În Anglia, directorii de școli resping apelurile pentru acțiuni remediale, invocând bunăstarea elevilor și profesorilor / Discuții ca materiale de sprijin să fie permise la examenele naționale de anul viitor

949 de vizualizări
Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com
Anglia, națiune unde guvernul stabilea repere internaționale, în urmă cu un an, prin angajamentele privind acțiunile remediale post-pandemie, este în prezent martora unei rezistențe notabile din partea conducerii școlilor față de desfășurarea activităților de recuperare a materiei, iar situația pare să influențeze planurile pentru organizarea examenelor naționale de anul viitor, potrivit relatărilor The Guardian. Atunci, elevii ar putea da GCSE, examen național pe care îl dau elevii care termină anul 11 (cei de 16 ani), având la îndemână materiale de sprijin, conform sursei citate.

The Guardian citează, pe de o parte, un sondaj realizat în rândul directorilor de unități de învățământ din Anglia ce relevă că mai puțin de una din cinci școli din această națiune pregătește programe de recuperare a materiei pentru vacanța de vară. Motivul: directorii spun că sunt îngrijorați mai mult de bunăstarea și sănătatea elevilor și a profesorilor, decât de materia pierdută.

Doar 18% dintre participanții la sondaj au spus că vor oferi programe remediale în vacanță și doar 5% au spus că dau copiilor teme suplimentare peste vară. Reacția directorilor de școli vine în pofida preocupărilor cu privire la pierderile de învățare suferite de copii, ce au determinat guvernul să îndemne școlile să ofere sprijin suplimentar elevilor în această perioadă.

  • Iar săptămâna trecută premierul a spus că favorizează chiar extinderea zilei de școală pentru activități educaționale suplimentare, idee respinsă acum de 75% dintre directorii de școală. Aceștia își manifestă interesul mai mult pentru nevoia de “pauză” și liniște pentru elevi și cadre didactice.

Tot The Guardian semnalează, separat, intenția autorităților de a “compensa” pierderile de învățare din pandemie pentru elevii care vor da anul viitor examenele naționale GCSE și A-Level (date de elevii de 16 și 18 ani) oferindu-le acestora unele facilități.

  • Mai precis, potrivit unor propuneri neaprobate încă, dar care urmează să fie discutate în perioada următoare, elevii care dau acele examene ar urma să poată opta în privința tipului de subiecte la unele materii GCSE, având în vedere că nu au putut acoperi tot curriculum-ul din cauza pandemiei. La examinare, elevii ar urma să aibă și acces la unele materiale ajutătoare, de tipul memoratoare, la testele de matematică sau științe.

Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. In primul rand, unii elevii sunt rezistenti la a fi atenti la orele de curs, sunt rezistenti la a invata si exact parintii acestor elevi lenesi, solicita ore “remediale”. Foarte corect procedeaza directorii de scoli din Anglia. Nu e normal sa ii sacrifice pe profesori ca dupa ce au parcurs integral si cu seriozitate materia, sa o reia impreuna cu cei care leneveau atunci cand colegii lor invatau.
    Pacat ca in Romania nu au toti directorii acest curaj, fiind presati de inspectorii scolari si de un ministru comunistoid.

  2. La noi exista destul de mulți care rezistă în fața prezentei la cursuri, în fata copiilor. În carantina au fost prezenți doar 3. Ulterior unii au lipsit chiar la jumătate din cursuri. A trecut un an de atunci, nicio recuperare a materiei. Nicio temă corectată, doar două lucrări corectate colectiv. În schimb copiilor li se zice că e doar vina lor că nu știu. Asta e o situație din capitală. Sper ca alții sa fi avut mai mult noroc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ghinea, ministrul Fondurilor Europene: Nu va mai crește anvelopa bugetară a salariilor la stat / Educația va primi 3,7 miliarde de euro prin PNRR / În administrația publică revine repartiția funcționarului la instituția care are nevoie de el

Nu va mai crește anvelopa bugetară a salariilor la stat, a declarat de la Guvern ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, după ședința Executivului. „Legea salarizării în administrația publică: vom avea…
Vezi articolul

Inspectoratul Școlar Iași, despre tergiversările în cazul învățătorului acuzat că a bătut o elevă de a II-a și că își terorizează clasa: „La acest moment este în curs de desfășurare cercetarea disciplinară”. Pe 1 martie, inspectorul general spunea că va solicita urgent încetarea contractului de muncă

Inspectoratul Școlar Județean Iași justifică, într-un răspuns pentru Edupedu.ro, menținerea în activitate a învățătorului pensionar acuzat că a bătut o elevă de a II-a și că își terorizează clasa. Este…
Vezi articolul

Editarea notelor și absențelor din catalogul electronic este permisă doar profesorului responsabil de disciplină, unul dintre standardele tehnice necesare pentru utilizarea catalogului electronic în școli – proiect

Editarea notelor și absențelor din catalogul electronic este permisă doar profesorului responsabil de disciplină/modul, potrivit unui proiect de ordin care stabilește standardele tehnice minime necesare pentru utilizarea catalogului electronic în…
Vezi articolul

EXCLUSIV Noile reguli pentru începutul școlii pe 13 septembrie, din ordinul comun al miniștrilor Educației și Sănătății, proiect: Cum se intră în cele două scenarii, ce elevi pot sta acasă și ce se întâmplă când se infectează un profesor sau copiii

Cele două scenarii care se vor aplica de luni, 13 septembrie, pentru fiecare școală din România, sunt asemănătoare cu cele din anul anterior școlar, dar limita la care școala trece…
Vezi articolul

Ligia Deca cere directorilor Centrelor Județene de Resurse și Asistență Educațională să caute „ce putem face mai bine pe termen scurt și lung” în privința incluziunii / Înaintea discuțiilor, un raport european arăta lipsurile majore ale României în acest domeniu

„Mă bazez pe directorii centrelor să identifice împreună ceea ce putem face mai bine pe termen scurt și pe termen lung, în ceea ce privește incluziunea”, spune Ligia Deca, ministrul…
Vezi articolul