G4Media.ro: Cum se vinde presa – știri fără marcaj publicitar despre realizările primarului Robert Negoiță, multe legate de școli sau de premierea unor elevi de top / Ofertele mai multor redacții către primăria Sectorului 3 / Dan Marinescu, redactor-șef Adevărul: ”Ne faultăm între noi!?”

313 vizualizări
Foto: Facebook.com/ Robert Negoita
G4Media.ro publică, în exclusivitate, mai multe oferte făcute în luna iulie de către redacții mari către Primăria Sectorului 3, condusă de Robert Negoiță, din care rezultă că unele redacții sunt dispuse să-și vândă conținutul editorial, adică articole sau interviuri fără a fi marcate ca materiale publicitare, fapt care s-a și întâmplat ulterior semnării contractelor. Această practică reprezintă publicitate mascată și o încălcare a eticii jurnalistice, după cum au explicat pentru G4Media.ro experți media. Multe dintre materialele difuzate aveau legătură cu școala: fie modernizarea sau funcționarea unităților de învățământ, fie despre premierea unor elevi de top.

O monitorizare G4Media.ro despre aparițiile primarului Robert Negoiță în publicațiile și televiziunile cu care primăria Sector 3 a încheiat contracte arată că o mare parte dintre articole au fost publicate fără marcajul publicitar P, Advertorial sau orice alt indiciu că este vorba de publicitate. Altfel spus, cititorul nu este avertizat că apariția materialului a fost plătită. Publicul crede că citește un articol redactat după rigori pur redacționale, nu un material propagandistic.

Contactați de G4Media.ro, reprezentanții trusturilor media au avut poziții oscilante sau au declarat că nu știu despre ce este vorba. G4Media.ro a dezvăluit, luni, că  în luna iulie Primăria Sectorului 3 a atribuit, fără licitație, unei firme subordonate, un contract de aproape 6 milioane de euro pentru servicii de promovare a realizărilor acestei primării.

În scurt timp, această firmă a cerut oferte în valoare de circa 4 milioane de lei de la trei posturi de televiziune, unul de radio și trei societăți din domeniul presei scrise. Verificările G4Media.ro în arhivele canalelor media arată că publicarea articolelor publicitare despre Sectorul 3 și primarul Robert Negoiță începe odată cu perioada semnării contractelor.

Zilele trecute, aproape toate beneficiarele contractelor de promovare încheiate cu Algorithm Constructii S3 SRL, interpusă a Primăriei Sectorului 3 în această afacere, au prezentat sub formă de știre faptul că primarul Robert Negoiță a premiat elevii de top din Sector.  Alte evenimente popularizate au fost legate de modernizarea sau funcționarea școlilor din sector.

Citește articolul complet pe G4Media.ro


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Calendarul dezbaterilor pe proiectele legilor Educației în comisia de învățământ se modifică cu o zi peste termenul inițial, iar votul în Camera Deputaților se devansează cu câteva zile. Președinta comisiei, Natalia Intotero (PSD): Vom avea dezbateri în comisie, zilnic, între 9 dimineața și 9 seara, iar votul ar putea fi dat în plen pe 3 mai

Proiectele legilor educației vor fi dezbătute zilnic de deputați, în următoarele 8 zile, cu excepția zilei de duminică, într-un program maraton ce va dura de miercuri, 19 aprilie, până joia…
Vezi articolul

Monica Anisie: After school-urile nu sunt în subordinea Ministerului Educației, nu putem să le suspendăm activitatea. Profesorii vor fi solicitați de Minister, dacă luăm măsura realizării de cursuri online / Analizăm amânarea simulărilor de Evaluare Națională și Bacalaureat

After school-urile nu sunt în subordinea Ministerului Educației, “nu putem noi să luăm măsura de a suspenda și activitatea din cadrul after school-urilor”, a declarat ministrul Educației, Monica Anisie, la…
Vezi articolul