Impactul închiderii școlilor asupra sănătății mintale a elevilor: copiii au fost afectați de izolare, anxietate cu multiple cauze, depresie, abuzuri, tulburări de comportament – studiu Reuters

7.497 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Închiderea prelungită a școlilor din cauza pandemiei Covid-19 a contribuit la o degradare accentuată a sănătății mintale a multor elevi, dar și a multor cadre didactice, potrivit unui studiu extins efectuat în SUA de Reuters și publicat la sfârșitul săptămânii trecute. Efectele sunt atât pe termen scurt, cât și pe termen lung și afectează segmente mari din populația școlară, mai ales că, prin lipsa participării la viața școlară normală, dispare și capacitatea mediului școlar de a identifica rapid problemele sociale, psihologice sau de viață familială, arată studiul.
  • Reuters a realizat cercetarea pe un eșantion de 74 de districte școlare reprezentative pentru întreaga Americă. Studiul a urmărit să evalueze impactul pe care l-a avut închiderea totală sau parțială a școlilor asupra sănătății mintale a elevilor.

74% din totalul districtelor participante au confirmat existența mai multor indicatori ai presiunilor crescânde asupra sănătății mintale a minorilor, iar peste 50% au raportat o creștere a acțiunilor de consiliere și de semnalare a unor probleme în rândul propriilor elevi. 90% dintre toate districtele școlare au confirmat un grad crescând de absenteism și de lipsă de implicare în procesul educațional.

În privința profesorilor, 57% dintre districte au raportat o creștere a acțiunilor de consiliere și sprijin pentru personalul unităților de învățământ.

  • Reuters asociază aceste rezultate cu studiile care indică faptul că transmisia în rândul elevilor în școli este mult redusă, atât timp cât sunt respectate reguli stricte de prevenție, pe când pierderile asociate închiderii școlilor, la nivel de învățare și bunăstare a elevilor, sunt considerabil mai mari. Este citat în acest sens Dimitri Christakis, director al Centrului pentru Sănătatea, Comportamentul și Dezvoltarea Copilului din Institutul de Cercetare Pediatrică din Seattle, potrivit căruia prin închiderea școlilor și trecerea la învățământul la distanță “le-am făcut un mare deserviciu copiilor noștri”.

Reuters indică mai multe tipuri de probleme care afectează sănătatea mintală și bunăstarea emoțională a copiilor:

  • Izolarea de prieteni și profesori, în timpul școlii la distanță, a produs o cascadă de probleme asociate
  • Anxietate produsă de părinți care își pierd locul de muncă sau de moartea unei rude, din cauza Covid-19
  • Peste 12% dintre districtele școlare incluse în studiu au raportat cazuri de depresie, tulburări de alimentație, neglijare, abuzuri emoționale, fizice sau sexuale, cazuri care pot fi identificate mai ușor în mediul școlar.
  • Potrivit unui expert în psihologie pediatrică din Los Angeles, cel mai îngrijorător lucru este că elevii înșiși sau părinții lor vor să rezolve aceste probleme pe cont propriu, fără ajutor specializat
  • Sunt districte școlare unde numeroși copii au “dispărut” efectiv după trecerea în online, nemaiputând fi găsite familiile. 

Este dat drept exemplu un district școlar din Texas, unde școlile s-au redeschis în septembrie, dar unde o cincime dintre elevi continuă să învețe de acasă. În actualul an școlar, s-au dublat comportamentele asociate tendințelor sinucigașe, absenteismul și neimplicarea în procesul educațional au crescut “exponențial”, iar raportările de afecțiuni mintale s-au dublat. Iar cele mai multe dintre aceste creșteri sunt concentrate în rândul elevilor care nu vin la școală, ci învață online, dintre care 75% nu au rezultate de trecere.

Citește raportul complet al Reuters

Photo 184273177 © MartinmarkDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


7 comments
  1. …într-o secvență de film, un dictator ordona atacul asupra propriei țări.
    … – loviți… Loviți în spitale, ptr a le lua, sănătatea. Loviți în invatamint ptr a le lua cultura. Loviți, în economie ptr a le lua, pîinea. Loviți în tineret, ptr a le sufoca, speranța.
    …am 53 de ani. Nu mi-a fost frică niciodată de nimic, dar este ptr prima oară cind îmi este rușine de noi. Isterici. Panicați. Ipohondri. Cu, sau fără noi, planeta va continua să se învîrtă. Adevăratele noastre probleme sînt tehnice, dar nu ne duce capul să le rezolvăm. Trăim într-o societate pe dos, plină de politicieni care vorbesc constant despre protecție și securitate în loc de unitate și progres. Și, da-u legi. Legile făcute de oameni sînt încercări de a rezolva probleme, pe care nu le pot rezolva și atunci fabrică legi… Human nature…nu există natură umană. Există comportament uman și acesta este mereu modelat. Nu ne naștem bigoți, lacomi, corupți, cu ură. Acumulăm aceste trăsături, din societatea pe care am creat-o. Generațiile vechi se vor duce, ușor-ușor, curind. Și unii dintre noi, care totuși vor fi martorii celorlalte care vin, se vor întreba, unde am greșit. Dar nu vor recunoaște niciodată de unde au pornit.

