“Declarațiile ministrului nu sunt acceptabile! Nu ne trebuie o nouă lege, aceasta a fost scuza sub care s-au ascuns toate tarele învățământului românesc. Nu de lege ducem lipsă, sau, dacă aveți curaj, abrogați toate modificările legii nr.1! Avem nevoie de reașezarea educației pe baze corecte, reale!”, spune Gabriel Ispas, decan al Facultății de Drept de la Universitatea Titu Maiorescu și membru al Pro România.
Reacția fostului secretar de stat din Ministerul Educației vine după ce România a obținut cel mai slab punctaj din ultimii 9 ani la testele PISA, cu o rată a analfabetismului funcțional de 44%, în medie, în creștere față de 2015. Ministrul Educației a declarat ulterior lansării raportului OECD că “nu trebuie să ne îngrijorăm, evaluarea [PISA] nu pune accentul pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”.
Într-o reacție pe pagina sa de Facebook, Gabriel Ispas a spus că “astăzi s-au dat publicității rezultatele evaluării PISA și, ca de obicei, suntem oripilați de rezultate. Astăzi facem o adevărată revoluție, pe care mâine o vom uita. Și, totuși…”
“Declarațiile ministrului nu sunt acceptabile! Nu ne trebuie o nouă lege, aceasta a fost scuza sub care s-au ascuns toate tarele învățământului românesc. Nu de lege ducem lipsa, sau, dacă aveți curaj, abrogați toate modificările legii nr.1 [Legea educației nr. 1/2011 – n.red.]! Avem nevoie de reașezarea educației pe baze corecte, reale!”, a continuat Ispas.
“Dl Barna cere urgență națională pentru educație! Pe bune? Aducem smurd? Sau ISU? Aducem niște perfuzii, să ținem muribundul în viață? Fiți serioși!”, susține acesta.
Ispas le propune guvernanților și parlamentarilor următorul “decalog în educație”:
- “Formarea imediată a cadrelor didactice, mai ales a celor care predau în rural și în urbanul mic; formarea calitativă, nu cantitativă, cu accent pe predarea aplicativă și pe noile tehnici și metode de predare!
- Profesionalizarea funcției didactice. Fără numiri politice în școală!
- Revederea curriculumului, de la clasa 1-8.
- Resurse educaționale deschise pentru elevi și profesori!
- Realizarea curriculumului pentru liceu (zace între instituții de ceva timp)!
- Finanțarea învățământului după nevoi, nu împărțirea sărăciei la numărul elevilor;
- Regândirea salarizării și stimularea cadrelor didactice care predau în învățământul rural și în comunitățile dezavantajate;
- Obligativitatea grădiniței pentru toți copiii;
- Program prelungit în toate școlile, de la grădiniță și până la clasa a șasea.
- Investiții în învățământul profesional, axate pe dezvoltarea practicii!”
“În afara decalogului, poate se uită cineva și la fabricile de diplome din învățământul românesc”, a încheiat decanul Facultății de Drept de la Titu Maiorescu.
Citește și:
-
Anisie, despre rezultatele PISA: Nu trebuie să ne îngrijorăm, evaluarea nu pune accentul pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă
-
Reformați Educația sau murim. Afară din învățământ cu oamenii Sistemului, mediocrii, atârnătorii și ONG-iștii afaceriști
-
Daniel Funeriu: Aceleași teste PISA să fie date profesorilor. În loc de miliarde date ONG-urilor de apartament, mai bine o re-selecție a profesorilor
-
BREAKING Rezultate PISA 2018: România obține cel mai slab punctaj din ultimii 9 ani, cea mai mare cădere fiind la Matematică. Analfabetismul funcțional, la apogeu
-
Anisie, despre rezultatele PISA: Nu trebuie să ne îngrijorăm, evaluarea nu pune accentul pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă
-
“Șocant!” Așa califică Mircea Miclea rezultatele testelor PISA 2018: Am știut de acum 7 ani că așa vor fi, uitându-ne la performanța elevilor de clasa a II-a de la acel moment
-
2015: Rezultate socante la evaluarea elevilor din clasele a II-a, a IV-a si a VI-a. Elevii nu invata sa aplice si sa analizeze cunostintele din scoala – Mircea Miclea