Fostul ministru Funeriu, despre legile promovate de ministra Deca: Merge mult pe soft skills, nu așază educația pe o cale corectă, nu propune o educație bazată pe exigență / O admitere separată la liceu este o greșeală

985 de vizualizări
Daniel Funeriu / Foto: UVT
Fostul ministru al Educaţiei Daniel Funeriu a declarat luni, în emisiunea Proiect de Ţară – România, de la Prima News, că noile legi ale educaţiei, în loc să se axeze pe o transmitere solidă de cunoaştere, merge mult pe ceea ce înseamnă soft skills, câte puţin din fiecare, transmite News.ro. El a arătat că, dacă se va merge pe această variantă până la capăt, societatea noastră în ansamblu nu va putea fi orientată în viitor pe o producere de bogăţie spirituală ci vom fi o societate orientată spre consum, divertisment şi astfel de lucruri. Funeriu a mai spus că o admitere separată la liceu este o greşeală şi speră că va fi corectat acest lucru în Parlament, potrivit G4Media.ro.

”Aceste legi ale educaţiei au două părţi, o parte foarte bună, care este copiată din legea 1 pe care am dat-o în 2011 şi o parte care din păcate ar fi putut să fie mai bună şi căreia îi reproşez, generic, faptul că nu aşează educaţia pe o cale corectă. Ceea ce s-a propus nu propune o educaţie bazată pe exigenţă ci mai degrabă una care duce înspre laxism”, a spus Funeriu.

Fostul ministru a precizat că o altă problemă pe care o vede este că ”în loc să aşeze sistemul de educaţie să o bazeze pe autoritatea intelectuală a profesorilor, îl așază pe un fel de autoritate a părinţilor şi a copilului”.

”În învăţământul superior, aş fi vrut să văd universităţi axate pe excelenţă, din păcate axarea universităţilor, în această lege, face din universităţi un fel de serviciu social, să aibă toţi o diplomă, lucrurile să fie cât mai uşoare”, a mai spus el.

Citește articolul complet pe G4Media.ro.

7 comments
  1. A fost printre cei mai buni miniștri ai învățământului…..a venit cu o viziune foarte ok a examenului de titularizare, EN,Bacalaureat…..si multe chestii ok în lege care nu a fost respectata, de exemplu 6% din PIB ÎN Învăţământ…salariul de baza corelat cu salariul minim brut acordat la nivel de țară…..si nu a fost respectat niciodată, dar este și acum lege….adică profesorii în funcție de nivelul de pregătire trebuie sa avem coeficientul de 1,8 × salariul minim brut pe tara…adică acum ar trebui sa avem aproape 5500 lei salariul de baza plus sporurile legale….si asta spune legea….citiți și vedeți exact dacă nu sunteți analfabeți functionali….despre furt public vorbim în toate guvernele….sa respecte legea și nu mai facem grevă…..cum si noi profesorii respectam elevii ,părinții și ne facem datoria pentru generația de mâine! Asa ca respectați legea dacă vreți sa fiți respectați, altfel anul viitor la alegeri veți vedea efectele crizei economice globale și veți avea partidul AUR cu peste 30%…va garantam noi profesorii fără relatii prin partide și alte chestii specifice din învățământ….gen directori care pitesc ore pentru diferite persoane, pusturi,etc…nu va jucați cu focul!

  2. Pana sa isi dea altii cu parerea sau sa ne exprim parerea sau sa ne spunem parerea ,pana sa ne hotaram sau sa hotaram daca este locutiune verbala sau este locutiune reflexiva,pana sa hotaram daca dam cu parera in gard ,pe langa gard ,sau ne dam cu parerea pe schiuri ,sau dam cu parerea in toate zidurile impreuna,evident , cu parerea sau cu alte pareri ,ii cerem domnului fost ministru sa ne spuna /sa isi exprime parerea in ceea ce priveste diferentele dintre soft skliĺs si hard skills .

  3. Așa este, două legi care nu vor face decât să prăbușească și mai mult sistemul de învățământ românesc. Sunt total nerealiste și neadaptate realității. .

  4. Eu cred ca domnul ministru Funeriu e ultimul care ar trebui sa-si dea cu părere. Când a fost el ministru cu toții am văzut ce dezastru a făcut.

    1. Care a fost dezastrul? Detaliați, vă rog. Cu excepția introducerii săptămânii Școala altfel, un fel de vacanță pe ascuns, nu îmi amintesc ceva dezastruos.

    2. Şi numai pentru că, în perioada mandatului său, au fost introduse camere de supraveghere la examenele naţionale,ar trbui să-i mulţumim. Acest lucru a stopat fraudarea acestor examene.

      1. A stopat fradudarea celor mici, cei cu bani oricum fraudeaza. Te duci la inspector si iei ce nota vrei in functie de cat dai, nu conteaza cat ai scris.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Prag de medie pentru bursele de merit? Peste 286 de mii de elevi au avut mediile generale între 9.50 și 10, în anul școlar anterior, conform datelor inspectoratelor școlare cerute de Ministerul Educației pentru „estimarea bugetului pentru plata burselor” / Sunt cuprinse și mediile elevilor din clasa a VIII-a, pentru cei care au intrat acum la liceu

Sunt 286.438 de elevi care au obținut anul trecut medii mai mari sau egale cu 9.50, conform centralizării Ministerului Educației, pe baza datelor de la inspectoratele școlare județene, consultată de…
Vezi articolul

Mai multe asociații și grupuri civice condamnă comportamentul public “inacceptabil” al lui Alexandru Cumpănașu față de minori și profesori și atenționează: Coaliția lui cuprinde asociații pentru drepturile copilului, asociații de profesori, de studenți sau de polițiști

Mai multe organizații neguvernamentale și grupuri naționale și locale, inclusiv VeDem Just, Rezist, Corupția Ucide sau Freedom House, au emis vineri o luare de poziție față de “comportamentul public inacceptabil”…
Vezi articolul

Cazul studenților la masterat didactic care acuză limitarea accesului la burse: Universitatea din București spune că „nu face altceva decât să pună în aplicare prevederile legale” / Studenții s-au întâlnit, marți, cu reprezentanții instituției

„Universitatea din București nu face altceva decât să pună în aplicare prevederile legale, așa cum solicită legea”, susține instituția de învățământ superior în răspunsuri transmise redacției pe tema studenților la…
Vezi articolul

DOCUMENT De ce a eliminat Ministerul Educației, în anul 2000, examenul de admitere la liceu, testare pe care astăzi o vrea înapoi: este „o repetare inutilă a examenului de Capacitate și o supunere a elevului la eforturi suplimentare, nejustificate din punct de vedere pedagogic”

Ministerul Educației, care se pregătește acum să implementeze „reforma” admiterii la liceu prin introducerea unui examen suplimentar pentru elevii de clasa a VIII-a, a justificat renunțarea la admiterea la liceu…
Vezi articolul