Impactul educaţiei remediale în pandemie: Peste 88% dintre copiii din programele World Vision România și-au păstrat sau și-au îmbunătățit rezultatele în anul școlar trecut

800 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
O analiză a impactului programelor Fundației World Vision România care includ și o componentă de educație remedială arată că datorită acestora 35% dintre elevi și-au îmbunătățit rezultatele școlare, iar 53,5% le-au menținut la același nivel, chiar dacă activităţile de educaţie remedială au fost organizate online în cea de-a doua jumătate a anului, se arată într-un comunicat de presă transmis de World Vision.

În ultimul an, însă, în condiţiile în care peste 40% dintre elevii din mediul rural nu avut acces la şcoală online, pierderile de învățare acumulate sunt din ce în ce mai mari. Recuperarea este esențială dacă nu vrem să condamnăm la abandon școlar o bună parte a acestei generații de copii, atrage atenția World Vision.

„Trebuie să facem o analiză la nivel național a situației educaționale a elevilor, mai exact o evaluare a acestora pentru a vedea care sunt lacunele acumulate. Fiecare zonă de sărăcie rurală, cu copiii ei înzestrați, dar lipsiți de șansă, are nevoi specifice: într-un loc vorbim de lipsa profesorilor calificați, în altul de lipsa accesului la resurse educaționale, în altul de discriminare”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Fundația World Vision România derulează programe educaționale în 300 dintre satele cele mai sărace din România. Conform cercetărilor realizate de organizație, în 80% dintre gospodării copiii și tinerii de toate vârstele, de la grădiniță la liceu, lucrează acasă făcând curățenie, îngrijind animalele sau având grijă de alți membri ai gospodăriei; pentru trei sferturi dintre acești copii sunt activități care le iau 1-2 ore pe zi.

Același timp este alocat temelor de către 58% dintre copiii și tinerii chestionați. 8% din tineri lipsesc uneori sau întotdeauna de la școală pentru că se duc să muncească, iar 17% se simt obosiți pentru că muncesc înainte sau după ore. 21% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 15 și 18 ani nu merg la liceu, jumătate dintre aceștia lucrând cu ziua. Peste jumătate dintre elevii care abandonează școala după clasa a VIII-a o fac pentru că familia nu își permite costul școlii.

Educația digitală a profesorilor trebuie să continue

Experții World Vision atarg atenția că este nevoie de adaptarea curriculei și de ghiduri special gândite pentru a-i ajuta pe profesori să susțină ore de educație remedială. „Trebuie să includem şi metode inovative de predare, digitalizarea este în continuare importantă dacă vrem să ajungem la elevul din 2021. Nu trebuie să uităm ce am învăţat în pandemie“, a mai declarat Mihaela Nabăr.

Conform unui sondaj realizat de World Vision România în perioada decembrie 2020 – ianuarie 2021, 62% dintre cadrele didactice au declarat că au nevoie de soluții de adaptare a conținutului educațional din partea Ministerului Educației, până la finalul anului școlar. De asemenea, profesorii afirmă că este nevoie de implicarea părinților în procesul de învățare, astfel încât aceștia să înțeleagă importanța continuării procesului educațional în modalitatea și frecvența decise de autorități, asigurându-le în același timp copiilor condițiile necesare pentru a învăța acasă.

Principalele temeri ale cadrelor didactice cu privire la întoarcerea la școală se referă la lacunele mari acumulate de elevi în perioada școlii online (61%), implicarea scăzută a părinților în susținerea eforturilor școlii de recuperare a materiei (49%), volumul mare de materie ce trebuie recuperată (45%) și suprasolicitarea elevilor (43%). Peste un sfert dintre cadrele didactice se tem de așteptările nerealiste din partea conducerii școlii și a Inspectoratelor Școlare Județene.

Foto: © Sebastian CzapnikDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Programul after-school ar putea fi asigurat gratuit de stat, ca soluție a ministrului Andronescu pentru ca profesorii să nu fie dați afară după reducerea orelor de școală

În planul de reducere a orelor de la clasă ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, vine cu o nouă modificare. Propunerea sa ar fi, potrivit unei declarații făcute marți la Realitatea TV,…
Vezi articolul

VIDEO “Cadrele didactice care nu sunt vaccinate vor preda online” – o “ipoteză” pentru reluarea școlii, anunțată de ministrul Educației / “E o presiune din ce în ce mai mare din partea părinților”

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a susținut marți, într-o conferință desfășurată la Ploiești, că există o “presiune din ce în ce mai mare din partea părinților” ca reluarea școlii cu prezență…
Vezi articolul

Admiterea la Medicină 2024. Noutate la UMFCD: studenții care intră la buget vor rămâne pe locurile fără taxă până termină studiile, dacă sunt integraliști / Măsura „ar îmbunătăți foarte mult relațiile dintre studenți”, marcate de competiție și stres, spune prorectorul Valentina Uivaroși

Studenții care vor fi admiși pe locuri bugetate, după examenul de admitere din iulie 2024 de la Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” (UMFCD) din București, vor rămâne „la…
Vezi articolul

Alianța Studenților s-a adresat Avocatul Poporului în legătură cu eliminarea gratuităților la transportul feroviar și afirmă că e necesară sesizarea Curții Constituționale

Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) a transmis, luni, către Avocatul Poporului un memoriu prin care cere sesizarea Curții Constituționale în privința ordonanței de urgență ce elimină accesul…
Vezi articolul