GALERIE Colecție de 24 de fotografii cu președintele Iohannis în raportul final “România Educată”, document care nu are niciun autor menționat / Cei din grupurile de lucru sunt înghesuiți într-un colaj de 4 poze cu Ligia Deca

5.044 de vizualizări
Foto: Capturi din Raportul “România Educată”
Raportul final România Educată cuprinde o colecție de nu mai puțin de 24 de fotografii cu președintele Klaus Iohannis. Document fără autor menționat în clar, raportul împănat cu fotografii cu liderul de la Cotroceni “se bazează pe cea mai amplă consultare națională în domeniul educației din perioada postdecembristă”, după cum a spus astăzi Iohannis. Anunțat încă de acum 7 ani, de la preluarea primului mandat de președinte, raportul “România Educată” a fost realizat prin participarea a 12.470 de persoane consultate, 64 de organizații și peste 140 de persoane care au contribuit în elaborarea documentelor puse în dezbatere în primele etape, potrivit site-ului oficial al proiectului. Cu toate acestea, lista autorilor lipsește din acest raport, unde există doar o rubrică de mulțumiri pe ultima pagină unde se menționează că „de-a lungul întregului Proiect ‘România Educată’, ne-au fost alături instituții publice și organizații neguvernamentale, care ne-au sprijinit cu experiența lor în domeniul educației, cărora am vrea să le mulțumim cu această ocazie”.

În afara celor 24 de fotografii cu Klaus Iohannis, raportul final “România educată” mai are o singură fotografie: un colaj denumit “Întâlniri ale grupurilor de lucru”, la pagina 8, în capitolul „Cronologia proiectului”, în 4 dintre imaginile din acest colaj fiind persoanele consultate la acel moment, iar în a cincea imagine este consilierul prezidențial Ligia Deca, coordonatorul de facto al proiectului România Educată.

Foto: Captură – pagina 8 din Raportul România Educată

În restul documentului, apar doar fotografii cu președintele Iohannis în diverse vizite, majoritatea din primul mandat de președinte – 2014-2019 – și două din mandatul al doilea (o fotografie din 2020 și una din acest an, din vizita recentă în Estonia).

Remarcabil este faptul că documentul nu conține grafice, diagrame, infografice și are un singur tabel la final, dar care nu are decât rol explicativ de glosar. Sunt afișate trei scheme, la paginile 28 (structura propusă a sistemului de învățământ), 67 (ierarhia instituțiilor din sistem) și 73 (bugetarea școlilor).

Redăm fotografiile din raportul România Educată, un raport care a fost prezentat drept o viziune asupra educației României în anul 2030.

Pagina cu mulțumiri de la final:

Foto: Capturi din Raportul „România Educată”

Descarcă de aici Raportul final România Educată.

Citește și:
Structura sistemului de educație propusă de președinție în “România Educată”: Bacalaureat “cu trunchi comun” pentru toate tipurile de liceu, Evaluare Națională opțională pentru elevii admiși prin examen la liceu, transferul de la profesional la teoretic, colegiile terțiare nonuniversitare
BREAKING Raportul România Educată a fost publicat de Președinție. Dispar tezele unice și evaluările anuale din clasele pregătitoare – a IV-a anunțate săptămâna trecută
VIDEO Klaus Iohannis, la ședința de Guvern: Reforma sistemului de învățământ e obligatorie. Românii așteaptă un plan coerent de implementare. Vă rămân alături în faza de implementare a proiectului “România Educată” și vă doresc mult succes
VIDEO Premierul Florin Cîțu: România educată trebuie să fie lege. Domnule președinte, vă garantez că aveți în mine un partener în a transforma acest proiect în realitate


6 comments
  1. Romania Educata este o un proiect. Între proiect, care arata ideile de bază și realitate este hăul lipsei legislației, oamenilor pregătiți,dotărilor, instituțiilor adecvate s.a.m.d.
    Învățământul Prioritate Națională este o formulare aruncată de politicieni in campaniile electorale și uitată imediat după.
    Toate țările sărace de pe diferite continente s-au ridicat prin investiții majore într-un sisteme de învățământ de calitate. Coreea de Sud, Irlanda sunt exemple! Au fost țări sărace, au investit masiv în învățământ de calitate, nu in fabrici de diplome și au ajuns să se transforme.
    La noi o dam aiurea cu procente, cu colegii terțiare, cu bac unic și tot felul de lucruri fără claritatea obiectivelor de transformare a ce există în altceva, de calitate mult superioară. Asta nu înseamnă mai complicat, ci simplu, clar, serios.
    Ieșiți din epoca învățământului abramburit! România are nevoie de un învățământ clar, simplu, cu obiective de durata, pregătirea de oameni capabili să producă profit și dezvoltare socială! Nu vrem deziderate, vrem masuri clare și bani! Altfel, vorbim că sa nu tăcem!

  2. Bla,bla,bla………vorbe,discuții.ActivEdu nu este gol împăratul,el,,există dar lipsește cu desăvârșire”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Aproape jumătate dintre copii sunt victime ale cyberbullying-ului. Când sunt deranjate în mediul online, fetele spun într-un procent mai ridicat că s-au simțit vinovate de situație sau că au sperat că problema va trece de la sine – Sondaj Salvați Copiii

Doi din cinci copii spun că au fost jigniți sau au primit mesaje supărătoare pe internet, în creștere cu aproximativ 3 puncte procentuale, comparativ cu anul trecut. Cu toate acestea,…
Vezi articolul

Evaluarea Națională la clasa a II-a se încheie, vineri, cu proba de Limba română pentru minoritățile naționale – scris și citit / Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează și nu se trec în catalog

Vineri, 17 mai, elevii minorităților naționale susțin proba de Limbă și comunicare – scris-citit – Limba română pentru minoritățile naționale, din cadrul Evaluării Naționale de la clasa a II-a, potrivit calendarului oficial. Joi,…
Vezi articolul

Profesoara de istorie Nicoleta Zărnescu: Odată cu intrarea României în Uniunea Europeană, educația a început procesul transformării. Accesul la programe educaționale care presupuneau mobilități transfrontaliere au devenit o atracție fantastică pentru profesori și elevi

Odată cu intrarea României în Uniunea Europeană, educația a început procesul transformării. Accesul la programe educaționale care presupuneau mobilități transfrontaliere au devenit o atracție fantastică pentru profesori și elevi, prezintă…
Vezi articolul