Cadrele didactice se pot înscrie pentru a participa la întâlniri online, o dată pe lună, în cadrul unui grup de sprijin menit să ajute profesorii „în gestionarea clasei, relația cu părinții și provocările din educație”, potrivit Asociaţiei Europene a Profesioniştilor din Educaţie EDUMI, care anunță lansarea proiectului pilot. Termenul limită de înscriere este 5 martie 2025.
„Grupul de Sprijin pentru profesori este un proiect pilot conceput pentru a sprijini cadrele didactice în gestionarea clasei, relația cu părinții, prin schimb de experiențe”, potrivit unui comunicat de presă transmis Edupedu.ro.
Întâlnirile vor fi online, o dată pe lună, începând cu 14 martie 2025, iar numărul participanților este limitat la 20 de profesori. Cadrele didactice interesate se pot înscrie până la 5 martie, completând formularul disponibil pe site-ul Asociației.
Discuțiile vor fi moderate de trainerii Asociației, cu experiență în educație și dezvoltare personală.
“Ne dorim să sprijinim profesorii din România, pentru că știm cât de mult contează un profesor bun. Un profesor nu doar predă lecții, ci îi inspiră pe elevi, îi ascultă și îi ghidează. Prin această inițiativă vrem să creăm un spațiu în care profesorii învață unii de la alții și primesc suportul de care au nevoie”, a declarat Magda Cojocea, co-fondator Asociația EDUMI.
„Proiectul pilot va debuta în luna martie, urmând să se desfășoare online până la începutul lunii iunie 2025. În cadrul acestui grup, se va folosi un mix de tehnici și metode validate, într-un cadru sigur și relaxat, construit special pentru nevoile profesorilor prin metoda PIC (Profesor în Comunitate) – o metodă testată și construită de experții EDUMI, împreună cu profesorii români, între 2021 și 2023″, potrivit comunicatului de presă.
Profesorii participanți vor putea folosi apoi modelele si tehnicile dobândite pentru:
- Îmbunătățirea relațiilor cu elevii: Printr-o mai bună înțelegere a comportamentului și motivațiilor lor, profesorii pot gestiona mai eficient situațiile conflictuale și pot crea un mediu de învățare armonios.
- Gestionarea dinamicii de clasă: Metodele și tehnicile învățate îi vor ajuta pe profesori să abordeze provocările zilnice din sala de clasă și să adopte o abordare constructivă în fața dificultăților.
Metoda PIC (Profesor în Comunitate), concepută de experții EDUMI, presupune încurajarea profesorilor să colaboreze și să împărtășească experiențele lor cu colegii, învățând unii de la alții. Acest proces contribuie la dezvoltarea de soluții colective pentru probleme comune, creând un sentiment de apartenență și sprijin reciproc.
Foto: © Eakrin Rasadonyindee | Dreamstime.com/
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
1 comment
După ce profesorii si-au pierdut toate drepturile, prin noua lege acum sunt chemati să isi mai piardă si timpul cu cursuri menite să îi faca să reziste cu stoiciss in fata elevilor si a părintilor.
Este adevărat ca presiunile asupra profesorilor exigenti sunt tot mai mari, acum cu toate interdictiile asupra lor, dar parca este totusi prea mare bataie de joc sa se mai ofere pentru ei astfel de cursuri, consider eu jignitoare, care sunt inca o palma data profesorului constiincios, corect si cu criterii clare de evaluare.
Toti acei profesori exigenti care sunt considerati ca indispun elevii la scoala si din cauza lor elevii nu vin la scoala de placere sunt profesorii care predau discipline de BACALAUREAT sau EXAMEME NATIONALE.De munca lor depinde prestigiul scolii si presiunea lor este mare din partea conducerii scolii, a colectivului de profesori dar si a parintilor care vor rezultate dar cu efort minim.
Aici apar marile neântelegeri intre profesor de o parte si parinti si elevi de alta parte.
Eu ca profesor cu experienta si care ma confrunt tot mai mult in ultimul timp cu astfel de probleme am o solutie salvatoatre pentru toti cei implicati in conflicte de acest tip.
RENUNTAREA LA EXAMENUL DE BACALAUREAT SCRIS( eventual date competente in scoala, lejere sa treaca toti) si INTRODUCEREA EXAMEMELOR DE ADMITERE LA TOATE
FACULTATILE.
Asa a functionat foarte bine invatamantul ani de zile in comunism, cu bune rezultate.AVAMTAJELE AR FI MULTE
1)Ar fi diminuate la minim tensiunile intre profesori si elevi, orele ar fi mai lejere pentru toti, ar fi prezenta acea mult dorita STARE DE BINE la ore , profesorul u ar mai avea motive sa indispuna pe elev, caci nu ar fi o miza in joc.
2)Nu ar mai fi elevi corigenti, ar fi note mai mari la fel ca acum la materiile unde nu este BAC
3) Ar fi creata iar o echitate intre profesorii cu disciline EVALUATE prin examen fata de cele care NU SUNT EVALUATE.
Aceasta problema creaza nemultumiri imense intre profesori.Aparitia legiii care interzice meditatiile contracost lasa profesorii la mâna politicului.Nu mai conteaza valoarea profesorului ci doar apartenenta la un anumit grup.In multe scoli doar LOCOTENENTII diectorului mai pot face un ban in plus, care nu trebuie sa respecte legea.
4)Prin selectarea studentilor EXCLUSIV PRIN ADMITEREA DATĂ DE FACULTĂTI acei profesori
valorosi si scosi acum pe linie moartă de pilosi ar putea fi revalorificati in beneficiul elevilor si parintilor.