Școlile din Anglia vor putea accesa serviciile profesorilor specializați în recuperare de materie și vor putea contracta experți în literație, după ce executivul britanic suplimentează cu 24 de milioane de lire sterline bugetul unui program de educație remedială pentru ciclul primar, potrivit unei informări de presă de la începutul săptămânii.
Conform sursei citate, autoritățile din educație vor să ajungă la obiectivul ca 90% dintre copiii din învățământul primar “să atingă standardele așteptate în materie de literație și calcul”, după ce închiderea școlilor în timpul pandemiei de Covid-19 a afectat programul elevilor, ritmul și calitatea învățării.
Școlile vor putea plăti profesori specializați în literație și activități remediale sau să contracteze specialiști în învățarea copiilor afectați de pandemie – și cu nevoi speciale sau dezavantajați din punct de vedere social – cum să citească și să scrie.
- Concret, accentul se va pune pe “phonics”, care “este, în mare parte, metoda fonetică analitico-sintetică de predare a citit-scrisului, folosită în România dintotdeauna”, după cum explică cercetătorul Dacian Dolean pentru EduPedu.ro. “Phonics” este metoda care redevine populară la anglo-saxoni, în detrimentul “whole language approach”, cealaltă metodă – care înseamnă “citirea globală””, potrivit specialistului.
“Programele vor contribui la consolidarea încrederii și a capacității copiilor de a citi și de a scrie, inclusiv pentru cei cu dislexie, și vor oferi copiilor o bază solidă pe care să conteze pentru a dezvolta obiceiul de a citi divers și des, atât pentru a obține informații, cât și pentru plăcere”, motivează Guvernul din Marea Britanie.
Banii vin din Fondul de accelerare, care ajută școlile să aibă acces la programe specializate de sprijin pentru elevi și prin care, până în prezent, s-au distribuit 4 milioane de lire sterline către peste 450 de școli.
“Investiția face parte din angajamentul guvernului de a se asigura că fiecare tânăr părăsește școala cu cunoștințe solide de literație și de matematică și se află în paralel cu alte forme de sprijin specific, cum ar fi Programul Național de Îndrumare”, mai scrie în comunicat. “Dacă vreun copil părăsește școala fără să știe să scrie și să citească în mod corespunzător, înseamnă că am eșuat”, comentează ministrul Educației din Marea Britanie, Kit Malthouse.
1 comment
Asa ar trebui sa fie si la noi. Si cu online-ul la fel. Puneti, fratilor, profesori formati in domeniu, nu bagati cu de-a sila pe gat ore remediale profesorilor deja obositi de prea multe responsabilitati puse in carca. In ce tara normala la cap se obliga profesorii sa distribuie corn si lapte, sa faca documente de contabilitate pentru asa ceva, sa faca pe paznicul de serviciu, sa fie asistent medical si sa trieze bolnavii la prima ora? Cati medici sau asistenti mi-au tinut mie ora mea de matematica? De ce trebuie sa fac eu munca de infirmiera sau asistenta cu 8-12 clase, cand eu am muncit 20 si ceva de ani sa invat si inca 20 sa predau? Stiu, am vazut salariul unei infirmiere cu 8 clase: cu 1500 lei mai mare decat al meu, profesor titular de 18 ani. E drept, bataia de joc exista chiar de la salarizare, dar chiar trebuie sa mearga pana la capat? Daca sunt evaluari, se fac presiuni si amenintari pentru profesorii din sistem. Cei care au devenit evaluatori cu dosar in corpul de evaluatori pleaca vara in Grecia sau Turcia. S-au facut cursuri pentru predare online. Absolventii, deveniti mari experti, stau cu diploma in buzunar si online se face tot cu prostimea pe banii lor. De ce formati pe banii poporului oameni daca nu ii folositi cand e mai mare nevoie? Si daca nu ajung, mai solicitati doritori. Nu luati cu japca oamenii din concediu pentru fel ai fel de activitati neplatite. Nu lasi invatatorul sa lase repetenti, il supui la ore remediale peste program ca nu stie sa citeasca nu stiu ce plod tembel..De parca profesorul e un fel de elev cu ramanere in urma si trebuie pedepsit sa ramana sa invete ca la americani in camera de detentie. In loc sa se plateasca specialisti pe literatie, oameni odihniti, cu mintea limpede, platiti, nu tratati cu dispret si nesimtire precum sunt cadrele de la clasa. De ce? De ce? Pentru ca grija este mai mare cine sa puna mana pe ciolanul mare cand se fac pseudocursuri de formatori, grija este mai mare ce ruda sau cunostinta mai bagam in sistem si ce facem cu banii ca sa ajunga cat mai multi la noi, conducatorii, inapoi. Ne inconjuram in functii de conducere de marionete politice, de rude si prieteni cu diplome obtinute prin “calificare la locul de munca”, in loc sa facem in jur un cerc de oameni competenti, intrati prin concurs, care sa faca proiecte europene, sa aduca bani, sa sustina invatamantul, nu sa-si traga partea leului.