65 de elevi care au absolvit clasa a VIII-a au media 10 la Evaluarea Națională 2024, potrivit datelor comunicate de Ministerul Educației. Acestea sunt rezultatele înainte de contestații. Miercuri, 3 iulie, Ministerul Educației a publicat rezultatele inițiale de la Evaluarea Națională 2024.
Conform datelor Ministerului Educației, este cel mai mic număr de medii de 10 din istoria evaluării naționale.
„65 de absolvenți de gimnaziu au încheiat examenul cu media 10 (zece), față de 429 (anul trecut) și 221 (în anul 2022)”, transmite Ministerul Educației.
Cu referire la numărul total al mediilor de 10, în București sunt cele mai multe medii maxime: 28 candidați au luat media 10 la ambele probe scrise. Pe locul al doilea este județul Iași, cu 7 de medii de 10, iar pe al treilea loc este județul Cluj (6 de medii maxime).
Spre deosebire de anul trecut, numărul candidaților cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 a scăzut cu peste 84%. Anul trecut, Bucureștiul a condus clasamentul mediilor de 10 la Evaluarea Națională 2023 cu 94 de elevi care au luat medii maxime. În 2023, raportat la numărul mediilor de 10, pe locul al doilea a fost județul Iași, cu 28 de medii de 10, iar pe al treilea loc a fost județul Cluj (24 de medii maxime).
Harta mediilor de 10 la Evaluarea Națională 2024 – înainte de contestații
Lista mediilor de 10, pe județe
- Alba – 0
- Argeș – 3
- Arad – 0
- Bucureşti – 28
- Bacău – 2
- Bihor – 2
- Bistriţa-Năsăud – 0
- Brăila – 0
- Botoşani – 0
- Braşov – 0
- Buzău – 1
- Cluj – 6
- Călăraşi – 0
- Caraş-Severin – 0
- Constanța – 2
- Covasna – 0
- Dâmbovița – 1
- Dolj – 2
- Gorj – 0
- Galați – 1
- Giurgiu – 1
- Hunedoara – 2
- Harghita – 0
- Ilfov – 0
- Ialomița – 0
- Iași – 7
- Mehedinți – 0
- Maramureș – 0
- Mureş – 0
- Neamț – 0
- Olt – 2
- Prahova – 1
- Sibiu – 1
- Satu-Mare – 1
- Sălaj – 0
- Suceava – 0
- Tulcea – 0
- Timiş – 1
- Teleorman – 0
- Vâlcea – 1
- Vrancea – 0
- Vaslui – 0
Statistica mediilor de 10 din anii anteriori:
- 2013 – 856
- 2014 – 225
- 2015 – 456
- 2016 – 253
- 2017 – 497
- 2018 – 345
- 2019 – 459
- 2020 – 892
- 2021 – 120
- 2022 – 221
- 2023 – 429
- 2024 – 65
Dosarul rezultatelor de la Evaluarea Națională 2024
Elevii care nu sunt mulțumiți de rezultatele obținute pot depune contestații la centrele de examen sau le transmit electronic, în zilele de 3 iulie (orele 16 – 19) și 4 iulie 2024 (ora 08:00 – ora 12:00).
Elevii care depun/transmit contestațiile completează, semnează și depun/transmit și o declarație-tip în care se menționează că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Documentele sunt semnate și de către părinții/reprezentanții legali ai elevilor minori.
Calendarul Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2024:
- 11 – 14 iunie 2024:
Înscrierea la Evaluarea Națională - 14 iunie 2024:
Încheierea cursurilor pentru elevii de clasa a VIII-a
- 25 iunie 2024 –
Proba scrisă la Limba română - 27 iunie 2024 –
Proba scrisă la Matematică - 28 iunie 2024 –
Proba scrisă la Limba maternă
- 3 iulie 2024 – Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 14:00)
- 3 iulie (orele 16 – 19) și 4 iulie 2024 (ora 08:00 – ora 12:00) – Depunerea contestațiilor
- 4 – 9 iulie 2024 – Soluționarea contestațiilor
- 9 iulie 2024 – Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor
8 comments
nici Doljul nu-i mai prejos la scurgerea de subiecte către cine trebuie.
Iașiul e fruntea . iată de ce :
la 800 000 de suflete , 7 de 10
la 1.600 000 de suflete cat are Bucureștiul trebuiau 14 de 10.
că sa nu mai vb de puterea financiara a Bucureștiului în raport cu Iașiul.
no ,
IS e mai antrenat la scurgerea de subiecte către cine trebuie.
o fi , nu zic dar majoritatea decaristilor sunt copii modești ..
cauza mai degrabă e sărăcia multa din judet , Iasi e centru universitar puternic , copiii f motivați să învețe , sa și schimbe soarta..
stiu părinți care numai asta le spun copiilor:
” ține te cu dinții mamă de carte , că o să te scoată ea undeva la liman”
v am pupat , din dulcili târg al Ieșilor..
