În 13 ani de digitalizare am descoperit că distanța nu mai este un obstacol în calea învățării, spune profesorul Gheorghiță Nistor, directorul Colegiului Național „Vasile Alecsandri” din Iași (P)

992 de vizualizări
Gheorghiță Nistor / Foto: Arhiva personală
Astăzi, elevii învață să construiască roboți și să folosească o imprimantă 3D, profesorii pun note în catalogul digital, managerii școlilor și-au automatizat sarcinile administrative, iar părinții monitorizează în timp real activitatea școlară a copilului, dintr-o aplicație de mobil. Vă mai amintiți cum arăta digitalizarea educației acum 13 ani? 

Este un exercițiu provocator, pentru că se vorbea foarte puțin despre acest lucru. Ce să mai spunem despre acțiuni concrete? Totuși, într-un liceu din Iași, profesorii au început să pună note într-un catalog digital. Nu este vorba despre un film SF: acum 13 ani, în Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Iași, un manager vizionar și o echipă curajoasă au spus Da! transformării digitale. 

Profesorul Gheorghiță Nistor este managerul liceului și își amintește de întâlnirea din Sala Mare a Primăriei din Iași. Doi foști elevi ai școlii au prezentat o platformă inovatoare, ce avea să devină un pionierul digitalizării sistemului de învățământ din țară: Adservio.

Astăzi, după 13 ani, ne împărtășește care au fost „Aha”-urile și provocările prin care a trecut împreună cu echipa școlii.

Foto: Colegiul Național Vasile Alecsandri, Iași

Cele mai importante 3 lucruri pe care le-am învățat sunt următoarele: 

  1. Informația poate fi o forță nebănuită
  2. Am învățat să comunic cu ajutorul Internetului și al platformelor și
  3. Am descoperit că distanța nu mai este un obstacol în calea învățării.

Cea mai mare provocare a fost adoptarea învățământului în sistem hibrid. Care a fost răspunsul nostru? Ne-am adunat toate resursele de care puteam beneficia, am investit în echipamente digitale și am participat la cursuri de perfecționare, pentru a ne familiariza cu ele”, explică profesorul. 

Transformarea a continuat și, acum, liceul folosește o gamă largă de soluții digitale. „O mare importanță o are conștientizarea elevilor și a profesorilor că învățământul online nu este o joacă. Degeaba vom face investiții în digitalizare, dacă elevii nu beneficiază și nu profită la maxim de aceste oportunități”, mai spune directorul.

Adaptarea la schimbare s-a făcut ușor, deși sentimentul de frică și de reticență la nou a existat la început. Managerul școlii se mândrește cu o echipă dedicată, care a trecut cu brio prin acest proces.

Cea mai mare schimbare pe care a adus-o tranziția către tehnologie este, în opinia managerului, facilitarea accesului la educație pentru acei copii care nu pot veni la școală, dar care acum pot participa la orele online. Partea mai puțin bună este, însă, faptul că „stăm rău la socializare și relații inter-umane, am devenit cam egoiști și individualiști”, spune cadrul didactic.

Cu toate acestea, tehnologia a reușit să apropie familia de școală: „Adservio este platforma despre care putem spune că a readus părinții în sălile de clasă. Un părinte informat în timp real poate face față mai bine noilor provocări. Părinții sunt mult mai apropiați de copii și de nevoile ei. Părinții au acces la situația școlară a copiilor în timp real. Una e să intervii în fază incipientă și alta e să observi răul după un semestru”.

Atunci când s-a lansat programul școlilor pilot care vor putea utiliza exclusiv catalogul online, echipa liceului nu a stat prea mult pe gânduri. Foloseau deja catalogul Adservio și era evident că acest pas este o continuare firească a digitalizării școlii. 

În ceea ce privește viitorul liceului, domnul Nistor își dorește ca fiecare profesor „să poată avea acces la cât mai multe resurse pentru a-și putea transforma lecțiile în adevărate provocări, menite să dezvolte competențele elevilor”.

„Suntem fără modestie pionierii digitalizării. Avem 13 ani de Adservio și ne mândrim cu acest lucru”.

Cel mai important beneficiu este, pentru Colegiul Național „Vasile Alecsandri”, întărirea legăturii cu părinții. De asemenea, „este o platformă completă pentru învățare, iar orice feedback al direcțiunii sau al cadrelor didactice este transpus în practică de compartimentul tehnic.

Este o platformă în continuă dezvoltare și îi felicit pentru acest lucru”.

_______________

Unitățile de învățământ care își doresc aceleași experiențe digitale prin platforma Adservio pot profita de o promoție specială. Solicită o ofertă personalizată pentru școala ta până pe 31 ianuarie 2022, iar primele 2 luni vor fi gratuite! Mai multe detalii aici.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de BCR

VIDEO Nu putem lăsa hazardul să ne conducă în viața noastră. Altminteri am fi niște bărci purtate de valurile mării acesteia agitate în zone necunoscute – profesorul Ioan Streza de la Colegiul Național „Radu Negru” Făgăraș, despre cum face educație financiară inclusiv la disciplina Istorie

Cunoștințele istorice locale pot și trebuie să fie îmbinate cu conceptele financiare esențiale pentru a pregăti elevii pentru succesul viitorului lor financiar. Cel puțin asta crede profesorul de Istorie Ioan…
Vezi articolul

IBM susține o Educație adaptată la era digitală

Ești pregătit să îți dezvolți competențele pentru joburile viitorului? Obține micro-certificări de tipul “open digital badges” în platforma gratuită de educație digitală pentru tinerii de 14-20 de ani. Profesorii o pot folosi la orele de dirigenție, tehnologie, informatică și TIC

IBM a dezvoltat platforma Open P-TECH pentru a oferi tinerilor din întreaga lume acces gratuit și flexibil la resurse educaționale care să îi conecteze cu adevărat la viitoarele locuri de…
Vezi articolul