Guvernul nu susține creșterea salariilor profesorilor de la 1 ianuarie 2024 printr-o inițiativă legislativă în Parlament, pentru că aceasta “are caracter discriminatoriu” față de alți bugetari, deși Ligia Deca a spus că se caută o soluție să crească salariile separat în învățământ, dacă legea salarizării nu va fi gata

Foto: © Vlad Ispas | Dreamstime.com

O inițiativă legislativă înregistrată în Parlament, ce vizează majorarea salariilor cadrelor didactice separat de alte categorii de bugetari, nu este susținută de guvern, arată executivul într-un punct de vedere referitor la această inițiativă, inclus pe agenda ședinței de vineri a Executivului. În motivația sa, acesta invocă pregătirile pentru noua lege a salarizării și afirmă că inițiativa ar avea “caracter discriminatoriu” față de alți angajați din învățământ și față de alte categorii de bugetari. Și aceasta, deși ministrul Ligia Deca spunea că Guvernul caută soluții pentru a asigura creșterea salariilor în învățământ chiar dacă nu va fi gata noua lege a salarizării. 

Inițiativa legislativă, înregistrată săptămâna aceasta de doi deputați neafiliați (Bogdan-Alexandru Bola și Alexandru Kocsis-Cristea), propune modificiarea Legii-cadru din 2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice și a unei ordonanțe de urgență din 2022, așa încât salariile de bază ale cadrelor didactice să se majoreze de la 1 decembrie 2023. Punctul de vedere al guvernului menționează că această majorare ar fi de 1.391 de lei. 

Guvernul nu susține, însă, această inițiativă, motivând între altele:

  1. Este în curs de elaborarea noua legislație privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, care urmărește, între altele, să crească echitatea salarizării în sectorul bugetar și să asigure tratament nediscriminatoriu, pe baza unei metodologii unitare de calcul.
  2. Există deja o serie de modificări ale legislației actuale, făcute după greva generală, în ceea ce privește salarizarea personalului din învățământ
  3. Creșterea propusă în inițiativa legislativă s-ar face într-o singură tranșă, ceea ce “generează impact suplimentar, față de cel generat de aplicarea noii legi de salarizare a personalului din sectorul bugetar, situație care poate conduce la dificultăți în asigurarea fondurilor necesare implementării inițiativei legislative începând cu 1 ianuarie 2024”.

Pe lângă cele trei motive enumerate, guvernul invocă și un “caracter discriminatoriu în raport cu personalul didactic auxiliar și personalul nedidactic din sistemul de învățământ, precum și cu celelalte categorii de personal din sectorul bugetar, ceea ce poate conduce la solicitări similare din partea acestora (…)”.

Acest argument se face auzit în condițiile în care însuși ministrul Educației, Ligia Deca, a invocat posibilitatea ca salariile profesorilor să crească pe alte căi, dacă nu va fi gata legea salarizării – lege invocată constant de guvern ca argument pentru a nu decide creșterea salariilor profesorilor separat de celelalte categorii de bugetari.

În urmă cu doar câteva zile, Deca a spus, într-un interviu la Europa Liberă, că la nivelul Guvernului se caută o soluție tehnică pentru ca salariile profesorilor să crească de la 1 ianuarie chiar dacă nu va fi finalizată legea salarizării.

Din interviu:

Punctul de vedere al guvernului referitor la inițiativa legislativă menționată:
Citește și:
Ligia Deca: Guvernul caută o soluție tehnică care să prevadă creșterea salariilor în educație de la 1 ianuarie 2024, chiar și în lipsa legii salarizării. Acum, care va fi această variantă, vom vedea

Foto: © Vlad Ispas | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version