B: 28
Ce-s alea medii de 11? 😀
Iar diferența la medii de 10 față de anii anteriori e simplu de explicat – subiectele sunt simple, dar elevii nu se pregătesc, pentru că (și voi, media) le băgați în cap să sunt perfecți așa cum sunt, n-au nevoie să și învețe. O să fie și mai rău.
La noi, de trei ani încoace (de când cu grilă la primele două subiecte), se iau note mai mari la matematică decât la română. Până atunci, dintotdeauna notele erau mai mari la română. Deci, când vreți grilă, și cei mai slab pregătiți elevi marchează la întâmplare și tot scot un 5. Mare meșteșug de tâmpenie.
BTW, dragilor… La română v-au dat fix textele alea mai interesante, nu clasicii prăfuiți pe care-i înjurați, iar elevii n-au reușit să se descurce. Aveți impresia că ei VOR texte noi, dar vă înșelați amarnic. Ei nu vor decât să depună minimul efort pentru 5-ul necesar și atât.
Dana , nu știu câți ani ai tu sau când ai dat examenul, dar nu este vorba ca nu am vrut , toți vrem și ne dam silința, mediile din 2021 pana în 2023 la examen ai fost unele mai mari datorita faptului ca subiectele au fost mai ușoare cât și la romana și la matematică, mediile la licee care acum câțiva ani erau de 6 sau chiar mai mici au ajuns la 9 și chiar mai mult , ne întrebam de ce , ministerul ar trebuii sa facă subiectele variate nu în anumiți ani mai ușoare și în alții mai grele , la liceu dacă ai luat 7 sau chiar mai puțin anul acesta ai soluția doar sa te duci la privat , iar nu toți își permit , cum îți explici tu ca Tudor Vladimirescu liceu de media 6 a ajuns liceu de media 9 , nu faptului ca au învățat copii Și asta ,dar și prin faptul ca dacă faci grila și mai scrii niște chestii poți sa iei peste 8 , dacă ministerul educației a observat ca la evaluarea națională s au luat note mici cu subiecte ușoare cum se așteaptă la note mari cu subiecte mai grele , nu toți pot și nu toți gândesc la fel asa ca haideți sa nu mai jignim și sa tragem la corespundere copii , pentru notele luate , este vina ministerului ca nu știe cum sa facă subiecte variate , inu cred ca te ai pus în locul elevilor de anul acesta care s au speriat văzând mediile exagerate la liceu , ai impreisa ca și dacă iei 9 nu o sa intri la un liceu, doar prin mediile care nu reflecta cu adevărat cunoștințele acestora , cum îți explici ca în examen fac de 10 și când ajung la bac au noroc dacă au de trecere , haideți sa ne gândim un pic și la consecințele și durerea acestora
Care Tudor, ăla din Tg Jiu? Nu ei au dat subiectele la matematică pentru EN?! Așa au ajuns sus, creând ”genii” artificial. Și evident, sunt foarte mulți elevi care învață… dar să fim serioși, nu TOȚI. Anul trecut sau acum doi ani se lăudau cu 100% promovabilitate, anul ăsta au sărit calul și au fost prinși.
Nu știu de ce ți s-a creat impresia că-i învinovățesc pe elevi. Sunt profesor, știu ce avem în clase (unii elevi care chiar înțeleg, unii care tocesc pentru că vor note mari, unii care-s așa, pe la mijloc, și prea mulți care nu vor sau chiar nu pot să depună un efort suplimentar ca să țină pasul). Remarcam doar că la un moment dat s-a schimbat un macaz. Colegele de română ne zâmbeau cumva de sus nouă, celor de la discipline reale, când veneau rezultatele cu peste 90% promovați la română și în jur de 50% doar la matematică. Azi în școala mea procentele sunt efectiv inversate – și nu, elevii NU sunt buni la matematică. Unii de-abia s-au salvat de corigență, dar avem 90% promovați la matematică la EN… Nu s-au deșteptat de acum două săptămâni când s-a încheiat clasa a VIII-a, doar subiectele au fost prea permisive, și nu de ieri, alaltăieri. Mica diferență au făcut-o problemele de geometrie de la final.
E o întreagă polemică pe aici despre cum elevii ar citi, doar să li se dea cărțile pe care le vor! Ei vor traduceri, nu cărți românești. Altceva n-ar citi… și nici dacă le dai traducerile pe care le cer nu e garantat că le vor și citi. Vocabularul lor e din ce în ce mai redus, unii ar vorbi romgleză dacă ar putea, dar nu știu destulă engleză ca să conteze. NU mă mir de rezultatele lor la română. Mă mir de rezultatele la matematică 🙂
Iar în ce privește șansele de viitor… Eu am dat admitere la liceu. Pentru mine n-a existat o loterie a liceelor, am știut ce vreau și unde să dau examen. Mulți din absolvenții de azi n-au idee ce vor, de fapt. Majoritatea vor să intre la filo, ca să fie ușor la bac, și la atât se limitează planurile lor de viitor. Restul… pe unde-i aruncă loteria. Nici nu mă miră că sunt așa debusolați, demotivați și lipsiți de orice ambiție. Pentru că oricum nu contează.