În Anglia, profesorii nu așteaptă să ia guvernul toate deciziile privind reluarea școlii: ei acuză guvernul de măsuri haotice și cer în instanță datele științifice pe care autoritățile își bazează deciziile legate de educație

4.347 de vizualizări
Foto: Facebook.com/ Boris Johnson
Sistemul de învățământ din Marea Britanie a început pregătirile pentru redeschidere, după vacanța de sărbători, cu informații clare despre când și cum își reiau activitatea școlile. Dar situația a degenerat rapid, cu presiuni și atacuri la adresa guvernului pentru modul cum administrează situația în Anglia. Cum se pregătește pentru reluarea școlii unul dintre sistemele care, spre deosebire de România, preferă să favorizeze școala față în față?

Începutul de an a prins profesorii, elevii și părinții din România așteptând informații clare de la Minister și Guvern cu privire la începerea școlii. Noul ministru Cîmpeanu vorbește despre o posibilă deschidere parțială a școlilor pentru predare față în față, dar nu din 11 ianuarie când e programat să se reia cursurile, sindicatele prioritizează problema salariilor, în timp ce, în ultimele zile, doar elevii s-au exprimat, printr-o organizație a lor, cu privire la ceea ce-și doresc în privința reluării școlii. Nimeni nu discută pe baze de date, dar ministrului “i se pare” că e prea scurt termenul de 11 ianuarie, pentru redeschidere.

Situația generală este cu totul alta în Marea Britanie și nu doar ca atitudine a autorităților, ci ca implicare a tututor celor interesați, inclusiv a profesorilor și elevilor/părințillor și autorităților locale.

  • În Marea Britanie, învățământul este descentralizat, intrând sub aurotitatea guvernelor fiecărei națiuni. Cel din Anglia intră sub autoritatea guvernului de la Londra. Acesta a apărat constant principiul că școlile trebuie să rămână deschise și în condițiile pandemiei, în interesul bunei educări a elevilor, dar și în sprijinul părinților care trebuie să muncească. Aceasta până la sfârșitul anului, când au decis ca reluarea cursurilor după vacanța de sărbători, adică săptămâna aceasta, să nu aibă loc față în față peste tot și să fie amânată în unele cazuri.

Detaliile redeschiderii, despre care EduPedu.ro a scris aici, au fost prezentate constant și clar în ultimele zile, atât pentru Anglia, cât și pentru Scoția, Țara Galilor și Irlanda de Nord. Chiar și așa, notează BBC, guvernul nu a dezvăluit toate detaliile referitoare, între altele, la criteriile luate în calcul pentru cazurile în care vor fi închise școli primare.

Tot BBC l-a intervievat pe premierul Boris Johnson care a insistat că, acolo unde școlile sunt deschise, părinții trebuie să-și trimită copiii la școală, deoarece “riscurile sunt foarte, foarte mici” pentru copii, în timp ce beneficiile școlii față în față “sunt imense”. Tot el a indicat, însă, drept cauză a măsurilor excepționale de închidere a unor școli noua tulpină de coronavirus care se răspândește în Marea Britanie și despre ale cărei efecte asupra copiilor nu se știu suficiente lucruri.

Iar, spre deosebire de încrederea pe care a încercat să o transmită premierul, secretarul Educației Gavin Williamson a atras atenția că școlile din zone cu răspândire maximă a virusului, care rămân închise în următoarele două săptămâni, ar putea rămâne închise pe termen mediu.

