Ghid pentru profesori și directori de implementare a sistemului de colectare separată în școli. Descarcă tipizate pentru cerere către primărie și model de fișa responsabil

1.786 de vizualizări
Foto: ASAP/ The Institute

Ghidul poate fi descărcat gratuit de pe site-ul ASAP.

În România, în prezent, gradul de reciclare a deșeurilor este de aproximativ 13%. Obiectivul european pentru 2025 este reciclarea a 55% din deșeurile municipale generate de populație. Din cauza neîndeplinirii acestei ținte, România riscă să plătească Uniunii Europene amenzi de peste 100.000 euro/zi. Aceste amenzi se vor reflecta prin mărirea taxelor și impozitelor populației.

Sunt 4 etape de implementare, deschise detaliat de ghid, pe care directorii și profesorii le pot aplica în școli.

Potrivit legii 17/2023, legea „cadru” a deșeurilor (care transpune Ordonanța de Urgență numărul 92/2021 privind regimul deșeurilor), în cadrul fiecărei organizații trebuie să fie desemnată o persoană care să coordoneze sistemul de gestionare a deșeurilor, care să asigure existența și menținerea evidenței deșeurilor și să transmită raportările către Agenția pentru Protecția Mediului (județeană, corespunzătoare locației de desfășurare a activității organizației), conform legislației în vigoare. Această persoană se va numi în continuare responsabilul de gestionarea deșeurilor (coordonatorul sistemului) și este recomandabil să fie direct implicată în gestionarea sistemului sau să coordoneze activitatea departamentului
specializat, conform documentului.

Ce au aflat organizațiile de mediu după ce au aplicat un chestionar în mai-iunie 2023, în școli.

Au răspuns la acest chestionar reprezentanții a 257 de instituții de învățământ din 31 de județe și București. Numărul mediu de elevi din instituțiile de învățământ care au răspuns la acest chestionar a fost de 739. Numărul mediu de săli de clasă în instituțiile de învățământ care au răspuns la acest chestionar era de 28.

  • 74 de profesori/ administratori au declarat că nu există coșuri mici de colectare separată în interiorul instituției de învățământ pe care o reprezintă.
  • 55 de profesori/ administratori au declarat că nu există pubele mari de colectare separată în exteriorul instituției de învățământ pe care o reprezintă.
  • Totuși, în cadrul aceluiași chestionar doar 58 de profesori/ administratori au declarat că nu este implementat sistemul de colectare separată în instituția de învățământ pe care o reprezintă.
  • 183 de profesori/ administratori au declarat că au coșuri de colectare separată în interiorul instituției de învățământ pe care o reprezintă.
  • 202 profesori/ administratori au declarat că au pubele de colectare separată în exteriorul instituției de învățământ pe care o reprezintă.
  • În cadrul aceluiași chestionar 199 de profesori/ administratori au declarat că este implementat sistemul de colectare separată în instituția de învățământ pe care o reprezintă.
  • 42 de profesori/ administratori au declarat că nu știu unde se află pubelele exterioare
  • 20 de profesori/ administratori au declarat că nu știu de câte ori se ridică deșeurile
  • 93 de profesori/ administratori au declarat că nu țin evidența deșeurilor pe care le predau colectorului/firmei de salubrizare.

Descarcă Ghidul ASAP pentru școli, iar în interiorul documentului veți găsi modele de documente tipizate, utile pentru școală pe capitolul gestionării deșeurilor.


1 comment
  1. De ce să colectăm noi, indivizii, separat, dacă firma orașului, care colectează gunoiul, îl ridică și îl încarcă pe tot la grămadă?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Incendiul de duminică de la căminul din Regie s-a produs din cauza unui „scurtcircuit la un aparat electric”, susține Inspectoratul pentru Situații de Urgență / Studenții dau vina pe rețeaua electrică slabă

Incendiul de duminică de la căminul din Regie al Politehnicii (UNSTPB), unde o cameră a ars, s-a produs din cauza unui „scurtcircuit la un aparat electric”, susține Inspectoratul pentru Situații…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă către ministrul Educației, pentru dotarea claselor cu minibiblioteci și cărți noi: “Puteți schimba istoria educației și destinul elevilor, făcându-le cartea accesibilă”

Doi învățători din Bacău îi solicită ministrului Educației, printr-o scrisoare deschisă, inițierea unui program guvernamental de promovare și susținere a lecturii în școli. „Puteți schimba istoria educației și destinul elevilor, făcându-le…
Vezi articolul