GRAFIC Nivelul digitalizării în România, „sub nivelul mării” – analiză a cercetătorilor de la Universitatea Babeș-Bolyai: Țara noastră are cel mai redus ritm de creștere al indicelui economiei și societății digitale din ultimii șapte ani / Doar o reformă fundamentală poate schimba perspectiva

267 de vizualizări
Foto: © Pop Nukoonrat | Dreamstime.com
România rămâne pe ultimul loc în UE în 2022 în privința valorii indicelui economiei și societății digitale (DESI) și în acest an, arătau în urmă cu câteva zile datele Comisiei Europene. Un aspect și mai îngrijorător: țara noastră are cel mai redus ritm de creștere al DESI în perioada 2015-2022, îndepărtându-se astfel și mai mult de celelalte țări ale UE, după cum subliniază datele sintetizate de echipa de economiști a Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA) a UBB din Cluj, care derulează proiectul de cercetare Romanian Economic Monitor.

Aceștia au analizat evoluția din ultimii ani: față de 2015, indicele DESI pentru România a crescut cu doar 3,7 puncte, față de 13,4 – creșterea medie a țărilor UE. Convergența la nivelul european al digitalizării devine din ce în ce mai îndepărtată și doar o reformă fundamentală ar putea schimba trendul, atrag atenția economiștii. “Suntem sub nivelul mării”, a sintetizat un fost președinte de instituție de digitalizare românească. Dar ar fi câteva măsuri care ne-ar mai putea ridica de acolo.

În raportul din 2022, România se situează pe ultimul loc în clasamentul UE, cu un scor de 30,6 puncte, față de o medie UE de 52,3 puncte.

Citește articolul complet pe Economedia.ro.

Foto: © Pop Nukoonrat | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Redeschiderea unităților de învățământ este o “nebuloasă”, acuză Alianța studenților, care semnalează probleme birocratice și operaționale privind întoarcerea la școală / Măsurile propuse pentru studenți

Redeschiderea unităților de învățământ începând cu 8 februarie este descrisă de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR), într-un comunicat transmis alături de Consiliul Național al Elevilor (CNE), drept…
Vezi articolul

Panică între părinții elevilor de la Școala 20 din București, care nu i-au mai trimis la școală sau i-au luat mai devreme pe copii. O fotografie trimisă pe grupuri de Whatsapp i-a făcut să creadă că sunt ploșnițe, spune Inspectoratul școlar

Panică între părinții elevilor de la Școala 20 din Sectorul 3 al Bucureștiului, după ce o fotografie cu un gândac a circulat pe grupurile de Whatsapp a părinților joi și…
Vezi articolul

Consecințe pentru profesorii-evaluatori care „au greșit flagrant” în corectarea lucrărilor de la Bacalaureat și Evaluarea Națională. Cîmpeanu: Să nu mai corecteze vreodată sau cel puțin să nu mai corecteze până când nu dovedesc că vor putea să facă evaluări corecte

Profesorii-evaluatori de la Bacalaureat sau Evaluarea Națională care „au greșit flagrant” în corectarea lucrărilor candidaților cu diferențe uriașe de punctaj ar putea „să nu mai corecteze vreodată” lucrări sau „cel…
Vezi articolul