Sistemul hibrid de predare ar fi “cea mai bună soluţie dintre soluţiile proaste” care pot fi luate în acest context pandemic, apreciază fostul ministru al Educației, Daniel Funeriu, citat de Agerpres. Acesta consideră că măsurile pentru redeschiderea școlilor sunt “raționale”, iar marea problemă “nu e a măsurilor (…) ci a modului în care ele vor fi respectate”.
Daniel Funeriu, pentru Agerpres:
- “Sunt soluţii raţionale pentru a înfrunta o criză pentru care nimeni nu a fost pregătit. Nici în România, nici în alte ţări. Marea problemă nu e a măsurilor, care sunt ok pe hârtie, ci a modului în care ele vor fi respectate în sala de clasă, pe coridoare şi în pauze. Vor trece cu bine peste această situaţie cei care vor fi mai disciplinaţi. Sunt de acord cu afirmaţia preşedintelui că în faţa bolii fie te fereşti, fie eşti prost. Chiar dacă preşedintele şi-a cerut scuze eu, care nu mai am vreo funcţie publică, pot să o spun.”
Fostul ministru, despre descentralizare și despre modificarea Legii educației:
- “Mai e aspectul legat de descentralizare şi vedem acum un paradox: cei care urlau că vor descentralizare când era de decis cum să folosească banii veniţi de la Guvern acum urlă de nemulţumire că trebuie să îşi asume decizii. Apare clar acum politicianismul ieftin, pe care sper să îl văd sancţionat la vot”.
- “Totul ar fi fost ok dacă PSD nu ar fi modificat Legea 1. Am fi avut şi o bibliotecă şcolară virtuală, am fi avut şi profesori pregătiţi pentru a preda online, am fi avut multe alte lucruri bune pentru copii. Aşadar, dacă în loc să se ocupe să ascundă plagiatele lui Ponta şi să modifice Legea 1 în favoarea clientelei PSD ar fi aplicat-o, miniştrii PSD (care au condus fără întrerupere din 2012 încoace) ar fi trebuit să aplice legea. Dar ce să facem dacă aşa a votat poporul?”
Referitor la profesori, fostul ministru consideră că aceştia trebuie să îşi “reinventeze” propria meserie, în noile condiții, iar despre părinți el consideră că sistemul de învățământ trebuie să îi ia mai mult în considerare:
- “În ceea ce priveşte profesorii, teoretic e destul de simplu: trebuie să îşi reinventeze propria meserie şi să o adapteze noilor condiţii. În practică e mai greu. Să ne gândim la profesori: şi ei sunt expuşi, poate mai expuşi decât copiii. De aceea e nevoie şi în viaţa lor de mai multă disciplină decât în viaţa altor categorii profesionale. Un profesor, prin atitudinea sa, poate să influenţeze mii de copii. Iar aici e nevoie de o incredibilă forţă de caracter din partea profesorilor. Ministerul are un rol extrem de important aici, pentru că prin modul în care comunică şi ia decizii poate să motiveze profesorii, care, să nu uităm, sunt şi ei oameni, nu roboţi. Şi lor le e teamă, şi ei au probleme acasă, nu e întotdeauna uşor să lase la uşa clasei problemele personale şi să devină acel superman de la care elevii şi părinţii aşteaptă tot”.
- “Un rol foarte important îl au şi părinţii, nu trebuie neglijată educaţia părinţilor, sistemul de educaţie trebuie să ia în considerare mai mult părinţii. Degeaba le spunem copiiilor la şcoală să se ferească dacă acasă părinţii le spun altceva. Degeaba explicăm copiilor despre sutele de milioane de oameni salvaţi de vaccinuri, dacă acasă aud poveşti aberante despre vaccinuri. Să nu uităm încă un lucru: copiii de azi sunt părinţii de mâine. De aceea e foarte important să vorbim copiilor despre ştiinţă, despre adevărurile ştiinţei, despre faptul că ştiinţa şi medicina vindecă, nu vracii sau nu ştiu ce influencer”.
2 comments
opinia unia ca funeriu, conteaza? e cea mai prosta solutie.
Ba este o soluție foarte nepotrivita.
Asa cum sunt elevi cu probleme de sănătate și cu membri vulnerabili în familie, cu atât mai mult sunt profesori cu boli cronice și care își îngrijesc acasă părinți bătrâni cu boli grave.
Acei profesori ar trebui sa tina numai ore online. Deci elevii de la școală, cum vor face ore online printre orele face to face?
Iar profii care fac ore la școală, au nevoie de pampersi, întrucât nu au când sa meargă la wc. E o soluție idioata hibridul lăudat de dvs