Împărțirea anului școlar pe module este foarte bună, încheierea unei singure medii, de asemenea, nu cred că ridică niciun fel de problemă, spune un învățător: Consider că săptămâna „Școala altfel” este suficientă, nu cred că trebuia adăugată și „Săptămâna verde”

10.129 de vizualizări
începerea școlii, predare bilingvă
Foto: Pixabay.com
Un învățător a declarat pentru Edupedu.ro, sub protecția anonimatului, că„ împărțirea (anului școlar – n.red) pe module este foarte bună, încheierea unei singure medii, de asemenea, nu cred că ridică niciun fel de problemă”. Acesta a spus că, în accepțiunea sa, săptămâna „Școala altfel” este suficientă și că nu crede că trebuia să fie adăugată în structura anului școlar și „Săptămâna verde.”
  • Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt 5 module, despărțite de 5 vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie, iar primul modul de cursuri durează până pe 25 octombrie, când toți elevii intră în prima vacanță, de o săptămână.

„Împărțirea pe module este foarte bună, încheierea unei singure medii, de asemenea, nu cred că ridică niciun fel de problemă. Vacanțele sunt echilibrate, sunt la intervale foarte bune de timp. Deci, din punctul meu de vedere, structura anului școlar nu necesită nicio modificare. Doar că eu consider că săptămâna „Școala altfel”, săptămâna în care noi desfășurăm activități altele decât cele de predare-învățare în clasă, este suficientă.

„Săptămâna verde” nu cred că trebuia adăugată, fiindcă noi și în „Săptămâna altfel” tot activități de tipul acesta de promovare a educației pentru mediu și de mișcare în aer liber promovăm și desfășurăm. Deci, nu cred că era necesar să se ia încă o săptămână din timpul de învățare efectiv, ca să se desfășoare astfel de activități”, a precizat cadrul didactic.

Anul școlar 2024—2025 este structurat astfel:

Modulul 1: de luni, 9 septembrie 2024, până vineri, 25 octombrie 2024;

Vacanța de toamnă: de sâmbătă, 26 octombrie 2024, până duminică, 3 noiembrie 2024;

Modulul 2: de luni, 4 noiembrie 2024, până vineri, 20 decembrie 2024;

Vacanța de iarnă: de sâmbătă, 21 decembrie 2024, până marți, 7 ianuarie 2025;

Modulul 3: de miercuri, 8 ianuarie 2025, până vineri, 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025, sau vineri, 21 februarie 2025, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;

Vacanța de schi/mobilă: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 10 februarie— 2 martie 2025;

Modulul 4: de luni, 17 februarie 2025, respectiv luni, 24 februarie 2025, sau luni, 3 martie 2025, la decizia inspectoratelor școlare județene/ al municipiului București, după caz, până joi, 17 aprilie 2025;

Vacanța de primăvară: de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025;

Modulul 5: de luni, 28 aprilie 2025, până vineri, 20 iunie 2025;

Vacanța de vară: de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 6 iunie 2025;

Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 13 iunie 2025;

Pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor prevăzute la lit. a) și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 27 iunie 2025;

Pentru clasele din învățământul postliceal, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învățământ în vigoare.

Școala altfel și Săptămâna verde, potrivit ordinului nr. 3.694 din 1 februarie 2024

Art. 4. — „(1) Programul național „Școala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfășoară în perioada 9 septembrie 2024—30 mai 2025, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

(2) La clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică și din învățământul profesional, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică, urmărind și scopul acestor programe.

(3) La clasele din învățământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică.”

În august 2023, profesorul Cătălin Ciupală a declarat pentru Edupedu.ro că „ideea de structurare modulară a anului școlar, după părerea mea, este foarte defectuoasă și nu se potrivește deloc cu ceea ce avem noi în școală”. Acesta a spus că „modulele nu sunt corelate cu unitățile de învățare”, ceea ce creează dificultăți de învățare pentru elevi. Cătălin Ciupală este profesor de matematică la Colegiul Național „Andrei Șaguna” din Brașov.

