Ghid pentru profesorii de limba română care au la clasă elevi din Ucraina, publicat de Centrul pentru Jurnalism Independent. Descarcă documentele

657 de vizualizări
Foto: Captură Ghid – CJI
Un ghid pentru profesorii de Limba română care au la clasă elevi refugiați din Ucraina a fost publicat de Centrul pentru Jurnalism Independent. Conform sursei citate, ghidul este util pentru a preda bazele limbii române și cuprinde lecții din masa vocabularului, expresii uzuale, dar și câteva noțiuni de morfologie, ilustrate cu imagini care să îi ajute pe elevi și studenți.

Potrivit Centrului pentru Jurnalism Independent, profesorii care predau limba și literatura română la liceu și facultate au participat în octombrie 2022 la doua ateliere organizate de CJI, iar apoi au realizat un ghid cu resurse.

„Bine ați venit în România! Ghid introductiv pentru profesorii de limba română care lucrează cu elevii din familii de refugiați” – Partea I  și Partea a II-a

În prima parte, profesorii vor ghida elevii pe drumul noțiunilor de bază în învățarea limbii române ca limbă străină. Vor învăța alfabetul românesc, sunetele și grupurile de sunete specifice limbii române, îi vor ajuta să exerseze scrierea utilizând alfabetul latin. Miza acestui capitol de început este ca elevii să poată răspunde, în final, la întrebarea „Cine sunt eu?”, după cum se arată în document.

Partea a II-a conține capitolele 2 și 3. „Capitolul al II-lea este structurat în trei părți:

a) Unde avem curs?

b) Unde stai?

c) Unde mergem acum?

În cadrul acestui capitol, elevii se vor plimba fictiv prin camera lor, prin sala de clasă și prin oraș. Vor învăța care este denumirea diferitelor obiecte pe care ei le utilizează, cum se pot orienta în oraș, orientarea în spațiu, pluralul substantivelor și articularea lor, conjugarea verbelor a sta și a merge, la modul indicativ, timpul prezent, ca forme des utilizate în comunicarea orală, astfel încât elevul să se poată descurca în comunicarea de bază într-un oraș străin.”

Capitolul al III-lea este dedicat recomandărilor metodice.


3 comments
  1. Wow, alte ghiduri, problem solved lol. De ce ar invata un copil din Ucraina limba romana si la ce i-ar folosi? Probabil ca numai saracii si fraierii raman pe aici.

    Auzi aici pedagogie de an 2023: “se vor plimba fictiv prin camera lor, prin sala de clasă și prin oraș”. So cool!!!

    1. Totdeauna este bine sa stim o limba straina! Eram odata, in Excursie in Elvetia si, la o Toaleta, unei Turiste romance nu i se permitea sa intre, intrucat ea avea numai Euro, nu Franci elvetieni si nu stia decat LR! Eu, vorbind un strop in cele 5 limbi internationale, m-am adresat in franceza si am sensibilizat-o pe Dna sefa,de la Toaleta, salvand pe Companiona mea din Autocar! Din surse autorizate, am aflat ca Personalul administrativ din Scoli, ar fi vrut ca Elevii ucraineni sa stie, un strop, LR,ca sa se poata intelege cu ei! DECI….

  2. Acest centru este promovează feminismul și progresismul care nu mai interesează pe nimeni! personalul CJI este bazat pe frustrarile unor femei de peste 100 kg care nu mai au nici o valoare in viata reala! Este un centru de manipulare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Gabriel Diaconu, medic psihiatru: Ce alegi, să faci o injecție sau să stai la coadă cu alți 20 de oameni cu insuficiență respiratorie? Dacă nu ești vaccinat, e aproape sigur că vei lua boala, așa de mare este incidența COVID / Nu cred că e o discriminare să fie vaccinarea obligatorie

Nu cred ca e o discriminare să fie vaccinarea obligatorie, a declarat medicul psihiatru Gabriel Diaconu la webinarul “Vaccinarea – între mituri și adevăr”, organizat de proiectul Școli Curate. Acesta…
Vezi articolul