Opțiuni de căutare sigură, ce elimină din rezultate conținutul matur, extinse de la pragul de 13 la cel de 18 ani și alerte că a venit momentul unei pauze de Youtube sau ca cel mic să meargă la culcare fac parte dintr-o serie de schimbări anunțate de Google pentru a crește siguranța online a copiilor și adolescenților. Platforma a anunțat că aduce modificări produselor și serviciilor sale pentru “o experiență online mai sigură”. Unele dintre opțiuni, existente deja pentru copii de până în 13 ani, sunt extinse până la 18 ani.
Pe lângă posibilitatea de limitare a consumului exagerat sau de a apela la comenzi care să evite conținutul matur, compania a anunțat și măsuri care să sporească nivelul de siguranță a datelor persoanelor minore, în special din perspectiva publicității.
Ce măsuri anunță Google că introduce în cazul platformelor sale video, de căutare și de publicitate:
YouTube: Pentru tineri, setările de încărcare implicite vor fi cele nivel maxim de confidențialitate. Vor fi activate memento-urile pentru a lua o pauză în vizionare sau a merge la culcare. Funcția „auto-play” va fi dezactivată pentru toți utilizatorii de sub 18 ani.
Search: Opțiunea SafeSearch, care protejează utilizatorii de conținutul matur rezultat prin căutări pe Google, va fi activată automat pentru toți utilizatorii de sub 18 ani. Până în prezent, ea era activată implicit pentru conturile minorilor de sub 13 ani, administrate prin Family Link.
Location History: Location History, setare din contul Google, este implicit dezactivată pentru toate conturile, iar copii cu conturi supervizate nu au opțiunea de activare a ei. În curând, niciun cont sub 18 ani nu va avea opțiunea de a activa Location History.
Publicitate online: Google va extinde măsurile de protecție pentru a preveni afișarea reclamelor care ar putea afecta adolescenții și va bloca țintirea reclamelor pe baza vârstei, genului și interesului pentru persoanele de sub 18 ani.
Google Play: Lansarea unei secțiuni noi prin care părinții sunt informați care dintre aplicații urmează politicile companiei privind familiile, iar aplicațiile vor trebui să descrie mai detaliat modul cum folosesc datele utilizatorilor, așa încât părinții să poată decide mai ușor dacă o aplicație e bună de folosit de către copiii lor.
Spațiul Google pentru Educație: Opțiuni care să-i ajute pe utilizatori să aibă experiențe potrivite vârstei lor (cum ar fi restricționrea activităților elevilor pe Youtube) și măsuri de siguranță (în școlile americane, tehnologia SafeSearch va fi activată automat, iar opțiunea de navigare de tip guest sau incognito va fi oprită automat).
- Potrivit anunțului Google, aceste actualizări vor fi implementate în produsele Google în următoarele luni.
1 comment
Era timpul ca cineva sa se implice, avand in vedere ca de ceva vreme ,,parintii” si-au abandonat copii in ,,mainile” netului cu popularele scuze ,,sunt la o bere” cu prietenul (el) sau ,,sunt la un ,,workshop cu colegii” (ea). Acum ca tot vin in valuri marile schimbari, gugal a simtit ,,oportunitatea” sa ia locul tatalui in timp ce pentru rolul de mama se bat feisbuc si tictoc, in timp ce vechii ,,tatii” si ,,mamii” se vor multumi cu noile titulaturi ,,parinte 1” si ,,parinte 2”.