În aceste condiții, guvernul este deja ținta unor atacuri și critici susținute:

  • Pe de o parte, sindicatele din învățământ și-au sfătuit membrii că este nesigur să revină la școală și au cerut ca școlile din toată Anglia să treacă la predarea online, potrivit BBC.
  • The Guardian arată că directorii de școli au deschis o acțiune în instanță împotriva guvernului, cerând acestuia să dezvăluie datele științifice pe baza cărora își bazează decizia de a redeschide cea mai mare parte a școlilor, de săptămâna aceasta. Ei au invocat în acest sens suspiciunile privind o posibilă transmisibilitate mai ridicată a noii tulpini în rândul copiilor, pe care oamenii de știință au spus că încă o cercetează. Asociația directorilor de școli a cerut, prin avocați, ca executivul să pună la dispoziție până luni după-amiază datele pe care își întemeiază decizia că redeschiderea școlilor e sigură. 
  • Aceeași sursă notează că zilele acestea cresc presiunile pe guvern să grăbească accesul personalului didactic la vaccinul împotriva Covid-19 și să faciliteze, cu ajutorul armatei, testarea extinsă și constantă a elevilor.
  • Iar presiunea pe părinți și elevi a determinat autoritățile locale să ceară o mai mare putere de decizie în privința școlilor, în funcție de condițiile din fiecare localitate și comunitate.

The Guardian pune toată situația cap la cap și ajunge la concluzia că, într-o țară unde guvernul a manifestat constanță în privința școlilor, din vară până acum, decizia de deschidere parțială după sărbători a produs o stare de haos în care, până acum, profesorii au fost cei care au dat clasă guvernului prin modul cum au acționat, inclusiv prin acțiuni legale și cereri oficiale de date, în fața unor autorități “care refuză să asculte”.


1 comment
  1. In Romania Inspectoratele Scolare si scolile nu sunt intotdeauna institutii dedicate total interesului educatiei. Unii reprezentanti ai acestora sunt numiti politic, isi pun rame pe Facebook in functie de ”cerintele” de moment, Acum la moda este cea cu ” Si eu ma vaccinez”.
    Conducerile scolilor incep sa fie schimbate pe capete de noua conducere politica, iar locul multor directori competenti carara le-a expirat concursul va fi luat de oamenii cu merite in campaniile electorale.
    In loc ca toate deciziile sa fie luate pe fundamente stiintifice se actioneaza pe baza de ”asa mi se pare”. La noi legea nu are mereu prioritate, ci politica, iar sindicatele stiu sa ia cotizatii!
    Politicul din domenii cheie care ia decizii gresite poate compromite viitorul tinerilor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Radu Vancu: Ministerul este blocat într-o programă muzeificată de Bacalaureat, exclusiv masculină. Cum ar putea copiii noștri să dezvolte competențe digitale, competențe în multilingvism discutând literatură scrisă în cel mai bun caz acum 40 de ani?

„Cum ar putea copiii noștri să dezvolte competențe digitale, competențe în multilingvism ș.a.m.d. discutând și analizând literatură scrisă în cel mai bun caz acum 40 de ani, acum 50 de…
Vezi articolul

Vlad Mixich: Dacă epidemia evoluează în ritmul actual, o prognoză a INSP estimează că, la finalul lunii august, 80% din paturile de la Terapie Intensivă pentru COVID-19 din România vor fi ocupate de pacienți în stare gravă

Vlad Mixich, expert numit de Parlamentul European în conducerea Agenției Europene pentru Securitate și Sănătate în Muncă, afirmă că, potrivit unei prognoze realizate de Institutul Național de Sănătate Punlică, dacă…
Vezi articolul

Tudorel Toader îndreaptă Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” spre Rusia. Analist de politică externă: ”O deschidere nepotrivită de transfer către o zonă care nu transmite valorile pe care le împărtășim”

În ultima perioadă, Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași a anunțat demararea mai multor proiecte de colaborare cu instituții academice din Rusia sau din zone aflate sub influență rusofonă. Insistența…
Vezi articolul

Elevii din cele mai sărace regiuni ale României au cele mai multe medii sub 5 la Evaluarea Naţională 2023/ Organizația Salvaţi Copiii cere autorităţilor să ia măsuri

Rezultatele elevilor la Evaluarea Naţională reflectă “disparităţile şi inegalităţile socio-economice dintre regiunile de dezvoltare ale României”, potrivit unei analize a Salvaţi Copiii România. Astfel, cele mai multe medii sub 5…
Vezi articolul