Harta abuzului și hărțuirii sexuale în sistemul de învățământ din România – Rise Project: „Fiecare cerc de pe hartă reprezintă un caz de profesor abuzator”, iar „majoritatea încă predau”

1.864 de vizualizări
Foto: captura Rise Project
O hartă a României cu 268 de cazuri de abuzuri și hărțuiri sexuale în școlile din România a fost lansată de Rise Project miercuri. Organizația anunță că harta adună „toate cazurile de profesori abuzatori din școlile și universitățile din România care au ajuns pe masa unui judecător între anii 2017-2023”. Plus toate cazurile apărute în aceeași perioadă în presă, care, de cele mai multe ori, nu au fost cercetate nici de școala unde s-a petrecut abuzul, nici de poliție”. „Majoritatea profesorilor încă predau”, conform jurnaliștilor.

Dintre cele 45 de cazuri ajunse în instanță în perioada analizată, doar 25 de profesori au fost condamnați, remarcă jurnaliștii.

„Timp de doi ani, am primit mărturii de la eleve, elevi, studente și studenți din toată țara despre abuzuri petrecute la meditații, în săli de sport, în mașina profesorilor, de la școli de țară până la cele mai prestigioase universități din România. Multe s-au întâmplat la începutul anilor 2000, iar victimele au reușit abia acum, la maturitate, să-și adune forțele și să vorbească despre ce-au pățit când erau eleve sau studente. 268 de cazuri numără harta acum, dar vom continua s-o actualizăm periodic”, potrivit sursei citate. 

Pe cazurile care au fost inventariate, Rise Project are câteva observații:

„Majoritatea victimelor sunt minore, iar peste 180 de profesori reclamați sunt cadre didactice care predau la clasele primare, gimnaziale și în ciclul liceal. Cele mai multe cazuri au fost raportate în București (70), urmat de județele Cluj, Iași, Maramureș și Galați, cu 11-12 cazuri fiecare.

Cea mai mică victimă avea 7 ani la momentul abuzului. Anchetatorii au descoperit că profesorul mai abuzase alte eleve minore la altă școală unde predase. 

Vârstele profesorilor reclamați variază între 21 și 80 de ani. În ceea ce privește materiile predate de aceștia, cei mai mulți abuzatori predau Educație Fizică (42), urmată de Matematică (23) și Istorie (12)”.

Citește articolul integral pe Rise Project.ro, unde pot fi și reclamate cazurile de abuz.


10 comments
  1. Din nefericire ajung tot felul de specimene deviate în învățământ care abuzează elevii și fizic , verbal , emoțional, psihologic și în toate felurile. Suntem sătui de argumentul conform căruia ,, trebuie să existe așa-zisul respect ,, față de profesor . E o idioțenie inadmisibilă, atât timp cât profesorul este un abuzator și acest lucru intră sub incidența legilor. Respectul se câștigă, nu se impune. Profesorii nu sunt sfinți și nu sunt regi sau stăpâni de sclavi . Oamenii sunt toți egali în fața legii și au drepturi fiecare în parte, dar se pare că încă există astfel de cazuri nefericite când au loc abuzuri. Dacă un profesor comite o faptă nepotrivită, atunci trebuie tras la răspundere. Unii din ei oricum exercită și alte forme de abuzuri acceptate de societate, cum ar fi jicnirile, blasfemia, umilirea, răzbunarea în stil mafiot , etc. Învățământul românesc este extrem de înapoiat și se bazează pe ierarhii stupide și ilogice .

  2. ce sinistru. Oare de ce sunt cei mai mulți de sport? Ceva îi atrage pe cei deja libidinoși spre educație fizică, sau ajung să fie așa pentru că sunt expuși la corpuri mai dezbrăcate, mai transpirate, există vestiarele unde își imaginează eleve care se schimbă? 🙂 cred că este important de studiat, poate dacă aceste lucruri stârnesc în vreun fel profesorii, ele ar trebui schimbate cu totul.
    privesc și eu în trecut, cum probabil fac și alții, și îmi amintesc diverși profesori din liceu care ne mai atingeau sânii în timp ce se prefăceau că ne arată ceva la tablă, dar e greu să distingi acum, după 20-30 de ani, ce era fabulație și distracție de grup, de ce era realitate și abuz. însă mă bucur că se scrie despre lucrurile astea și elevele de azi au ocazia să știe cu certitudine ce este permis și ce nu. pe de altă parte, este inadmisibil ca elevele de azi să se îmbrace la școală așa cum o fac unele. adică să ajungă vreun profesor care se uită cu ochii ieșiți din orbite – de groaza – după vreo fata despuiată, să fie acuzat de cine știe ce.. 🙂

  3. Și meditațiile sunt tot o formă de abuz. Pentru că unii profesori, în special la matematică și la română, pentru asta vin la școală, ca să își găsească clienți pentru meditații, nefăcând nimic la clasă. Eu, în liceu am avut o astfel de profesoară. Preda matematica și după ce că venea din an în Paști la școală, atunci când venea ne jignea și bătea apropouri că dacă facem meditații vom aprofunda mult mai bine materia. Și ne mai mirăm de ce fenomenul homeschooling a luat amploare, pentru că școala nu mai prezintă credibilitate. În concluzie, felicitări Rise Project pentru investigația realizată.

    1. Acuma este mult mai bine in invatamintul din Romania. De exemplu eu nu imi tin orele mai deloc ca si doamna de mate, le pun doar niste filme pe proiector, dar nu jignesc elevii si nici nu fac meditatii cu ei.
      Progres neneaca!!

    2. homeschooling apare datorita confesiunilor religioase în primul rând,în acest fel “abuzul” religios este asigurat și protejat.

    3. tristă școală ați făcut. Să știți însă că unii (și nu putini) avem amintiri frumoase. Am avut profesori verticali care ne au învățat multe!

    4. Nu pot sa cred!! Nu pot sa cred ca profesoara aia te oropsea mai mult decat a facut-o mama natura! In concluzie, nici Danei Nalbaru si Andreei Marin nu le vine sa creada!

      1. Nu mă face să vorbesc urât. Așa sunteți majoritatea profesorilor, niște idioți care nu aveți respect și habar nu aveți să le oferiți educație temeinică copiilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Pentru schimbare reală în societate “e nevoie să intrați în politică” / După ce șocul inițial al luptei împotriva corupției în educație a trecut, “educația sinceră și câștigată a început să devină mai apreciată” în Republica Moldova – președintele Maia Sandu, discurs la Școala Kennedy a Universității Harvard

“La Harvard, cu toții suntem pregătiți să muncim din greu și să avem visuri mărețe. Așa că nu vă fie frică, Implicați-vă în politică, în numele unor schimbări superioare de…
Vezi articolul