Hartă interactivă care arată rata de incidență la nivelul fiecărei localități din România, dezvoltată de cercetătorii de la Universitatea Babeș Bolyai

81.315 vizualizări
Sursa: UBB Cluj-Napoca
Cercetătorii de la Universitatea Babeș Bolyai din Cluj au realizat o hartă interactivă care arată rata de incidență la nivelul fiecărei localități din România, datele fiind actualizate zilnic, se arată într-un comunicat de presă al universității.

Mai exact, pentru a veni în ajutorul populației și a factorilor decizionali, harta a fost realizată de Școala de Științe Sociale a UBB, prin intermediul unei echipe de cercetători ai Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA) din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB).

Harta interactivă este realizată în cadrul proiectului de cercetare denumit COVID-19: Romanian Economic Impact Monitor, care monitorizează în timp real evoluția pandemiei, respectiv starea economică a țării, oferind în același timp previziuni pe termen scurt și mediu privind pandemia și performanța economică a României.

Rata de incidență pe localități SURSA: https://econ.ubbcluj.ro/coronavirus/

„Proiectul lansat de noi se concentrează în primul rând asupra consecințelor economice ale pandemiei, respectiv asupra elaborării unor studii și analize privind perspectivele post-COVID-19 ale economiei românești. Pandemia reprezintă o perioadă de incertitudine și volatilitate ridicată, în care situația se poate schimba radical de la o zi la alta. Este de datoria noastră să monitorizăm atent și evoluția pandemiei, aceasta având consecințe economice semnificative chiar și pe termen foarte scurt. Din acest considerent s-a născut ideea de a construi un instrument util pentru întreaga societate, care să arate în timp real evoluția ratei de incidență la nivelul localităților din România. Ne bucurăm să fim printre primele organizații care lansează o astfel de hartă interactivă, prin care rezultatele cercetărilor derulate de noi sunt transferate instant în sfera publică pentru beneficiul direct al întregii comunități”, spune conf. univ. dr. Răzvan V. Mustață, decanul FSEGA.

Rezultatele complete ale proiectului de cercetare, actualizate în regim zilnic, pot fi consultate pe platforma online COVID-19 RoEIM, iar analizele mai detaliate sunt publicate în mod continuu pe pagina Facebook a proiectului.

Proiectul de cercetare este coordonat de Szász Levente (profesor, UBB FSEGA), iar membrii echipei sunt Bálint Csaba (BNR, cadru didactic asociat UBB FSEGA), Csala Dénes (Lancaster University, cadru didactic asociat UBB FSEGA), Csíki Ottó (doctorand UBB FSEGA), Nagy Bálint Zsolt (conferențiar UBB FSEGA), respectiv Rácz Béla-Gergely (lector UBB FSEGA).

Începând din 28 martie 2021, autoritățile române au introdus noi restricții anti-COVID-19, acestea aplicându-se în funcție de rata de incidență (numărul cumulat al cazurilor noi în ultimele 14 zile raportat la mia de locuitori) corespunzătoare fiecărei localități.

Sursă foto: Facebook/UBB


4 comments
  1. Am sesizat o greseala, de azi, 11 mai 21! Rata de infectare in Gavojdia, judetul Timis, este azi de 0,69 la mie, nu 0,34.

  2. Nu este vorba de localitate, ci de unitate administrativ-teritorială. Nu este un calcul pe ultimele 14 zile, ci pe 14 din ultimele 17 zile.

  3. Dar in scenariul verde si cel rosu nu sunt restrictii de mobilitate in timpul saptamanii? Harta nu indica nimic.
    Totusi din cate stiu chiar si in aceste scenarii exista restrictii de mobilitate dupa ora 22.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ioana Lazăr, secretar general al Ministerului Educației, răspuns la criticile privind temeiul legal al examenelor din 2025: Din punctul nostru de vedere metodologia de organizare și desfășurare a examenelor naționale respectă în integralitate dispozițiile legale

Ministerul Educației precizează că cele două proiecte de ordin pentru organizarea BAC și Evaluarea Națională la clasa a VIII-a în anul școlar 2024-2025 “respectă în integralitate dispozițiile legale aplicabile de…
Vezi articolul

Reîntoarcerea la școală. E de dorit ca părinții să nu proiecteze mesaje care dau școlii o conotație negativă, de genul: „Gata cu distracția, începe școala!”. În schimb, le putem spune: „În curând începe școala! Ce bine, o să înveți atâtea lucruri noi”, spune învățătoarea Magda Cojocea

Părinții trebuie să fie atenți la mesajele și starea pe care o transmit copiilor la întoarcerea la școală, spune Magda Cojocea, învățătoare la Școala Gimnazială Nr. 5 București, într-un interviu…
Vezi articolul