Impactul învățării prin joc în asimilarea limbilor străine: copiii dezvoltă abilități creative și analitice cu fiecare decizie luată în joc, lecțiile se transformă într-un eveniment special și memorabil (P)

1.240 de vizualizări
Foto: Novakid
Când vine vorba de predare și învățare, obținerea unui mediu de studiu propice reprezintă o preocupare constantă. Ca atare, combinarea activităților și lecțiilor într-un mod care ia în considerare atât gândirea, cât și emoția este esențială. Educația nu vizează exclusiv date; presupune, de asemenea, o conexiune cu copiii la nivel personal. Asta înseamnă că narațiunile pot fi un instrument eficient pentru elevi, ce sprijină interiorizarea informațiilor. Aceste povești fac ca învățarea să se simtă mai individualizată și mai sigură, copiii dezvoltând abilități creative și analitice cu fiecare decizie luată în joc.

Astăzi, explorăm maniera în care poveștile pot fi folosite drept alternativă distractivă pentru asimilarea unei limbi noi. Acest proces nu presupune doar memorarea cuvintelor, ci mai ales înțelegerea și folosirea lor în conversații. Unele aplicații de învățare a limbilor străine folosesc jocuri pentru un plus de amuzament, dar sunt ele cu adevărat eficiente?

Ne îndreptăm atenția spre Novakid – o platformă ce oferă cursuri de limba engleză pentru copii, valorificând puterea poveștilor și a divertismentului. Cursanții, cu vârste cuprinse între 4 și 12 ani, beneficiază de un curriculum gamificat (pe bază de jocuri), capabil să transforme fiecare lecție într-un eveniment special și memorabil. Cursurile de 25 de minute implică cursantul, profesorul și chiar părinții în intriga narațiunii, aducând multiple beneficii.

Distracția, esențială în învățarea ludică

În această platformă de învățare, experiența școlarilor crește pe măsură ce avansează în lecții și mini-jocuri interactive. Totul începe prin alegerea unui avatar, a unui personaj care îi reprezintă în universul online. Protagonistul nu este selectat doar pentru spectacol, ci evoluează odată cu abilitățile lingvistice ale elevilor, schimbând mediul înconjurător, cum ar fi ambientul și recompensele virtuale. Aceste realizări îi țin pe cei mici entuziasmați și motivați, dând startul unei reale aventuri.

Pe parcursul lecției, profesorii se ocupă de abilitățile lingvistice de bază, cum ar fi vocabularul și gramatica, însă într-un mod plăcut, conversațional. Se pune accent pe motivație – salutarea cursanților și stabilirea obiectivelor pentru sesiunea curentă, acțiune – predarea conceptelor noi și utilizarea mini-jocurilor pentru partea practică, iar mai apoi feedback – oferirea unei evaluări verbale și marcarea reușitelor cu stele.

Jocurile se îmbină cu metodele de predare pentru a face învățarea mai eficientă și captivantă

Abordarea amintită îmbină jocurile cu metodele de predare pentru a face învățarea mai eficientă și captivantă, sistemul Novakid folosind diferite nivele pentru a arăta progresul cursanților. Desigur, acestea se potrivesc cu etapele obișnuite ale studierii limbilor străine în cazul copiilor (A1, A2, A2+, B1). Când stăpânesc bine cunoștințele, elevii trec la nivele superioare, ajungând la un stadiu mai avansat (B1+). Acolo se concentrează preponderent pe vorbire și folosesc noi funcții de joc într-o lume 3D, numită Virtual Explorer.

Eforturi răsplătite și progrese considerabile

Copiii câștigă stele pentru succesele lor, care le arată cât de multe au învățat grație discuțiilor, mini-jocurilor și activităților suplimentare. Aceste sarcini sunt menite să producă divertisment și să ajute la consolidarea informațiilor dobândite. Însă recompensele sunt deopotrivă bani în joc, prin intermediul cărora studenții pot să-și actualizeze avatarele. Această configurație îi încurajează pe cei mici să finalizeze sarcinile corect și să-și mențină motivația.

Jocurile alese se axează pe competențe specifice: recunoașterea, asocierea, determinarea și analiza

Jocurile, care variază în funcție de nivel, sunt concepute pentru a antrena diferite abilități cognitive, fiind potrivite diverselor grupe de vârstă. Box Battle, Quiz Corner, Memo Mix și Bubble Snake, toate se axează pe competențe specifice, cum ar fi recunoașterea, asocierea, determinarea și analiza. Această strategie asigură o învățare eficientă, adaptată nevoilor fiecărui elev.

Cursanții își pot monitoriza progresul câștigând insigne, stele și cupe pentru aptitudinile lor, având acces și la poziționarea în clasamentele online. Jocurile includ funcții sociale, cum ar fi invitarea prietenilor și oferirea de cadouri.

Treptat pot fi deblocate noi povești și benzi desenate, care plasează avatarurile în mijlocul unor noi aventuri și valorifică lecțiile deja completate.

Novakid oferă, de asemenea, rapoarte detaliate și înregistrări video părinților, asigurându-se că sunt implicați în procesul educativ. Acest fapt creează o comunitate de sprijin, cu roluri specifice pentru elevi, părinți și profesori, făcându-i pe toți să se simtă incluși. Astfel, învățarea nu doar că este îmbunătățită, însă devine mai interactivă și personalizată.
Convinge-te acum și rezervă în mod gratuit o lecție de engleză pentru copii la Novakid!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Conducerea Inspectoratului Școlar Dolj și-a dat demisia în urma situației de la Școala Gimnazială Filiași, care a rămas fără conducere înaintea începerii anului școlar, după ce numirile din pix ale interimarilor au stârnit o revoltă în rândul părinților și profesorilor

Conducerea Inspectoratului Școlar Județean Dolj și-a dat demisia în urma situației controversate de la Școala Gimnazială din Filiași, potrivit presei locale. Jurnaldecraiova.ro scrie că inspectorul școlar general Alexandru Gâdăr și…
Vezi articolul

Numărul adolescenţilor cu tulburări din sfera emoţională s-a triplat după pandemie, la Spitalul Obregia. Psihiatru: Trebuie să învățăm să gestionăm emoțiile puternice, iar psiho-educația o pot face părinții și cadrele didactice

Florina Rad, medic primar în psihiatrie pediatrică la Spitalul Obregia din Capitală, a declarat într-un interviu citat de G4Media.ro că după pandemie procentul adolescenţilor diagnosticaţi cu tulburări din sfera emoţională…
Vezi articolul

Profesoara Lidia Ristea își invită colegii la Săptămâna programării în UE: Elevii își vor dezvolta abilitățile de vorbire în limba engleză, gândirea critică, algoritmică și vor învăța câteva limbaje de programare (P)

Ediția din acest an a Săptămânii UE a programării are loc în perioada 7-22 octombrie. Aruncăm o privire asupra impactului inițiativei în România, prin ochii profesorului îndrumător al Săptămânii UE a…
Vezi articolul