Părinții care vor să știe ce abilități și competențe ar trebui să aibă copiii lor de 5-10 ani, la finalul fiecărui an din învățământul primar, au acum la dispoziție două ghiduri referitoare la abilitățile de limba română, respectiv matematică și explorarea mediului. Acestea au fost realizate de învățătoarea Alina Hoară de la Liceul de Artă din Sibiu, participantă la proiectul Merito, potrivit unui comunicat.
Ghidul despre abilitățile și competențele la limba română:
- Acest ghid prezintă abilitățile și competențele pentru acte de vorbire (funcții ale limbii), dialog (reguli în dialogul verbal), vorbire eficientă, discurs oral, scriere funcțională și imaginative, vocabular, fonetică, ortografie, punctuație, despărțire a cuvintelor, texte literare și intuire a claselor morfologice
Ghidul despre abilitățile și competențele la matematică și explorarea mediului:
- Acesta organizează abilitățile și competențele legat de numere, fracții, efectuarea de operații (adunare, scădere, înmulțire, împărțire) și ordinea lor, rezolvarea de probleme, orientarea spațială și localizări în spațiu, figure plane (2D) și corpuri geometrice (3D), concepte de bază (lungime, capacitate, masă, timp, bani) și unitățile lor de măsură, colectarea, citirea, înregistrarea, organizarea și reprezentarea datelor, corpul omenesc, plante și animale, universul, forțe, mișcare, transfer de energie, unde și vibrații și medii de viață.
Ce spune autoarea despre aceste materiale:
- Alina Hoară: “Toți trecem printr-o perioadă aparte a învățământului românesc. Elevii parcă sunt “home-schooled”, părinții sunt facilitatorii copiilor, iar cadrele didactice sunt îndrumătorii din spatele ecranului. Aceste ghiduri vă ajută pe voi, părinții, să vă informați despre ce ar trebui să știe copilul vostru la final de an școlar, în funcție de etapa în care se află. Materialele sunt realizate în conformitate cu programele școlare în vigoare”.
Merito este un proiect „dedicat transformării meseriei de profesor, prin recredibilizarea acesteia în societate și propagarea culturii învăţării colaborative între profesori”. Proiectul este dezvoltat sub umbrela Romanian Business Leaders (RBL).
FOTO: Freepik.com