Împărțirea între munca de acasă și sarcinile de îngrijire a copiilor, în școala la distanță, le afectează mult mai mult pe femei decât pe bărbați – analiză Eurydice

2.850 de vizualizări
Munca de acasă și îngrijirea copiilor
Foto: © Dreamstime.com
Munca de acasă și îngrijirea copiilor care urmează școala online au fost fenomene resimțite de femei și bărbați deopotrivă, dar povara cea mai mare asociată cu acestea a fost suportată de femei, afirmă o analiză publicată pe platforma europeană Eurydice, care analizează o serie de rapoarte și studii publicate pe parcursul anului. Situația face ca avansurile de zeci de ani către egalitatea de gen să fie amenințate, potrivit sursei citate.

Analiza urmărește impactul suportat de părinții care au trebuit să facă două lucruri simultan, în pandemie: se muncească de acasă și să aibă grijă de copiii trimiși să învețe la distanță. Este citat un recent raport al UN Women, care sugerează că pandemia poate șterge 25 de ani de creșteri în egalitatea dintre femei și bărbați: deși au împărțit dificultățile, povarea cea mai mare, în privința treburilor domestice și a supravegherii copiilor în timpul școlii, a căzut mult mai mult pe umerii femeilor.

Munca de acasă și îngrijirea copiilor: datele studiului

  • Înaintea pandemiei, la fiecare oră în care bărbații se ocupau cu treburi neplătite de îngrijire a copiilor, femeile se ocupau trei ore cu astfel de sarcini. În timpul pandemiei, diferența a crescut la șase ore de muncă neplătită de îngrijire în cazul femeilor, pentru fiecare oră în cazul bărbaților.

Analiza face trimitere și la un raport al Băncii Mondiale potrivit căruia împărțirea între sarcinile de serviciu și îngrijirea copiilor poate afecta semnificativ cariera și oportunitățile economice îndeosebi în cazul femeilor. Anume, mamele se confruntă cu povara suplimentară de a îngriji copiii, ceea ce le poate determina să reducă timpul de lucru, le poate face să piardă o parte din salariu sau le poate face să renunțe la muncă, în favoarea îngrijirii celor mici, mai ales atunci când slujba lor este una care nu permite munca la distanță.

  • Este citat și un alt raport al Băncii Mondiale care confirmă că impactul social al pandemiei a fost resimțit în mod disproporționat de femei, între altele pentru că mamele petrec mai mult timp decât tații ocupându-se cu educația copiilor, pe lângă responsabilitățile celelalte de îngrijire a celor mici. 

Concluzia analizei citate este că pandemia și închiderea școlilro exacerbează diferențele între bărbați și femei când vine vorba despre munca neplătită pe care o depun aceștia și arată că o soluție pe termen scurt ar fi ca școlile și centrele de îngrijire să rămână deschise. Dar aceasta, potrivit autorilor, nu este o soluție suficientă pentru a rezolva inegalitățile de gen fundamentale, legate de munca neplătită de îngrijire a copiilor. Există, totuși, soluții, una fiind decizia unor angajatori de a adopta aranjamente de muncă flexibile pentru părinți  – mame și tați deopotrivă – așa încât să poată împărți responsabilitiățile de îngrijire a copiilor.

  • Analiza Eurydice – aici

Photo 194904892 © Elmirex2009Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Flavian Georgescu, profesor de Matematică: Este inadmisibil ca în toți cei 4 ani de gimnaziu sau liceu să ne focusăm asupra tematicilor examenelor de evaluare națională sau de bacalaureat, algoritmic, fără a înțelege ce se află în spatele acestor probleme / Asta nu este Matematică! Asta este toceală și este tocmai opusul a ceea ce dorește disciplina Matematică pentru copii

Problema Matematicii în școala românească este analizată de profesorul de Matematică Flavian Georgescu într-un articol publicat de educatieprivata.ro. Acesta pune în antiteza rezultatele de la olimpiadele internaționale de matematică, unde…
Vezi articolul

BREAKING Raportul PISA 2022 dedicat „strategiilor de învățare”: Folosirea matematicii în viața reală, evaluarea informațiilor online și atitudinea proactivă la clasă sunt probleme acute pentru elevii români, care semnalează și o lipsă de sprijin din partea profesorilor în formarea competențelor pentru viitor

Doar unul din cinci elevi români în vârstă de 15 ani spune că poate interpreta soluții matematice în contextul unor situații din viața reală și doar doi din cinci spun…
Vezi articolul

Programul de școală-pilot la Colegiul Șincai din București, după primul an: apreciere în rândul elevilor de clasa a XII-a, impact redus asupra rezultatelor elevilor din clasele IX-XI, lipsă de sprijin din partea Ministerului Educației, ISMB și a Primăriei Sector 4 – raport

Sistemul prin care o serie de discipline au fost predate modular, la clasele IX-XI, iar la clasele a XII-a elevii au studiat în format fizic doar la disciplinele de examene…
Vezi articolul