Împărțirea anului școlar în module menține România în topul țărilor europene cu cele mai puține zile de școală în 2022-2023, chiar dacă anul a început mai devreme / Locul 3 în rândul țărilor cu cele mai multe zile de vacanță – raport oficial

23.993 de vizualizări
Învățământul primar
Foto: Pexels.com
România se menține în rândul țărilor europene cu cele mai puține zile din an dedicate școlii, reiese dintr-un raport privind organizarea anului școlar 2022-2023, publicat în urmă cu câteva zile de rețeaua europeană Eurydice. Acesta arată că, la nivelul școlii primare, România este pe locul trei în rândul țărilor cu cele mai multe zile de vacanță în acest an școlar, depășind inclusiv numeroase țări din sudul continentului, care, din rațiuni geografice și economice, au vacanțe de vară mai lungi.

Spre deosebire de rapoartele similare din anii anteriori, care au avut ca element de referință numărul zilelor de școală din țările Europei, actualul raport Eurydice se bazează pe numărul zilelor de vacanță.

  • Edupedu.ro semnala încă din martie 2022, când a fost decisă structura noului an împărțit în cinci module, că acesta urma să aibă un număr similar de zile de școală cu cel anterior, anume 167, în pofida faptului că începea mai devreme (5 septembrie). Fostul ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu, spunea, până atunci, că-și dorește schimbarea organizării anului școlar pentru a exista mai multe zile de școală: “Îmi doresc o perioadă de cursuri cât mai lungă”, spunea el în ianuarie a.c..
  • Numărul zilelor libere ar putea să crească pentru anul 2023, potrivit unui proiect pus în consultare publică de către Ministerul Muncii. – detalii aici

Cel mai recent raport Eurydice privind organizarea anului școlar arată că România ocupă locul 3, după Malta și Letonia, în rândul țărilor cu cele mai multe zile de vacanță, la nivelul școlii primare. De notat că, în România și în majoritatea țărilor europene, cu excepția anilor terminali, numărul zilelor de vacanță este același în învățământul primar și învățământul secundar (gimnaziu/liceu).

Astfel, România figurează în documentul citat cu 127 de zile de vacanță, fiind depășită doar de Malta (135) și Letonia (129). Peste 120 de zile de vacanță mai au doar Estonia, Franța, Grecia și Italia.

Numărul zilelor de vacanță – scoală primară, 2022-2023 / Sursa: Raport Eurydice

România se menține “în top” din cauza unei combinații de perioade lungi de vacanță în vară și în restul anului. Ea se află pe locul șase în rândul tuturor țărilor europene din punct de vedere al numărului de vacanță exceptând vacanța de vară: 50 de zile din toamnă până în primăvară. Ea este depășită, din acest punct de vedere, de Franța, Belgia – comunitatea franceză, Belgia – comunitatea flamandă, Luxemburg și Liechtenstein. 

Performanța României este astfel posibilă în condițiile în care țara se încadrează în rândul țărilor cu mai mult de zece, dar cel mult 12 săptămâni de vacanță de vară, asemenea majorității țărilor din regiune (Ungaria, Bulgaria, Macedonia, Serbia, Croația Bosnia, Muntenegru), dar și Spaniei, Estoniei și Islandei, pe când țările din sud (Portugalia, Italia, Malta, Grecia, Turcia, Cipru) au mai mult de 12 săptămâni de vacanță în vară. Între timp, țările din vestul, centrul și nordul Europei au, în larga lor majoritate, cel mult 10 săptămâni de vacanță în timpul verii. 

