GRAFIC Numărul studenților la licență a fost sub 400.000 în anul universitar 2022-2023, conform raportului UEFISCDI, în scădere față de anii trecuți

0 vizualizări
Foto: © Kasto80 | Dreamstime.com
În anul universitar 2022-2023, în România au fost mai puțin de 400.000 de studenți înscriși în învățământul superior, nivel licență, conform raportului publicat de Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI) pentru anul 2023. Deși diferența față de anul trecut este de doar 342 de studenți, se observă că trendul descendent se menține, având în vedere că în anul 2021 numărul total al studenților înscriși la licență era de 401.364.

Mai exact, în 2023 au fost 398.576 de studenți înscriși la programele de licență, dintre care 229.356 pe locuri bugetate, iar 169.220 pe locuri cu taxă, arată datele UEFISCDI.

La nivelul programelor de masterat, numărul total al studenților a fost de 101.108, dintre care 70.641 pe locuri bugetate și 30.467 pe locuri cu taxă.

Programele de doctorat au atras un total de 22.175 de doctoranzi, din care 13.477 pe locuri bugetate și 8.698 pe locuri cu taxă, conform ​aceluiași raport.

Distribuția studenților în funcție de ciclu de studii, în anul universitar 2022-2023:

Captură ecran raport UEFISCDI

Reprezentarea geografică a studenților, după localitatea de domiciliu:

Captură ecran raport UEFISCDI

Cei mai mulți studenți erau înscriși, în anul 2022-2023, la programele de licență din domeniul „Științe sociale” – 153.457, urmat de „Științe inginerești” – 104.361, iar pe locul al treilea a fost domeniul „Științe biologice și biomedicale” – 71.440. Cei mai puțini studenți au fost la „Matematică și științe ale naturii” – 21.759.

Distribuția numărului de studenți pe domenii fundamentale și cicluri de studii, în anul universitar 2022-2023:

Captură ecran raport UEFISCDI
Cum arată datele UEFISCDI din anii anteriori, conform rapoartelor de activitate:
  • Total studenți licență în 2022 – 398.918
  • Total studenți licență în 2021 – 401.364

Așadar, numărul studenților înscriși la programele de licență în România a înregistrat o ușoară scădere în ultimii trei ani, conform datelor publicate. Diferența între 2022 și 2023 este relativ mică (de la 398.918 la 398.576), însă trendul descendent este mai evident când comparăm situația cu anul 2021, când numărul total al studenților înscriși la licență era de 401.364.

Colectarea și centralizarea datelor și informațiilor privind sistemul de învățământ superior din România a fost realizată la nivel de:


Foto: © Kasto80Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Argumentul Ligiei Deca pentru introducerea examenului de admitere la liceu, total diferit de cel al lui Sorin Cîmpeanu: „Vedem multe răzgândiri” ale elevilor care se transferă la alte profiluri, pentru că nu li se potrivesc cele la care au fost repartizați

„Vedem multe răzgândiri, transferuri (ale elevilor – n. red.), pentru că nu li se potrivește profilul la care au fost repartizați prin repartizarea aceea computerizată”, a declarat ministrul Educației, Ligia…
Vezi articolul

Salvați Copiii România: Patru din cinci sesizări privind infracțiuni împotriva libertății și integrității sexuale comise asupra minorilor s-au soluționat cu clasarea faptelor sau cu renunțarea la urmărirea penală / În anchetă, copilul-victimă trebuie să treacă prin minimum 6 mărturisiri ale abuzului

Patru din cinci sesizări având ca obiect infracțiuni împotriva libertății și integrității sexuale comise asupra minorilor s-au soluționat cu clasarea faptelor sau cu renunțarea la urmărirea penală. Ponderea cea mai…
Vezi articolul
repartizare liceu 2020

Examenul de admitere la colegii să nu se organizeze și să fie luate în considerare recomandările OECD, potrivit președintelui Federației părinților, Iulian Cristache: Meditațiile sunt la un nivel „problematic” în România

„OECD (Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare în Europa -n. red.) susține creșterea calității și a echității evaluării naționale, nu un examen de admitere, în plus, pentru colegii”, transmite Iulian Cristache, președintele…
Vezi articolul