Centrul Capitalei este împânzit cu publicitate la tutun încălzit, deși promovarea tutunului este interzisă prin lege. Situația este posibilă din cauza unui vid legislativ. O ”chichiță” care ocolește definiția învechită a țigărilor din legea care impune o serie de restricții industriei face posibilă, de exemplu, derularea unei campanii outdoor pentru Glo, dispozitivul pentru tutun încălzit al companiei British American Tobacco, scrie G4Media.ro.
Tentativele de a legifera noile produse din tutun, categorie din care fac parte tutunul încălzit sau țigările electronice, au eșuat până în momentul de față. ”Industria de tutun a pus atâta presiune pe toată lumea încât s-a votat în unanimitate împotrivă”, a explicat pentru G4Media deputatul USR Adrian Wiener eșecul unui proiect depus în 2019. ”Săptămâna viitoare redepunem legea în Parlament, dar schimbăm strategia ca să nu ne mai trezim că pică tot pachetul legislativ odată”.
Între timp, în fața Guvernului, un banner ne informează că Hyper x2 Air este mai ”subțire și mai ușor”. Reclame similare se găsesc lângă Biblioteca Central Universitară din Piața Revoluției, în fața Academiei de Studii Economice, lângă fostul hotel Intercontinental din Piața Universității sau pe magazinul Unirea – zone tranzitate zilnic de mase de tineri. Un semn micuț într-un colț ne indică faptul că produsele sunt destinate persoanelor peste 18 ani.