul acestor programe.

(3) La clasele din învățământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică.”

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Vacanța „mobilă” din anul școlar 2024-2025, pentru elevii din București, este programată în perioada 17-23 februarie 2025 – document
Elevii din județul Constanța vor avea vacanță în perioada 24 – 28 februarie 2025, a stabilit Inspectoratul Școlar
Școlile mai au o lună să le spună elevilor și părinților când au ales vacanța mobilă din februarie, Săptămâna verde și „Școala altfel” în anul 2025, prevede structura anului școlar viitor
Calendarul anului școlar 2024-2025, publicat în Monitorul Oficial. Cursurile încep pe 9 septembrie și se încheie pe 20 iunie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Aplicația de salarizare a personalului din Învățământ a fost din nou actualizată: valoarea indemnizației de hrană poate fi reglată pe niveluri de învățământ proporțional cu norma ocupată, dar cu totalul nu mai mare de 347 lei – printre modificări

În aplicația de salarizare pentru profesorii și angajații din Învățământ a fost actualizată posibilitatea reglării pe niveluri de învățământ a valorii indemnizației de hrană, proporțional cu norma ocupată, potrivit unui…
Vezi articolul

VIDEO Domnica Petrovai, psihoterapeut: Două treimi dintre profesori au stări de epuizare, așa-numitul burnout, depresie, care face dificilă și relaționarea cu copiii. Aceștia au dificultăți în a depune efort să învețe

Psihologul clinician și psihoterapeutul Domnica Petrovai a atras atenția asupra procesului de învățare al elevilor care este afectat atât de burnoutul profesorilor, cât și de faptul că elevii au dificultăți…
Vezi articolul

Petiție online „Elevii nu doresc dublă admitere!”, lansată de Asociația Elevilor din București și Ilfov: Este o povară pentru un copil de 14 ani, care ar trebui să își dubleze numărul de meditații

Într-o petiție online, lansată de Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), elevii critică măsura potrivit căreia orice liceu are posibilitatea de a organiza un examen de admitere, la nivel…
Vezi articolul

Teste de antrenament pentru Evaluarea Națională, solicitate într-o scrisoare deschisă Ministerului Educației, de un părinte al unui elev de clasa a 8-a: “Elevii din clasa a opta sunt la a patra variantă de subiecte de examen pe care o cunosc de-a lungul gimnaziului”

Modele sunt în continuă schimbare, iar cele mai recente, publicate în noiembrie 2021 nu sunt clare, acuză mama care a trimis scrisoarea către ministerul Educației. Elena Ungureanu, mama unui elev…
Vezi articolul