Greșelile de ortografie la examene vor scădea drastic notele elevilor în Franța, după ce autoritățile din Educație au remarcat lucrări din ce în ce mai slabe în ceea ce privește scrierea, transmite FranceInfo. Ministrul Educației, Pap Ndiaye, anunță o reformă a ortografiei de la școala primară până la finalul liceului.
Potrivit sursei citate, oficialul a avertizat, într-un interviu la Radio J, că “de la un anumit nivel de limbă prea problematic”, indiferent de calitatea lucrării, aceasta nu va putea depăși o anumită notă.
Însă, pentru a sancționa elevii pentru greșelile de ortografie, trebuie să și fi lucrat cu aceștia la ortografie, a subliniat Ndiaye, care a anunțat crearea unui “proiect uriaș, din școala primară până la bacalaureat, pentru a ne asigura că ei scriu corect”.
Măsura este criticată, însă, de organizațiile profesorilor. Reprezentanta celei mai mari federații sindicale din învățământul secundar SNES-FSU, Sophie Venetitay, spune că ministrul Educației din Republică “[Abia acum] descoperă cum se fac corectările”, a declarat ea pentru FranceInfo. reacționând dur la anunțul ministrului Educației Naționale, Pap Ndiaye, în favoarea unei corecții mai stricte a ortografiei la bacalaureat.
Deși recunoaște dificultățile pe care le au elevii francezi, Venetitay, profesoară de științe economice și sociale, solicită “timp și resurse pentru a lucra asupra ortografiei”. “Să credem că vom rezolva problema prin penalizarea cu două puncte este complet iluzoriu”, a spus secretarul general al SNES-FSU, potrivit sursei citate.
Într-o analiză trimisă Edupedu.ro luna trecută, după Evaluarea Națională la clasa a VIII-a, Președintele Asociației Naționale a Colegiilor și Liceelor Pedagogice (ANCLP) din România a atras atenția asupra baremului în funcție de care absolvenții claselor a VIII-a primesc notele la de Limba și literatura română.
„Am identificat o inadecvare a punctajelor acordate pentru ortografie, ortoepie și punctuație chiar la Limba și literatura română, aceasta fiind proba specifică de examen unde ar trebui ca cele trei elemente să fie cotate mai serios și cu responsabilitate. Așa cum este evaluată și notată ortografia în actualul barem, un candidat cu indiferent cât de multe greșeli de ortografie poate să obțină nota 9.60 la examen”, a declarat pentru Edupedu.ro profesorul Mircea Bertea.
Foto: © Potatushkina | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
4 comments
Cand lucram cu Nepotii mei,pt.EN sau pentru BAC,mereu le faceam o comparatie, inventand-o : “Imagineaza-ti ca esti la un Concurs de <>, cu Haine cum nu ai mai vazut, superbisime,dar…,dar….,dar peste tot, cu multe pete de Ciocolata sau de Inghetata, servita in prealabil! Ei, cum ti se pare ca arati si cum vei fi apreciat/a????? Exact asa arata <>, ca redactare, dar ce te faci daca pierzi<>??? Adica Testul abunda in ” Greseli de Ortografie si de Punctuatie???” Credeti-ma ca predand cu profesionalism, si aceste Cap.ale LR si exersandu-le, Elevul va redacta un Test “de pus la Avizier”, ca Model perfect! Punct!
Francezii “aplică” și ei peste tot? Sau scriu “ca și” în loc de “ca”? Că românii nu mai au română!
Francezii or avea DECAT si GEN in exprimarea tinerilor cum avem noi?!
Chiar ? Or avea si “se merita” folosit aiurea sau “face sens” folosit la fel de aiurea sau “mama LA copil” in loc de “mama copilului” ?!? :))))