Generalizarea programului „masa caldă” în școli, susținută de PSD, ar fi de fapt „un spectacol de PR” susține senatorul USR Ștefan Pălărie

163 de vizualizări
Stefan Pălărie / Foto: Captură video
Senatorul USR Ștefan Pălărie susține într-o postare pe Facebook că “generalizarea programului masa caldă în școli” este de fapt ”un spectacol de PR”. Unul dintre motive ar fi că PSD nu a propus acest lucru în proiectele legilor când au fost analizate de partid: ”Proiectele Legilor educației au ieșit din comisiile de ”experți” ale partidelor. Adică și PSD. Și ele nu conțin prevederi pentru generalizarea programului Masă caldă”, spune senatorul USR. Amintim că PSD a anunțat că va face consultări în luna martie pe proiectele legilor educației cu societatea civilă și va urmări să fie respectat printre altele ca principiul „dezvoltării after-school-ului pentru sprijinirea părinților care muncesc și generalizarea programului masă caldă și sănătoasă în școli”.

Senatorul Ștefan Pălărie scrie pe pagina sa de Facebook că “PSD minte că vrea generalizarea programului „Masă caldă” în școlile din România” și dă câteva explicații. Prima ar fi aceea că, deși proiectele au fost în consultare la experții partidelor, inclusiv ai PSD, aceștia nu au propus generalizarea programului „Masă caldă” în școlile din România” atunci când ar fi avut ocazia.

O altă explicație ar fi că în prezent există un proiect în Parlament care prevede extinderea programului, dar “PSD (și PNL) nu votează extinderea programului la Camera Deputaților” și “o țin în sertare”.

Postarea integrală a senatorului USR Ștefan Pălărie:

„Programul „Masa caldă” este în stadiu de „proiect pilot” în România încă din 2016. Au trecut multe guvernări PSD de atunci, nu? Și nu s-a prea întâmplat mare lucru. Am rămas la… „pilot”.

Pentru că programul s-a dovedit util, USR a propus în mai multe rânduri extinderea și permanentizarea lui. Situația de acum e absurdă: continuarea programului depinde în fiecare an de „voința politică”. De emiterea unei ordonanțe de urgență de către Guvern. Eu și colegii din USR, Anca Dragu, Irinel Darău, Andrei Miftode, Filip Havarneanu, Sebastian Cernic și Silvia Dinică, am propus extinderea treptată până în 2030 a programului. Dar, „surpriză”, PSD ține la sertar acest proiect legislativ de câteva luni.

Acum, subit, PSD s-a trezit și se laudă că vrea „generalizare” și că va propune „amendamente” la legile educației. Iată de ce minte PSD și de ce și-a pregătit, de fapt, terenul pentru un spectacol de PR:

1. Proiectele Legilor educației au ieșit din comisiile de „experți” ale partidelor. Adică și PSD. Și ele nu conțin prevederi pentru generalizarea programului „Masă caldă”. Prima lor grijă a fost cum să păstreze controlul politic în școli.

2. PSD (și PNL) nu votează extinderea programului la Camera Deputaților. Da, exact, PSD și PNL o țin în sertare. După ce Senatul a votat-o, pur și simplu tergiversează și nu trec la etapa următoare, adică votul în plen. Nu cumva să se audă că a contribuit și USR! La fel cum fac și cu creșterea salariilor din învățământ, blocând-o, ca să vină să facă ei promisiuni, cei din PSD încearcă să acapareze și subiectul „Masă caldă”.

3. PSD, prin peste 60 de parlamentari, vine în Parlament cu o inițiativă legislativă care spune că primăriile „pot să” finanțeze programe de masă caldă. Dar primăriile pot și în acest moment să finanțeze, sau mai degrabă „ar putea”, DACĂ ar avea bani! Numai că, la fel ca în cazul burselor sau al transportului elevilor, primăriile, în realitate, nu pot, pentru că nu au bani. Deci, o altă păcăleală și doar PR.

Pregătiți-vă, așadar, de un festival de „bunăvoință” din partea PSD, care va promite luna de pe cer și va oferi colbul de pe drum.”

Informații de context

PSD a anunțat că va face consultările până la finalul lunii martie și vor cuprinde discuții cu reprezentanții cultelor din România, sindicate, mediul de afaceri, ONG-uri, elevi, părinți, studenți, profesori, rectori, cu grupurile parlamentare ale PSD și cu experții în educație ai PSD din organizațiile județene ale partidului, conform anunțului partidului.

„Scopul consultărilor este de a prelua din partea actorilor implicați în educație toate observațiile și completările pentru îmbunătățirea celor două proiecte de lege. Pe baza acestor discuții, PSD va elabora un set de amendamente pe care le va susține în cadrul Coaliției și în comisiile de specialitate ale Parlamentului“, se arată în comunicat.

PSD anunța că „va urmări în primul rând respectarea următoarelor principii“, în privința reformei propuse de Ministerul Educației:

1) Acces egal și neîngrădit la educație pentru toți copiii;

2) Combaterea abandonului școlar;

3) Dezvoltarea învățământului dual, bazat pe însușirea unor aptitudini practice și cunoștințe profesionale, care să permită absolvenților un acces cât mai bun pe piața forței de muncă;

4) Dezvoltarea after-school-ului pentru sprijinirea părinților care muncesc și generalizarea programului masă caldă și sănătoasă în școli;

5) Creșterea rețelei de consilieri școlari și a cabinetelor de medicină școlară;

6) Susținerea elevilor români care studiază în afara granițelor, dar și a celor care se reîntorc acasă pentru o mai bună reintegrare;

7) Salarizarea cadrelor didactice.

Partidul a anunțat că va veni cu amendamente la proiectele legislative controversate, criticate dur de o parte a societății civile și chiar de sindicate.

Potrivit surselor Edupedu.ro, marți dimineață a început o întâlnire PSD-sindicatele profesorilor în cadrul dezbaterilor pe proiectele legilor Educației, anunțate de social-democrați, la Parlament.

Reamintim că proiectele de legi ale învățământului preuniversitar și superior ar trebui aprobate în Guvern până la data de 23 martie, conform declarației premierului Nicolae Ciucă, în urmă cu o săptămână, de la Palatul Victoria.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Absolvenții de învățământ profesional și tehnic din România nu au niciun avantaj pe piața muncii față de absolvenții de liceu teoretic, spune Hannah Kitchen, expertă a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică

Peste 50% dintre elevii din România sunt înscriși în învățământul profesional și tehnic, potrivit analizei prezentate de Hannah Kitchen, expertă a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) într-un podcast…
Vezi articolul