„La 1 septembrie era un deficit de aproape 1000 de posturi pe fizică, la nivel național și a fost acoperit pentru că urmează etapa de acordare a plății cu ora pentru titulari, mai vin și pensionarii și necalificații, adică studenții”, a declarat Florian Lixandru, secretar de stat în Ministerul Educației la DC News.
Florian Lixandru a adăugat că „studenții nu mai merg către Facultatea de Fizică și profesorii se plâng că subiectele de la titularizare sunt foarte dificile la această disciplină”.
Acesta precizat, însă, că „legea învățământului preuniversitar, încurajează cumva, atrage tineretul către zona de către cariera didactică prin acel master didactic care le permite studenților să și studieze, să obțină și o bursă pe perioada pe care desfășoară masterul didactic, iar ulterior, în momentul în care vor merge în unitățile de învățământ ca și debutant, să beneficieze de o perioadă de mentorat, de o reducere a catedrei, astfel încât să poată pregăti și să susțină examenul de licențiere, care nu se va mai numi definitivat se va numi examen de licențiere”.
Declarațiile secretarului de stat Florian Lixandru despre deficitul de profesori de fizică
„Din păcate, la acest moment, ne confruntăm cu un deficit de cadre didactice pe o zonă care cu ceva vreme în urmă era foarte căutată și anume zona disciplinelor realiste. Mă refer aici la fizică, chimie.
La data de 1 septembrie aveam un deficit de aproape 1000 de posturi, pe fizică, de exemplu, la nivel național, acel deficit a fost acoperit pentru că urmează etapa de acordare a plății cu ora în cadrul unității de învățământ pentru titulari, mai vin și pensionarii, mai vin și necalificații, adică studenții. Sunt situații în care se apelează la studenți, astfel încât luni am putut să deschidem școlile cu necesarul de resurse umană asigurat în toate unitățile de învățământ, dar din păcate, pe anumite discipline vom asista la un deficit de resursă umană.
Studenții nu mai merg către Facultatea de Fizică, va trebuie să facem ceva astfel încât să îi încurajăm să meargă către acest domeniu.
Se plâng foarte mult că subiectele de la titularizare sunt foarte dificile la această disciplină. Nu știu dacă într-adevăr este așa, pentru că nu sunt profesor de fizică, nu sunt măsură să apreciez dificultatea unui subiect, dar trebuie făcut ceva astfel încât în viitorul apropiat să dispunem de resursă umană calificată.
Prevederile noi, legea învățământului preuniversitar, încurajează cumva, atrage tineretul către cariera didactică prin acel master didactic care le permite studenților să și studieze, să obțină și o bursă pe perioada pe care desfășoară masterul didactic, iar, ulterior, în momentul în care vor merge în unitățile de învățământ ca și debutant, să beneficieze de o perioadă de mentorat, de o reducere a catedrei, astfel încât să se poată pregăti și să susțină examenul de licențiere, care nu se va mai numi definitivat se va numi examen de licențiere, astfel încât să le asigurăm acestor tineri un viitor și un parcurs profesional așa cum cum ne dorim.”
Foto: © Inga Eramasova | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.