Ghinion Iohannis

2.738 de vizualizări
Cristian Pantazi / Foto: Arhiva personală
4 iulie trebuia să fie climaxul celor două mandate ale lui Klaus Iohannis, altfel goale de conținut. O ceremonie aproape regală la Cotroceni pentru promulgarea legilor educației, legi făcute exclusiv pentru șmecherii sistemului, a fost stricată chiar de președinte și oamenii săi. Ministerul Educației a greșit rezultatele de la Evaluarea Națională, iar prezența judecătorilor CCR a ridicat semne de întrebare față de corectitudinea deciziei de săptămâna trecută, scrie Cristian Pantazi pe G4Media.ro.

Priviți fotografia cu președintele care defilează cu cele două decrete de promulgare. Un personaj e în plus acolo. E Marian Enache, președintele Curții Constituționale. Ce căuta el la o ceremonie exclusiv politică, fără relevanță instituțională? Ce căutau la Cotroceni ceilalți judecători ai CCR, prinși și ei în insectarul de rectori și directori beneficiari ai legilor?

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Nu avem nici o explicație oficială, Cotroceniul nu comunică în mandatul lui Iohannis. Dar știm că această CCR, despre care președintele ar putea spune liniștit că e ”Curtea lui”, pe modelul ”guvernului lui”, l-a ajutat și a respins rapid sesizarea de neconstituționalitate a legilor educației depusă de USR și Forța Dreptei. Specialiști în drept constituțional spun că decizia CCR e de neînțeles, inacceptabilă, cel puțin într-un punct: segregarea elevilor de liceu de către puternicele colegii naționale.

În acest context, prezența judecătorilor CCR la Cotroceni arată ca o indecență instituțională, o recunoaștere a raportului de subordonare față de un actor politic. ”Nimeni nu e mai presus de lege” nu mai are suport în realitate după ce la Curte au ajuns judecători vulnerabili precum Bogdan Licu ori Giani Stan.

Al doilea episod care a stricat complet ceremonia nimicului e haosul produs de Ministerul Educației, care a publicat greșit ierarhia celor 150 de mii de copii care au susținut Examinarea Națională. Ministerul condus de Ligia Deca, creația lui Klaus Iohannis, a publicat o ierarhie eronată pentru că a încurcat criteriile de departajare.

Eroarea a pus pe jar părinții a 150 de mii de copii și a zdruncinat și mai mult încrederea în stat. Dacă acest stat nu e capabil să rezolve o problemă simplă, precum ierarhia rezultată în urma unui examen, ce încredere mai pot avea părinții în repartizarea automată în licee, de exemplu?

Citește articolul integral pe G4Media.ro


4 comments
  1. Buna ziua!
    Daca se doreste sa se lucreze cu suplinitori in Bucuresti ce asteptari sa aiba cei din medii defavorizate.
    La Gradinira”Pestisorul de aur”Bucurrsti sectorul 3 sunt 20 educatoare care nu sunt fixate pe post?
    De ce nu merg la un examen de titularizare?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Numărul școlilor din România - Admiterea în clasa a V-a

ANALIZĂ Numărul școlilor din România diferă de la o zi la alta. Cifrele prezentate de Ministerul Educației în ultima săptămână arată că instituția nu prezintă date coerente despre situația scenariilor din unitățile de învățământ

Numărul școlilor din România este diferit de la o raportare la alta, potrivit cifrelor prezentate de Ministerul Educației. Analiza datelor publicate în ultima săptămână scoate în evidență fluctuații de zeci…
Vezi articolul

Critici dure într-un raport al Parlamentului European la adresa regulilor din Legea Deca-Iohannis privind verificarea plagiatului și mandatele rectorilor / Monitorizarea dă exemplu cazurile Cîmpeanu, Ciucă, Bode și invocă „influența și abuzul de putere politică” ca principale amenințări pentru libertatea academică

Influența politicului și abuzul de putere politică, precum și problema conducerii instituționale sunt principalele probleme cu care se confruntă România, când vine vorba despre mediul său academic, potrivit unui raport…
Vezi articolul

Problema pierderilor de învățare să fie tratată și altfel decât prin programe de recuperare: elevii să fie învățați să aibă din nou încredere în puterea lor de învățare, încredere strâns legată de succesul academic – expert britanic

Un nou studiu publicat la sfârșitul lunii ianuarie a.c. de revista Nature confirmă încă o dată că progresele de învățare ale elevilor au încetinit considerabil în perioada pandemiei, iar noile…
Vezi articolul