Citește și:
Secretarul de stat Florian Lixandru: Lucrăm acum la un proiect de modificare a structurii anului școlar 2024-2025. Școlile vor putea să organizeze „Școala altfel” și „Săptămâna verde” și în perioada desfășurării examenelor, potrivit acestuia

13 comments
  1. “Pauzele lungi si dese/Cheia marilor succese!”
    Nici nu se termina bine o mini-vacanta ca vine urmatoarea….plus cate o zi sfanta, plus cate o zi a educatiei/profesorului etc, tot libera !
    E binecunoscut faptul ca, dupa o mini-vacanta, pentru a-si reintra in ritm si a-si rememora ce a studiat inainte de mini-vacanta, unui copil ii trebuie cam 1 saptamana. Apoi, urmeaza 3, maxim 4 de scoala, si, la fel, in saptamana premergatoare mini-vacantei, copilului nu-i mai sta mintea la scoala, ci la unde va pleca si ce va face in mini-vacanta care bate la usa…
    Apoi, vine Horeca si cere prelungiri de vacante si le primeste….Iar cele doua saptamani, “altfel si verde”, total inutile din moment ce profesorilor li se cere sa introduca constant in predare notiuni despre ecologie, salvarea planetei, etc ! Chiar nu realizeaza nimeni ca acelasi volum de materie este condensata intr-un numar de zile in continua scadere ?!?

  2. Este interesant ca a simțit mevoia sa fie anonim la o asemenea declaratie.. voi declara si eu, sub protecția anonimatului ca toate ouale au gălbenușul galben, unele mai ontens, altele mai putin intens.Ah da, si totce a spus domul învățător e fals. 😂 lol

  3. Structura anului scolar cu organizarea activității didactice pe module, din punctul meu de vedere este foarte bună. Permite impartirea echilibrata a materiei, dozarea echilibrata a efortului intelectual, precum și o evaluare si notare ritmica, corespunzătoare.Introducerea sistemului de burse, constituie de asemenea un foarte bun stimulent pentru învățare și obținerea de rezultate bune, indiferent dacă se încheie o singura medie anuala sau medii semestriale.

  4. Niciun profesor, învățător nu va spune că împărțirea pe module nu e bună, pentru că nu ar mai beneficia de atâtea vacanțe, atâta timp liber…

  5. Fragmentarea prea mare a materiei duce la uitarea ei. Cu atatea vacante copiii nu mai retin mare lucru. Mediile date pe semestre ori trimestre arata modul in care un elev a inteles si insusit lectiile. O singura medie, mai putine lectii, recapitulari, mai putine note, mai multe rezultate slabe in viitor, mai multi analfabeti cu scoala.

    1. Elevul nu este robot, are nevoie si de perioade de repaus intelectual. Dupa mai mult de 2 luni elevul oboseste si nu mai da randament.

  6. Nu e DELOC buna. Cand erau trimestre cu teze mai invata cate unul, acum nu mai invata nimeni. Au alte preocupari, girate si finantate in mod inconstient de catre parinti.

  7. Învățătorul dă calificative, dacă elevul are trei de B și trei de FB, are media FB, ce bine, premiu, părinții fericiți, nicio bătaie de cap!

    Și apoi la gimnaziu te trezești că elevul de-abia reușește să lege două cuvinte, nu știe să formeze o frază care să aibă sens, nu poate calcula aproape nimic – dar era plin de FB și părinții îl credeau următorul geniu încă nerecunoscut!

    Semestrele aveau mai mult sens. Media la finalul primului semestru era un punct de control, unde elevul și familia aveau o imagine destul de clară a progresului sau regresului înregistrat, era timp să recupereze și să se concentreze.

    Așa… hai să tocim ca nebunii doar în ultimele trei săptămâni la toate materiile, și apoi să ne plângem părinților că ne e greu!

  8. Este incredibil cum a fost decorat de Presedintie Liceul din comuna constanteana Mihai Viteazu desi in ultimii 4 ani a avut doar 2 elevi care au luat Bac-ul! Asta este o strasnica pacaleala trasa de ISJ Constanta Ministerului Educatiei! Se va lasa cu repercusiuni, cum vor reactiona cei lezati?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

FOTO Greșeli gramaticale în biletele de la Ministerul Educației pentru proba orală de limba engleză Bacalaureat 2024. Verbul „a deveni”, conjugat greșit într-o cerință / Întârzieri la primirea subiectelor – surse

Cel puțin două greșeli gramaticale apar în întrebările formulate pentru candidați pe biletele de la proba orală a Bacalaureatului 2024 la Limba engleză, după cum se arată în documente obținute…
Vezi articolul