Franța: Atacuri cibernetice “din străinătate” asupra platformei educaționale naționale, folosită de elevi când școlile sunt închise. Parchetul deschide anchetă

149 de vizualizări
Ministrul francez al Educației, Jean-Michel Blanquer / Foto: captură – Facebook.com
Secţia de combatere a infracţiunilor cibernetice a parchetului din Paris a deschis marţi o anchetă după o serie de atacuri informatice împotriva platformei educaţionale naţionale online CNED, folosită de elevi în perioada închiderii şcolilor din cauza epidemiei, transmite miercuri AFP preluată de Agerpres. 

Atacurile au survenit în contextul în care învăţământul la distanţă a fost generalizat în Franţa pentru această săptămână, de la închiderea şcolilor vineri seară şi până la vacanţa de primăvară începând din 12 aprilie.

Ministrul francez al educaţiei, Jean-Michel Blanquer, a evocat marţi dimineaţă un “atac informatic foarte puternic venit din străinătate“, fără însă a preciza originea acestuia.

“În pofida acestor acţiuni răuvoitoare, în jur de 500.000 de elevi şi profesori accesau platformele” la ora 10.00 şi “15.000 de clase virtuale erau active“, a afirmat marţi ministrul Blanquier.         

Ancheta, încredinţată Oficiului central de luptă împotriva criminalităţii legate de tehnologiile informaţiei şi comunicării (OCLTIC), a fost deschisă pentru “accesare frauduloasă a unui sistem de procesare automatizat” şi “obstrucţionarea funcţionării” unui asemenea sistem, a precizat parchetul, confirmând o informaţie a canalului France Télévisions.       

CNED (platforma educaţională naţională online din Franța) anunţase marţi seară intenţia de a depune plângere “în faţa acestor acţiuni răuvoitoare deliberate”.             

CNED a explicat că a transmis “toate elementele tehnice legate de aceste atacuri cibernetice” Agenţiei naţionale pentru securitatea sistemelor informatice (ANSSI).     


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Studenții acuză Ministerul Educației că a ignorat “flagrant” propunerile ANOSR și cer extinderea până la finalul lunii septembrie a dezbaterilor pe Legea învățământului superior

Reprezentanții ANOSR acuză că în urma discuțiilor de luni pe proiectul legii Educației, ministerul, care anunța “rezultate fără precedent în istoria consultărilor între Ministerul Educației și studenți!”, nici măcar nu…
Vezi articolul