Formarea continuă a cadrelor didactice, prin programe acreditate pentru format față-în-față, se poate derula online pe durata suspendării cursurilor în școli

6.162 de vizualizări
Foto: cnces.educatiepentrustiinta.ro
Programele de formare continuă acreditate pentru forma de organizare de tip față-în-față, aflate în desfășurare la data suspendării cursurilor în unitățile de învățământ preuniversitar de stat/particular și suspendate conform prevederilor legale în vigoare, vor fi reorganizate și se vor desfășura în mediul online pentru o perioadă cel puțin egală cu durata suspendării cursurilor, anunță Ministerul Educației într-un comunicat.

Decizia a fost adoptată printr-un ordin de ministru. Ea vizează și activitățile de formare și de evaluare finală a programelor de formare continuă acreditate față-în-față.

Desfășurarea acestor activități în sistem online este condiționată de respectarea cumulativă a următoarelor condiții, potrivit anunțului:

  • deținerea avizului Comisiei Specializate de Acreditare, acordat doar în format sincron audio-video (webinar) – utilizând facilitățile platformelor/aplicațiilor de formare e-learning, avizate pentru programele respective – și doar pentru grupele de cursanți din seriile curente, implicate în activitățile de formare la data suspendării acestora;
  • acordul a cel puțin jumătate + 1 din numărul cursanților notificați pentru participare la activitățile desfășurate sub formă de webinar;
  • declarație pe proprie răspundere, datată și semnată, din partea fiecărui cursant/participant la aceste activități de formare online (webinar), care să ateste accesul la internet și la mijloacele electronice necesare parcurgerii programului;
  • declarație pe proprie răspundere a reprezentantului legal al furnizorului, privind capacitatea acestuia de transformare a activităților față-în-față în activități online de tip sincron audio-video (webinar);
  • existența unor contracte de închiriere sau de punere la dispoziție de mijloace electronice, încheiate de furnizorul de formare cu terți și a procesului-verbal de predare a acestora către cursanți, după caz, în situația desfășurării unor activități de formare în regim online;
  • denumirea platformei/aplicației e-learning și linkul către aceasta, cu prezentarea/descrierea succintă a specificațiilor tehnice și cu prezentarea ghidului de utilizare a platformei, adaptat desfășurării activităților din cadrul programului de formare în regim online, conform planului de învăţământ al programului de formare continuă acreditat;

Reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării cu atribuții de serviciu în domeniu vor primi drept de acces la desfășurarea activităților de formare online de tip sincron audio-video (webinar), în vederea monitorizării acestora.

În același timp, și activitățile de formare și de evaluare finală a programelor de formare continuă acreditate față-în-față sau blended-learning, implementate în cadrul unor proiecte cu finanțare europeană, vor fi reorganizate și susținute în regim online și pentru grupele de cursanți din serii nou constituite, cu avizul Comisiei Specializate de Acreditare (CSA).

Respectarea acelorași condiții este obligatorie și trebuie dublată de justificarea acestei situații în baza graficelor de implementare aprobate prin contractele de finanțare ale proiectelor respective.

Ordinul de ministru recent aprobat mai stabilește că, pentru o perioadă cel puțin egală cu aceea a suspendării cursurilor în unitățile de învățământ de stat și particular, activitățile de formare și de evaluare finală față-în-față a programelor de formare continuă acreditate blended-learning, aflate în implementare la data suspendării cursurilor în unitățile de învățământ preuniversitar de stat și particular, vor fi reorganizate și desfășurate în regim online.

Trecerea în sistem online este condiționată de respectarea cumulativă a următoarelor condiții:

  • desfășurarea activităților în format sincron audio-video (webinar), utilizând facilitățile platformelor de formare e-learning/aplicațiilor acreditate pentru programele respective;
  • acordul a cel puțin jumătate + 1 din numărul cursanților notificați pentru participare la activitățile desfășurate în format online de tip sincron audio-video (webinar);
  • declarație pe proprie răspundere a fiecărui cursant, participant la activitățile de formare online, care atestă faptul că acesta are acces la internet și la mijloacele electronice necesare parcurgerii programului de formare în regim online, datată și semnată;
  • declarație pe proprie răspundere a reprezentantului legal al furnizorului, privind capacitatea furnizorului de transformare a activităților față-în-față în activități online de tip sincron audio-video (webinar);
  • acordarea dreptului de acces la desfășurarea activităților de formare online de tip sincron audio-video (webinar), pentru reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării cu atribuții de serviciu în domeniu, în scopul monitorizării.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școala online, exemplu de practică. Ciprian Ittu, profesor de matematică și TIC: Nu este un șoc că facem teme online, este ce făceam și înainte de epidemia de coronavirus / Plus: cum folosește cu elevii platforma Digitaliada

“Digital, putem suplini lipsa de timp”, spune Ciprian Ittu, profesor de matematică și informatică la gimnaziu. Predă folosind și tabletele și aplicații digitale de mai bine de 3 ani, iar…
Vezi articolul

UPDATE Peste 700 de copii de grădiniță și elevi din București au fost mutați de părinți de la școli private la școli de stat în anul școlar 2023-2024 / Cei mai mulți au fost elevi din clasele primare și liceu, spune ISMB

UPDATE În anul școlar 2023-2024, în București, 770 de copii de creșă, grădiniță și elevi de clasele primare, gimnaziu și liceu au fost mutați de părinți de la grădinițe și…
Vezi articolul