Încă de pe 14 iunie, la câteva zile după încheierea anului școlar, profesori de la școlile gimnaziale din Sinaia și de la colegiul “Mihail Cantacuzino” din oraș, dar și voluntari de la asociațiile culturale locale au participat la proiectul “Grădinița de vară”. În cadrul acestuia, preșcolarii petrec câte o zi cu activități diferite față de cele din programul obișnuit.
De exemplu, pe 15 iunie, cei mici au învățat despre limbajul muzical, karaoke și dans, alături de profesoara de Informatică Alexandra Stroe, pasionată de muzică. Pe 16 iunie, copiii au ieșit afară unde, pe planșe de dimensiuni mari, au pictat cu degetele, îndrumați de pictorul și profesorul de Educație plastică de la colegiu, Tănase Mocănescu.
- Colegiului din oraș îi sunt arondate toate școlile și grădinițele, sub persoană juridică, în Sinaia.
Pe 21 iunie, preșcolarii au avut activități gastronomice – mâncare sănătoasă – realizând decoruri creative din fructe, alături de un profesor bucătar care predă la clasele de tehnologic din liceu. Pe 27 iunie, alt exemplu, copiii au descoperit simbolurile naționale și au identificat informații dintr-un text istoric povestit, alături de una din doamnele profesoare de Limba și literatura română de la colegiu.
Nici limbile străine nu au fost date deoparte: acum o săptămână, cele două directoare ale liceului au predat fiecare câte o zi la grădiniță – engleză și, respectiv, franceză. Aurora Arieșan, profesoară de engleză și director principal, spune că “lucrul cu ei nu este deloc simplu… aș spune că te provoacă mult mai mult decât cel cu liceenii”. “Ne-am jucat, am învățat literele, animalele și să ne prezentăm”, adaugă aceasta despre o altfel de zi la grădiniță (Foto mai sus).
Pe 5 iulie, cu ajutorul unei profesoare de biologie de la una din școlile gimnaziale, cei mici au studiat semințele de plante folosindu-se de lupă și microscop, le-au pus la încolțit și au aflat cum călătoresc, spun cadre didactice implicate în lecții, pentru EduPedu.ro.
Pe 6 iulie, la orele de matematică, aceștia au învățat despre numere, calcule, corpuri și figuri geometrice pe calculator, alături de profesoarele Mihaiela Doinaru și Simona Tudor.
Pe 7 iulie, grupele de copii au participat și la experimente chimice: cei doi profesori de chimie de la gimnazii le-au explicat preșcolarilor despre stările în care se găsesc corpurile în natură, despre aer și despre emanarea de căldură din anumite reacții chimice.
Directoare, despre proiect: Aceasta este misiunea, să îi vezi crescând (…) chiar dacă este o provocare
A început de când am luat vacanța. Este un ajutor pentru părinții care nu au cu cine să își lase copiii acasă, dar nu acesta este scopul principal al proiectului, ci “o altfel de grădiniță”. Pentru a le umple vacanța într-un mod educativ, altfel, explică Aurora Arieșan. Ideea îi aparține educatoarei Ana Stoica de la grădinița cu program prelungit ”Floare de Colț”, completează aceasta.
Apelul a fost făcut în ultimul consiliu profesoral. Am apelat la bunăvoința lor ca director. Și astfel s-au înscris, benevol, în proiect. Eu merg aproape zilnic să văd copiii din Grădinițe. Mă trezesc dimineața, îmi duc copilul la școală și fac turul grădinițelor pentru că îmi place sa îmi încep ziua cu zâmbetele lor. De data aceasta le-am și predat. Au fost foarte încântați și mirați să mă vadă în această ipostază, mai spune aceasta.
Pentru mine, ca manager, este incredibil să îi văd crescând de la 2 ani până la 18. Ai șansa să vezi concret cum cresc, aceasta este misiunea. Chiar dacă e o provocare, este și o oportunitate, încheie profesoara.