Ghid metodologic despre alfabetizarea digitală la clasă, pentru profesorii de ciclu primar, gimnaziu și liceu, publicat de Comisia Europeană în limba engleză

1.459 de vizualizări
Foto: © Vadreams | Dreamstime.com
Comisia Europeană a publicat, în data de 11 octombrie 2022, un ghid de orientări metodologice adresat cadrelor didactice din învățământul primar și secundar privind modalitățile de combatere a dezinformării și de promovare a alfabetizării digitale, transmite Ministerul Educației (ME) din România pe site-ul instituției, edu.ro.

Documentul, în limba engleză disponibil pentru moment, mai jos în articol, “se înscrie în Planul de acțiune pentru educația digitală (2021-2027) și contribuie la realizarea Spațiului european al educației prin abordarea a trei teme de interes:

  • dezvoltarea competențelor digitale
  • combaterea dezinformării
  • evaluarea competențelor digitale ale elevilor din învățământul primar și secundar.

Orientările metodologice urmăresc să genereze o înțelegere mai largă a alfabetizării digitale realizată prin educație și formare, să promoveze o utilizare responsabilă și sigură a tehnologiilor digitale și să încurajeze o mai bună conștientizare și cunoaștere a publicului în ceea ce privește dezinformarea”, scrie ministerul în anunț.

Potrivit instituției, ghidul de orientări metodologice adresat cadrelor didactice din învățământul primar și secundar privind modalitățile de combatere a dezinformării și de promovare a alfabetizării digitale va fi disponibil și în limba română în curând.

“Promovarea alfabetizării digitale și combaterea dezinformării în sălile de clasă și în școli nu a fost niciodată atât de importantă ca în prezent. Atât profesorii/educatorii, cât și elevii, indiferent de nivelul sau tipul de școală, navighează într-un mediu online din ce în ce mai complex, în care există mai multe lucruri de citit, auzit și văzut decât oricând înainte. Acest lucru oferă oportunități fără precedent de a găsi informații și de a comunica cu alte persoane, atât în interiorul, cât și în exteriorul mediul școlar. Din ce în ce mai mult, lumea digitală se mută în centrul învățării și predării. Acolo unde existau altădată doar manuale și resurse tipărite, iar învățarea era relativ locală, astăzi lumea pare să fie la îndemâna noastră.

În calitate de profesori și educatori, vă aflați într-o poziție importantă pentru a ajuta tinerii să dobândească competențele de care au nevoie pentru a învăța pe tot parcursul vieții într-o lume din ce în ce mai digitalizată. Dobândirea competențelor digitale oferă un pașaport pentru oportunități de învățare inedite. Tehnologiile digitale vor avea un impact asupra tuturor disciplinelor domenii de studiu și în tot mai multe domenii profesionale și inițiative private. Stăpânirea aptitudinilor și competențelor digitale îi va ajuta pe tinerii din clasele dvs. să devină autonomi, cetățeni activi în secolul XXI. Acestea sunt competențele învățate, iar prezentele orientări au ca scop să vă ajute să vă sprijiniți elevii pe această cale”, se arată în introducerea din document.

DOCUMENT Descarcă ghidul, în format .pdf (în limba engleză):
DOCUMENT Descarcă ghidul, în format .pdf (în limba franceză):

Foto: © Vadreams | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


4 comments
  1. Orice profesor(absolvent asadar de studii universitare), a studiat 3-4 ani obligatoriu una dintre aceste 2 limbi straine la nivel atat conversational, cat si scris suficient cat sa poata citi acest ghid. Pentru doamnele invatatoare care au rupt Spiru Haret in doua ca sa devina mari profesoare cu facultate la naveta, cred si eu ca e greu doar cu rusa. Dar, sa nu uitam: luam acelasi salariu, avem aceleasi obligatii. Asa ca spor la citit ghidul!

    1. Asta înseamnă să fii alăturea cu drumul! În loc sa vezi că limba oficială în statul român este limba română, faci pe intelectualul și critici mii de oameni, mai mult sau mai puțin pregătiți în domeniul filologic. Firesc ar fi fost ca domnii care au postat așa ceva, să aibă capacitatea profesională să și traducă, nu să-și susțină incompetența prin agresivitate verbală. În mintea lor îngustă, nu intră faptul că omul trebuie să se priceapă la domeniul lui de activitate, nu la limbi străine!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Listele cu școlile care vor primi bani pentru combaterea abandonului școlar, runda a II-a, nu au fost publicate în termenul stabilit de Ministerul Educației. Directorii trebuie să primească granturile când începe școala / Surse: Cererile de finanțare nu au fost încă evaluate la Minister

Listele cu școlile alese de Ministerul Educației ca să primească finanțare pentru reducerea abandonului școlar, prin programul național dedicat – PNRAS Runda a II-a, nu au fost afișate de instituție,…
Vezi articolul
Cum să înveți să citească un copil

AUR cere Ministerului Educației să renunțe la Strategia Națională de Educație Parentală pe motiv că ”nu are origine națională” și că viitorii ”educatori” vor proveni din ONG-uri

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) critică Strategia Națională de Educație Parentală, un document lansat în dezbatere publică de Ministerul Educației, pe motiv e ”de influență străină”, potrivit unui comunicat de…
Vezi articolul

Cătălin Ciupală, profesor de matematică, propune calibrarea corecturii la Bacalaureat și Evaluarea Națională pe o lucrare-test, ca la BAC-ul internațional: dacă profesorul evaluator supraevaluează sau subevaluează o lucrare, atunci îi apare în platformă un steag roșu de atenționare

Cătălin Ciupală, profesor de Matematică la Colegiul Naţional „Andrei Şaguna”, din Braşov, are două propuneri privind corectarea lucrărilor de la examene naționale în platformă astfel încât să nu mai existe…
Vezi articolul