  2. Domnul ministru are o preferinta pentru agențiile și articolele care sunt de aceeași părere cu dumnealui.
    Nu este în stare de empatie și de evaluarea situației reale în propria ograda.
    Mi se face rau când îl vad cu priviri fixe, inflexibil, lipsit de empatie, și incununandu-se cu dreptatea absoluta.
    De acord cu dumnealui sunt mamele card nu mai suporta sa stea zilnic acasă cu copiii și, întrucât sta acasă, sa răspundă în fata soțului de efectuarea îndatoririlor gospodărești în loc sa se afirme profesional și sa se întrețină cu colegele de serviciu.

  3. Și cui îi pasă cu adevărat? Nimănui! Ce rost mai au astfel de articole, de studii când totul ramâne la fel? Copiii sunt pedepsiți în case de un an de zile, ei fiind sănătoși. Cum îi explici asta unui copil? El vrea să se joace, el vrea să zburde, el vrea la școală, el vrea normalitate. Însă i se spune întruna că dacă merge afară ar putea muri. În același timp, vede că părinții care merg normal la serviciu nu mor, vecinii sunt toți ok, bunicii în viață toți….doar el e pedepsit.

    1. Nu e nimic, doamna Adriana, explicați-i copilului ca poate exista un început în toate.
      Probabil ca dvs sunteți dintre cei privilegiati, care își duc si își iau zilnic copilul la scoala cu autoturismul, sau copiluil dvs învață la scoala de lângă casa.
      Majoritatea copiilor din orașele mari, merg la scoala si înapoi acasă cu mijloacele aglomerate de transport în comun. Ajung sa se contamineze, mulți sunt asimptomatici și devin niște bombe cu ceas pentru cei care încă erau sănătoși :profesori, membri ai familiei, colegii vulnerabili.

  4. Cum rămâne cu sănătatea mintala a copilului când, ducând acasă coronavirusul luat de la școală, își omoară un părinte sau pe amândoi, ca voi criminalilor, țineți cu tot dinadinsul sa fie școlile deschise, sa meargă economia?!? Sunteti niște nenirociti ca publicați asemenea articole îndoielnice, în frunte cu traseistul ala de ministru educației. Care e problema, va e teama ca făcându-se școala online, nu mai semnează nici dra… contractele umflate de la școlile private!??!

    1. Aveți o problemă cu școlile private, nu? Dacă sunt umflate contractele, asta e problema celor care le semnează. Cu siguranță cel care plătește consideră că respectiva școală privată oferă suficient cât să merite investiția. Investiția în viitorul copilului.

  5. Stați să vedeți ce impact emoțional are asupra elevilor moartea unui bunic sau chiar a unui părinte. Știu mai multe astfel de cazuri. Publicați fără simțul răspunderii niște alintături cu care manevrați opinia publică. Tare v-aș trimite câteva familii de elevi în care au murit părinții, ca să le expuneți direct în față aceste minunate “frânturi de înțelepciune”. Sunt curioasă dacă aveți curajul să-mi publicați comentariul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
conducătorii de doctorate

Rectorii români care vor să profite de pe urma schimbărilor propuse în legea învățământului superior, cu ochii pe banii din PNRR – prezentați ca “oligarhie” în reputata publicație internațională Times Higher Education

Atitudinea multora dintre rectorii universităților din România care nu au luat poziție față de schimbările din proiectul legii învățământului superior, precum cele referitoare la mandatele nelimitate sau cele privind amnistierea…
Vezi articolul

Școlile se redeschid pentru elevi după o lună de lockdown. Sunt cu peste 1.100 de localități mai multe în scenariul verde și cu 1,3 milioane de oameni vaccinați în plus față de momentul închiderii / România avea atunci o rată de incidență de 3,96 la mie, azi are 1,57

După o vacanță forțată, neplanificată, care a durat o lună de zile, aproape 2 milioane de elevi revin fizic la școală pe 5 mai. Lockdown-ul instituit sistemului de educație a…
Vezi articolul
Modificările pentru Bacalaureat -Când au loc detașarea la cerere și detașarea în interesul învățământului

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul…
Vezi articolul