Gabriel Ispas, fost secretar de stat în Educație: Dacă aveți curaj, abrogați toate modificările legii educației! Avem nevoie de reașezarea educației pe baze corecte

13.453 de vizualizări
Foto: Facebook Gabriel Ispas
“Declarațiile ministrului nu sunt acceptabile! Nu ne trebuie o nouă lege, aceasta a fost scuza sub care s-au ascuns toate tarele învățământului românesc. Nu de lege ducem lipsă, sau, dacă aveți curaj, abrogați toate modificările legii nr.1! Avem nevoie de reașezarea educației pe baze corecte, reale!”, spune Gabriel Ispas, decan al Facultății de Drept de la Universitatea Titu Maiorescu și membru al Pro România.

Reacția fostului secretar de stat din Ministerul Educației vine după ce România a obținut cel mai slab punctaj din ultimii 9 ani la testele PISA, cu o rată a analfabetismului funcțional de 44%, în medie, în creștere față de 2015. Ministrul Educației a declarat ulterior lansării raportului OECD că “nu trebuie să ne îngrijorăm, evaluarea [PISA] nu pune accentul pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”.

Într-o reacție pe pagina sa de Facebook, Gabriel Ispas a spus că “astăzi s-au dat publicității rezultatele evaluării PISA și, ca de obicei, suntem oripilați de rezultate. Astăzi facem o adevărată revoluție, pe care mâine o vom uita. Și, totuși…

“Declarațiile ministrului nu sunt acceptabile! Nu ne trebuie o nouă lege, aceasta a fost scuza sub care s-au ascuns toate tarele învățământului românesc. Nu de lege ducem lipsa, sau, dacă aveți curaj, abrogați toate modificările legii nr.1 [Legea educației nr. 1/2011 – n.red.]! Avem nevoie de reașezarea educației pe baze corecte, reale!”, a continuat Ispas.

“Dl Barna cere urgență națională pentru educație! Pe bune? Aducem smurd? Sau ISU? Aducem niște perfuzii, să ținem muribundul în viață? Fiți serioși!”, susține acesta.

Ispas le propune guvernanților și parlamentarilor următorul “decalog în educație”:
  1. “Formarea imediată a cadrelor didactice, mai ales a celor care predau în rural și în urbanul mic; formarea calitativă, nu cantitativă, cu accent pe predarea aplicativă și pe noile tehnici și metode de predare!
  2. Profesionalizarea funcției didactice. Fără numiri politice în școală!
  3. Revederea curriculumului, de la clasa 1-8.
  4. Resurse educaționale deschise pentru elevi și profesori!
  5. Realizarea curriculumului pentru liceu (zace între instituții de ceva timp)!
  6. Finanțarea învățământului după nevoi, nu împărțirea sărăciei la numărul elevilor;
  7. Regândirea salarizării și stimularea cadrelor didactice care predau în învățământul rural și în comunitățile dezavantajate;
  8. Obligativitatea grădiniței pentru toți copiii;
  9. Program prelungit în toate școlile, de la grădiniță și până la clasa a șasea.
  10. Investiții în învățământul profesional, axate pe dezvoltarea practicii!”

“În afara decalogului, poate se uită cineva și la fabricile de diplome din învățământul românesc”, a încheiat decanul Facultății de Drept de la Titu Maiorescu.

Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ce poate face inteligența artificială? Avertisment OECD: Cine decide în educație și piața muncii să aibă un tablou complet al capacităților reale IA: doar astfel ar permite ca abilitățile umane și tehnologia să fie complementare, nu concurente

Decidenții în orice domeniu, inclusiv în cel al educației, trebuie să știe limpede ce pot să facă sectoare tehnologice de vârf, precum inteligența artificială și robotica, atrage agenția Organizația pentru…
Vezi articolul

EXCLUSIV Ce a făcut Portugalia, deținătoarea recordului de imunizare împotriva Covid-19, să vaccineze “aproape complet” profesorii și 9 din 10 elevi de 12-17 ani – explicațiile Ministerului Educației din Lisabona

În Portugalia, țara cu cea mai avansată rată de vaccinare din Europa, imunizarea împotriva Covid-19 în rândul profesorilor este “practic completă”, iar 9 din 10 elevi cu vârste de 12-17…
Vezi articolul

Dezastrul de la Educație care ar fi dus la demiterea Ligiei Deca într-un Guvern normal: ministrul susține că elevii pot fi primiți pe ușa din dos de licee dacă pică admiterea, crede că există profesori de „discipline importante“ și restul, argumentează menținerea titularizării prin faptul că meseria de profesor atrage absolvenți proști de facultate

Dezastrul care guvernează Ministerul Educației în Guvernul Ciucă s-a etalat în toată splendoarea sa joi, în conferința susținută de Ligia Deca la Palatul Victoria. Ce a auzit o societate întreagă,…
Vezi articolul

“Toți copiii se întorc la clase”, obiectiv prezidențial depășit de planurile de petreceri și festivaluri de vară ale premierului: redeschiderea rapidă a școlilor pentru toți elevii se stinge subit, în timp ce Cîțu face calcule pentru Untold și NeverSea – Analiză Edupedu.ro

“Toți copiii se reîntorc în clase”, un deziderat pe care președintele Klaus Iohannis și membrii guvernului l-au vehiculat în ultima lună, invocând interesul superior al educației copiilor, este diluat tot…
Vezi articolul