Grădinițele au nevoie de investiții pe toată linia, de la infrastructură la salarii, metode de predare și competențele digitale ale angajaților – raport CE privind impactul pandemiei asupra educației timpurii

933 de vizualizări
Foto: © Sergey Novikov – Dreamstime.com
Creșterea investițiilor publice în educația timpurie și îmbunătățirea condițiilor de lucru, a pregătirii și salarizării personalului din acest domeniu se numără printre principalele recomandări incluse într-un nou raport al Comisiei Europene, pe tema efectelor pandemiei asupra educației celor mici, document publicat miercuri. Raportul indică faptul că, în multe țări, acest sector nu a fost suficient susținut, mai ales comparativ cu alte sectoare educaționale, lucru care trebuie remediat cât mai rapid.

Comisia scoate în evidență faptul că, pe baza analizei acțiunilor întreprinse în domeniu pe parcursul pandemiei, în condițiile în care situația a variat mult de la o țară la alta, raportul notează:

  • “Educația și îngrijirea copiilor preșcolari au fost adesea reduse la funcția de îngrijire a copiilor pentru a sprijini părinții, în timp ce aspectele cu privire la educație și incluziune au fost trecute cu vederea. Printre acestea se numără, de exemplu, învățarea timpurie a limbilor străine, competențele sociale și accesul la cantine subvenționate.”

Documentul insistă pe nevoia de investiții în domeniu, inclusiv la recomandări, unde menționează această nevoie la capitolul infrastructură, metode educaționale, salarizarea personalului din grădinițe, susținerea financiară a familiilor. Raportul menționează că recomandările se bazează pe analizele și sfaturile exprimate de experți în domeniu, pe parcursul crizei Covid-19.

Principalele recomandări ale raportului CE privind impactul pandemiei asupra educației timpurii:

Guvernanță și finanțare:

  • Rolul educațional al educației timpurii trebuie recunoscut și sprijinit la nivel de societate și decidenți
  • Investițiile publice în acest sector trebuie sporite sau cel puțin menținute la nivelul înregistrat înaintea pandemiei
  • Investițiile sunt necesare și în îmbunătățirea infrastructurii (spații suplimentare, spații exterioare, unități de igienă, monitorizarea calității aerului)
  • Trebuie clarificate responsabilitățile și simplificată guvernanța în domeniu, în beneficiul familiilor și al copiilor
  • Trebuie întărită cooperarea între diverse servicii care lucrează cu familii și copii, pentru a le oferi un răspuns complex nevoilor lor
  • E nevoie de investiții crescute în: metode de predare de înaltă calitate, folosind noile tehnologii, atât pentru activități față în față, cât și pentru cele la distanță; materiale de învățare digitale potrivite vârstei; sprijin pentru întărirea competențelor digitale ale cadrelor didactice.

Personal:

  • Întărirea recunoașterii, educației și instruirii, dar și a condițiilor de lucru și salariilor pentru tot personalul din educația timpurie
  • Prioritizarea personalului din domeniu în strategiile de management Covid-19 (testare, vaccinare etc.)
  • Întărirea lucrului mai strâns cu familiile
  • Informarea sistematică a personalului din domeniu cu privire la toate procedurile cauzate de pandemie.

Învățare:

  • Grădinițele să rămână cât mai mult deschise, chiar și în carantină
  • Sprijin financiar familiilor pentru care mesele asigurate celor mici în cantinele grădinițelor reprezentau un avantaj semnificativ, așa încât eventualele închideri să nu afecteze alimentația copiilor
  • Creșterea nivelul de conștientizare a riscurilor pentru copii, inclusiv supraexpunerea lor la “ecrane”
  • Măsuri pentru identificarea potențialelor pierderi de învățare
  • Finanțarea cercetării asupra impactului pe termen lung al pandemiei asupra copiilor, atât din perspectiva bunăstării, cât și a dezvoltării cognitive.
Raportul integral poate fi consultat aici.

Foto: © Sergey NovikovDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Viitorul digital al învățământului superior: universitățile au acționat bine în pandemie, dar pentru programe online sustenabile au nevoie de mult mai multe resurse tehnice, educaționale și financiare – raport al Comisiei Europene

Instituțiile de învățământ superior au dovedit, pe parcursul pandemiei Covid-19, o capacitate foarte mare de adaptare la modelele digitale de predare, însă au nevoie de foarte multe resurse suplimentare și…
Vezi articolul

Degradarea științei “este probabil expresia voinței reale a unui segment dominant al exponenților statului și mediului academic”, acuză organizația cercetătorilor Ad Astra, după ieșirea României din clasamentul Shanghai / Organizația invocă “probleme grave ale legislației, care au fost menținute sau introduse intenționat” inclusiv în ultimele măsuri legislative

Poziția României în clasamentele academice și de cercetare este “foarte departe de nivelul corespunzător măcar unei performanțe medii”, dintr-o serie de motive, de la nivelul finanțării la lipsa de interes…
Vezi articolul