Grădinița digitală – Soluțiile profesorilor British Council pentru lucrul online cu preșcolarii

1.013 vizualizări
Foto: Pexels.com
I-am întrebat pe profesorii British Council care lucrează cu preșcolari ce le-ar recomanda profesorilor care doresc să predea online copiilor de această vârstă.

Pe lângă sfaturile menționate în articolul anterior, au făcut și sugestiile de mai jos:

  • Participă la seminarii web, citește articole și bloguri, informează-te și discută cu colegii care trec printr-o experientă similară. Sunt foarte multe seminarii gratuite prin care vei primi idei noi sau confirmarea că ideile tale sunt bune. În ciuda provocărilor, trecem printr-o situație în care putem învăța și deprinde abilități folositoare pentru viitor.
  • Ține o evidență a activităților pe care le încerci. Notează ce funcționează și reflectează la cum poți schimba activitățile la care copiii nu răspund așa de bine.
  • Încearcă să păstrezi structura lecției cât mai apropiată de cea cu care sunt obișnuiți copiii. Adaptează activitățile care le plac copiilor, pe cât posibil, dar nu te aștepta să se desfășoare la fel ca in sala de curs.
  • Profită de noul mediu în care învață copiii, și cere-le să aducă în fața camerei obiecte legate de tema lecției, sau obiecte care pentru ei au o semnificație specială și pe care vor să le arate celorlalți copii.
  • Nu îți face griji dacă cei mici sunt timizi la început, sau dacă nu participă, sau se ascund de webcam. Dă-le timp, așa cum ai face-o într-o clasă normală. Cu încurajare și răbdare se vor obișnui cu lecțiile online.
  • Dacă observi că o activitate nu dă rezultate, că sunt obosiți sau că nu înțeleg, nu insista prea mult, pur și simplu schimbă activitatea. Dacă devin frustrați sau supărați, cel mai bun lucru este să-i înțelegi și să-i încurajezi.
  • Zâmbește și încearcă să te uiți direct spre camera video, astfel încât copiii să aibă senzația că te uiți în ochii lor.
  • Folosește-ți vocea și expresiile faciale, indicii vizuale și gesturi pentru a clarifica instrucțiunile și limbajul predat. 
  • În tranzițiile de la o activitate la alta, folosește fraze ritmate interactive, mișcări, numără până la zece, etc., astfel încât copiii să nu se plictisească așteptând și să-și piardă concentrarea.
  • Alternează activitățile de grup cu jocuri ce necesită răspunsuri individuale.
  • Dacă la o întrebare copiii nu răspund imediat, dă-le puțin timp de gândire să proceseze întrebarea. Nu-ți fie teamă de tăcere, și nu trece imediat la altcineva.
  • Asigură-te că numești copiii atunci când dorești să răspundă, și folosește un sistem care să te ajute să îi incluzi pe toți în mod egal.
  • Alternează între activități antrenante și activități care să-i calmeze.
  • Funcția share screen te va ajuta să le arăți prezentări, imagini, jocuri și clipuri video, pentru o învățare mai plăcută și mai motivantă.
  • Părinții sau tutorii pot fi și partenerii de lucru ai copiilor, astfel încât aceștia să exerseze întrebări și răspunsuri în engleză. Dacă totuși părinții nu sunt disponibili, copiii pot exersa sau face jocul de rol cu ​​o jucărie.
  • Uneori poate fi prea mult zgomot de fundal, sau ecou de la un participant, ceea ce ar putea să facă comunicarea dificilă. Alteori poate dorești ca ei să (se) poată asculta fără să (se) întrerupă. Sau poate unul din părinți vorbește la telefon fără să-și dea seamă că e auzit de toți participanții la ora. Nu te teme să închizi temporar microfonul sau microfoanele, pentru a facilita înțelegerea și confortul tuturor copiilor în clasă. Explică-le și copiilor și părinților de ce folosești aceste funcții.

În articolul următor ne vom concentra pe jocurile și tipurile de activități pe care profesorii de la British Council le folosesc în clasă cu grupele de preșcolari.

Autor: Andreea Iorga – Senior Teacher Early Years & Primary în cadrul British Council
  • Această analiză face parte dintr-o serie realizată de experții educaționali ai British Council, prin care aceștia își deschid propria experiență de învățare digitală către întreaga comunitate de profesori, părinți și elevi din România.

British Council este organizaţia internaţională a Marii Britanii pentru relaţii culturale şi educaţionale. De peste 80 de ani, oferă oamenilor de pretutindeni o deschidere către creativitatea şi realizările britanice şi stabileşte relaţii durabile prin activitatea sa în domeniul educației, al limbii engleze și al artei.

De la predarea inovativă a limbii engleze pentru a modela noi generații și a susține valori umane universale, la programe care susțin formarea profesorilor în toate mediile, încrederea în puterea educației de a ne conecta și a crea oportunități și înțelegere sunt la baza activității British Council în lume și în România, iar acum sunt mai importante ca niciodată. 

În această perioadă, rețeaua globală British Council a convenit asupra unui obiectiv major: facilitarea accesului la diverse materiale și resurse culturale și educaționale, atât în sprijinul celor care doresc să învețe limba engleză și să acceseze noi oportunități, cât și al profesorilor și specialiștilor din sectorul educațional.

Photo by Gustavo Fring from Pexels

Citește și:

 

 


1 comment
  1. Profesorul a ajuns, cu acordul lui, ,,glorified nanny”. La asta l-au redus hastagurile momentului pe care si el le imbratiseaza fara sa cracneasca. Invatamantul romanesc, odata invidiat in lume, a ajuns o sarada.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Consiliul Elevilor, despre prelungirea vacanței de vară până la 16 septembrie: Schimbă regulile în timpul jocului pentru interesele turismului, nu ale educației

Consiliul Național al Elevilor condamnă, „cu fermitate”, intenția Ministerului Educației Naționale de a amâna începerea anului școlar 2019-2020, la presiunea Ministerului Turismului, se arată într-un comunicat de presă. Reprezentanții elevilor…
Vezi articolul

Elevii să se bucure dacă au emoții înainte de examen, pentru că acestea reflectă faptul că creierul și corpul lor sunt pregătite. La fel se simt și campionii – Andrei Miu, profesor de neuroștiințe cognitive

Elevii “să se bucure dacă au emoții înainte de examen pentru că acestea, inclusiv cele negative cum e anxietatea, reflectă faptul că creierul și corpul lor sunt pregătite pentru acțiune.…
Vezi articolul

Peste 100 de copii cu aviz psihosomatic favorabil să meargă la școală au fost respinși la înscrierea în clasa pregătitoare numai în București. Părinții acuză Ministerul că a schimbat regulile clasei pregătitoare fără să îi anunțe

În jur de 150 de copii care au primit aviz psihosomatic favorabil să meargă la școală au fost respinși de Inspectoratul București la înscrierea în clasa pregătitoare, pe motiv că…
Vezi articolul