Școlile din Anglia vor putea accesa serviciile profesorilor specializați în recuperare de materie și vor putea contracta experți în literație, după ce executivul britanic suplimentează cu 24 de milioane de lire sterline bugetul unui program de educație remedială pentru ciclul primar, potrivit unei informări de presă de la începutul săptămânii.
Conform sursei citate, autoritățile din educație vor să ajungă la obiectivul ca 90% dintre copiii din învățământul primar “să atingă standardele așteptate în materie de literație și calcul”, după ce închiderea școlilor în timpul pandemiei de Covid-19 a afectat programul elevilor, ritmul și calitatea învățării.
Școlile vor putea plăti profesori specializați în literație și activități remediale sau să contracteze specialiști în învățarea copiilor afectați de pandemie – și cu nevoi speciale sau dezavantajați din punct de vedere social – cum să citească și să scrie.
- Concret, accentul se va pune pe “phonics”, care “este, în mare parte, metoda fonetică analitico-sintetică de predare a citit-scrisului, folosită în România dintotdeauna”, după cum explică cercetătorul Dacian Dolean pentru EduPedu.ro. “Phonics” este metoda care redevine populară la anglo-saxoni, în detrimentul “whole language approach”, cealaltă metodă – care înseamnă “citirea globală””, potrivit specialistului.
“Programele vor contribui la consolidarea încrederii și a capacității copiilor de a citi și de a scrie, inclusiv pentru cei cu dislexie, și vor oferi copiilor o bază solidă pe care să conteze pentru a dezvolta obiceiul de a citi divers și des, atât pentru a obține informații, cât și pentru plăcere”, motivează Guvernul din Marea Britanie.
Banii vin din Fondul de accelerare, care ajută școlile să aibă acces la programe specializate de sprijin pentru elevi și prin care, până în prezent, s-au distribuit 4 milioane de lire sterline către peste 450 de școli.
“Investiția face parte din angajamentul guvernului de a se asigura că fiecare tânăr părăsește școala cu cunoștințe solide de literație și de matematică și se află în paralel cu alte forme de sprijin specific, cum ar fi Programul Național de Îndrumare”, mai scrie în comunicat. “Dacă vreun copil părăsește școala fără să știe să scrie și să citească în mod corespunzător, înseamnă că am eșuat”, comentează ministrul Educației din Marea Britanie, Kit Malthouse.