Lungimea vacanțelor de vară în țările europene / Sursa: Raport Eurydice
Citește și:
Noul calendar al anului școlar 2022-2023 nu va avea semnificativ mai multe zile de cursuri decât cel actual, așa cum dorea ministrul Cîmpeanu acum două luni
Septembrie 2021 – România începe anul școlar în top 4 țări cu cele mai puține zile de școală din Europa. Cât învață în 2021-2022 copiii din statele europene

15 comments
  1. Tot analizăm si tot schimbăm ca să obtinem ce? Același lucru, ba mai slab si mai jigărit ca înainte.
    Ca profesor o spun clar: un învățământ mai bun pentru elev se face cu cel mult 17 elevi la clasă. De aici pornește totul. Poti cunoaste mai bine elevii, poți urmări mai bine progresul lor. Dar, pentru asta e nevoie de mai multe clase, mai multe școli, mai mulți profesori. Așa că nu se va face, că nu e de unde, și nici școală mai buna nu va fi.
    În rest ne chinuie faptul ca nu învață elevii mai mult? Ca nu stau mai mult în școală? Păi nu tot voi spuneați că elevii au un program prea încărcat, că au materii inutile (asta e o idee de om semidoct, păi așa tot învățământul e inutil in virtutea informatizării si digitalizării, ce sa mai învățăm noi, ne face treaba computerul – e bine așa?), ca nu au timp liber mai mult, vacante, eu mai stiu ce, că duc in spate ghiozdane mai mari si mai grele ca ei si câte si mai câte … alo, Cănuță, om sucit, ce vrei?

  2. Impartirea pe aceste module e f buna!1Nu e originala….si alte tari au aceasta impartire, pe motivul concentrarii copiilor la invatat! Problema noastra e ca nu s-a coordonat cu schimbarea programei, a materiilor, etc…. Noi ne-am concentrat pe altceva, numai pe copii nu! Ore pt profi, ca sa justifice salarii, conditiile de salarizare, programele de hrana, prelungirea artificiala a anului scolar, etc…. adica cea ce urmeaza dupa! Unde se vorbeste in acest articol despre interesul copiilor!?

  3. Nu stiu cum au iesit la socolteala 120 zile de vacanta. Numarate efectiv nu sunt nici macar 100 in acest an scolar.

  4. Si ce daca ar fi mai putine zile de cursuri? Materia este grea, au facut-o de nu stii de unde sa le iei si unde sa le pui. Programul este lung. Au program de adult. Sa-i ia naiba pe toti care s au tot perindat pe la minister. Habar n-au de nevoile unui copil. Vacante, dar pline de teme. Mi se pare aberant. Ce vacanta e aia? Anul asta, cu modulele lor “salvatoare”, “occidentale”, mancale-ar mama, copiii au teste intruna, se trage exagerat de ei, de psihicul lor, nu le oasa profesorilor ca acesti copii au nevoie si de odihna. Era bine cum era. Ca si-asa … vin de la scoala si abia au timp sa-si traga sufletul, ca se apuca iar de teme, invatat pe de rost (degeaba, unii profesori tot pe stilul ceausist au ramas) si se face 10 seara. Jale…. Unul mai tont ca altul pe la minister.

  5. Fraților,nu uitati de copiii navetiști care pierd aproape o zi intreaga pe drumuri si in scoli.Sau ei nu contează?Ca pleaca cu noaptea in cap si ajung seara acasă,in timp ce în străinătate nu prea se întâmplă asa.Si asta sa fie problema,ca sunt putine zile de scoala?Da,dar alte tari nu au programa asa stufoasa si plina de toate materiile inutile,sistemul de învățământ din Romania are nevoie de o actualizare.

  6. Tarile cu zile mai putine sunt tari la Mediterana sau Adriatica, tari cu clima blanda si flux turistic aproape continuu anual. Si am spus totul. Se compara mere cu pere. Ce materie au aia si ce materie stufoasa avem noi? Comparam consumul psihic si intelectual al lor cu al nostru?

  7. hai sa fim serioși.stat acasă și teme multe .despre ce vorbim?învățământ românesc .era bun sistemul 2 semestre .după primul semestru vedeai cum stai cu mediile acum aplicam ,,toamna se numără bobocii?”Copii spun că au vacanta de ce trebuie să facă teme.si noi părinții ducem lupte de lămurire că trebuie să facem temele.

  8. Problema nu e numărul de zile de școală, e o problema artificiala. Programa prea stufoasa, neadaptata, profesorii prost plătiți și nemotivati, conducatori mediocri..sunt cateva dintre marile probleme ale sistemului de învățământ. Educația e la pământ, ne vom mai putea ridica vreodată?

    1. Cu greu,crede-mă!😔Vina este și a noastră.Pentru că doar arătăm cu degetul si atât,iar într-o țară ca asta,să arăți cu degetul nu este suficient.Pentru că,ai văzut de cine suntem conduși.Trebuie să-i presăm pe aleși, să facem greve,dacă merg pe arătură,să fim uniți,nu să stăm și să fim cumpărați cu mici,bere și manele când sunt alegerile,nu să stăm și să răbdăm.Și nu să fim uniți doar intr-o zi (1 Dec și atât),ci mereu,dar e greu!😔🇷🇴💙💛❤️❤️💛💙

    2. Profesorii prost plătiți, imi vine sa rad. Sunt bine plătiți și au tot felul de beneficii. Comentariile de pe aici ale profesorilor agitați ca cineva le-ar putea lua cele trei luni de vacanta spun multe.
      De ce o tot țineți ca e stufoasa programa? Este asa raportat la numărul de zile de școală. Ar putea fi mai lejera dacă s-ar sta mai mult pe la școală. Dar nu le convine bugetarilor care s-au angajat în sistem nu din pasiune ci pentru lunile de vacanță și programul scurt.

    3. De 20 de ani aud ca profesorii sunt prost plătiți dar mulți din ei habar nu au ce înseamnă cu adevărat sa fii profesor știu doar sa pregătească la greu …….

  9. Numarul de ore de scoala / an este cam la fel ca in Germania sau Austria. Multe scoli au si after school. Asa ca bucurati-va. Copiii stau destul in niste cladiri de tip sovietic, cu o arhitectura care stimuleaza comportamente nedorite. Invata cu niste profi slab pregatiti si prost platiti.

    Daca elevii stau mai putine zile la scoala intr-un sistem de invatamant prost, intr-un sistem condus ba de un traktorist, ba de un marinar, nu este un lucru rau.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Foto: INQUAM Photos George Calin

INTERVIU Filologul Liviu Papadima, despre proiectele de legi ale educației, “lipsite de viziune” și cu “prevederi scandaloase”: Organizarea “comasată” a Bacalaureatului – “o aberație, mărturia fără echivoc a incapacității autorităților românești” / Dacă aceasta va fi păstrată, reforma “va muri în câțiva ani”

“Dacă cea mai stupidă inițiativă din învățământul preuniversitar, cea a bacalaureatului ‘comasat’, va fi menținută în textul legii, cred că va avea soarta multor altor tentative de ‘reformă’ în favoarea…
Vezi articolul

SURSE Proiectul Legii Deca, măsuri de contrareformă în educație: Noi funcții de conducere a universităților ar urma să poată fi create de senate, pe “modelul Marga”, pentru “parcarea” rectorilor care vor să-și mențină influența fără să se mai expună unui nou mandat

Senatele universităților din România ar urma să poată înființa noi funcții de conducere a instituțiilor de învățământ superior, pe lângă funcțiile de rector, prorector, director administrativ, decan, prodecan, director de…
Vezi articolul

În Anglia, profesorii nu așteaptă să ia guvernul toate deciziile privind reluarea școlii: ei acuză guvernul de măsuri haotice și cer în instanță datele științifice pe care autoritățile își bazează deciziile legate de educație

Sistemul de învățământ din Marea Britanie a început pregătirile pentru redeschidere, după vacanța de sărbători, cu informații clare despre când și cum își reiau activitatea școlile. Dar situația a degenerat…
Vezi articolul

Ligia Deca: România urmărește acțiunile în educație ale Japoniei, țară în elita globală a evaluării PISA 2022 / Etalonul japonez fusese eliminat inițial în fișa de țară a României pentru PISA 2022, în varianta românească a documentului / Ce spune OCDE despre educația în țara asiatică, aflată în top 5 global

România urmărește să „ia în considerare politicile Japoniei” pentru îmbunătățirea rezultatelor elevilor în cadrul evaluării internaționale PISA, „cu accent pe reducerea discrepanțelor”, a anunțat ministrul Educației, Ligia Deca, la sfârșitul…
Vezi articolul