Florian Lixandru, despre lipsa profesorilor de științe: La 1 septembrie aveam un deficit de aproape 1000 de posturi pe fizică, la nivel național, dar a fost acoperit / Profesorii se plâng că subiectele de la titularizare sunt foarte dificile

1.910 vizualizări
Foto: © Inga Eramasova | Dreamstime.com
„La 1 septembrie era un deficit de aproape 1000 de posturi pe fizică, la nivel național și a fost acoperit pentru că urmează etapa de acordare a plății cu ora pentru titulari, mai vin și pensionarii și necalificații, adică studenții”, a declarat Florian Lixandru, secretar de stat în Ministerul Educației la DC News.

Florian Lixandru a adăugat că „studenții nu mai merg către Facultatea de Fizică și profesorii se plâng că subiectele de la titularizare sunt foarte dificile la această disciplină”.

Acesta precizat, însă, că „legea învățământului preuniversitar, încurajează cumva, atrage tineretul către zona de către cariera didactică prin acel master didactic care le permite studenților să și studieze, să obțină și o bursă pe perioada pe care desfășoară masterul didactic, iar ulterior, în momentul în care vor merge în unitățile de învățământ ca și debutant, să beneficieze de o perioadă de mentorat, de o reducere a catedrei, astfel încât să poată pregăti și să susțină examenul de licențiere, care nu se va mai numi definitivat se va numi examen de licențiere”.

Declarațiile secretarului de stat Florian Lixandru despre deficitul de profesori de fizică

„Din păcate, la acest moment, ne confruntăm cu un deficit de cadre didactice pe o zonă care cu ceva vreme în urmă era foarte căutată și anume zona disciplinelor realiste. Mă refer aici la fizică, chimie. 

La data de 1 septembrie aveam un deficit de aproape 1000 de posturi, pe fizică, de exemplu, la nivel național, acel deficit a fost acoperit pentru că urmează etapa de acordare a plății cu ora în cadrul unității de învățământ pentru titulari, mai vin și pensionarii, mai vin și necalificații, adică studenții. Sunt situații în care se apelează la studenți, astfel încât luni am putut să deschidem școlile cu necesarul de resurse umană asigurat în toate unitățile de învățământ, dar din păcate, pe anumite discipline vom asista la un deficit de resursă umană. 

Studenții nu mai merg către Facultatea de Fizică, va trebuie să facem ceva astfel încât să îi încurajăm să meargă către acest domeniu.

Se plâng foarte mult că subiectele de la titularizare sunt foarte dificile la această disciplină. Nu știu dacă într-adevăr este așa, pentru că nu sunt profesor de fizică, nu sunt măsură să apreciez dificultatea unui subiect, dar trebuie făcut ceva astfel încât în viitorul apropiat să dispunem de resursă umană calificată.

Prevederile noi, legea învățământului preuniversitar, încurajează cumva, atrage tineretul către cariera didactică prin acel master didactic care le permite studenților să și studieze, să obțină și o bursă pe perioada pe care desfășoară masterul didactic, iar, ulterior, în momentul în care vor merge în unitățile de învățământ ca și debutant, să beneficieze de o perioadă de mentorat, de o reducere a catedrei, astfel încât să se poată pregăti și să susțină examenul de licențiere, care nu se va mai numi definitivat se va numi examen de licențiere, astfel încât să le asigurăm acestor tineri un viitor și un parcurs profesional așa cum cum ne dorim.”

Foto: © Inga Eramasova | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
România înregistrează deficit de profesori calificați la matematică, științe, educație fizică, arte și alte materii – raport internațional
Criza de profesori de științe, una din cauzele pentru diferențele uriașe de punctaj la Olimpiada de Fizică din București, susține inspectorul Victor Stoica: Nu mai avem oameni, sunt obosiți, cei tineri nu devin profesori
E un trend național să avem deficit de profesori de fizică, chimie, biologie. Anul acesta am semnalat și pe matematică, unde problema este că nu vin neapărat cei mai buni și nu e motivant salariul, susține Ovidiu Tripșa, inspector general în Brașov
Secretarul de stat Florian Lixandru, despre criza de profesori de științe: La acest moment sunt posturi de fizică, în licee bune, care nu sunt ocupate

4 comments
  1. Da, subiectele sunt foarte grele și nu de ieri, alaltăieri, dintotdeauna. Și sunt exagerat de grele în comparație cu subiectele date la alte discipline (în special la cele tehnice și la uman.)

    Nu spun că trebuie redus nivelul acestor subiecte, dar atunci să fie la fel de greu pentru toți. SAU, invers, dacă nivelul e relaxat pentru cam multe discipline, să fie relaxat și la științele reale.

    Dacă vreți să vină Einstein sau o Curie la catedră pe la Cuca Măcăii (că în orașe posturile apar după ce s-au terminat toate etapele de mobilitate), plătiți ca pentru un Einstein sau o Curie și dotați laboratoarele cu minimul necesar.

    P. S. Cei care fac subiecte pentru bacalaureat poate se uită puțin la ce subiecte fac pentru candidații care au ales fizică și chimie și-și mai temperează entuziasmul. Mate-info au aceleași subiecte cu cei de la tehnologic, iar cei din urmă au cele mai mici șanse să se atingă de acele subiecte (ei având o programă cu 2 ore pe săptămână întreruptă de practică comasată, iar cei de la mate-info având 3 ore pe săptămână tot anul. La chimie sunt și mai puține ore). Nu mai am curajul să le spun să aleagă fizica sau chimia la bacalaureat, când pot alege biologia și se descurcă învățând să rezolve fix două tipuri de probleme și în rest, tocind toată materia.

    1. Cine va opreste sa dati pe ” tehnice ” ???…..
      Ce comparatie e asta ?? Fiecare disciplină are programa , inveti si iei examenul sau nu……

  2. Nu sunt subiectele dificile, sunt ei foarte slabi. Dacă le dai ușor, iau mulți 10 și se plâng pe la tv, ca sunt genii fără post…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Bacalaureat 2024. Varianta de rezervă de la proba de Limba și literatura română a fost publicată de Ministerul Educației: Poezie la subiectul al II-lea și particularități ale unui text narativ de Liviu Rebreanu sau Mihail Sadoveanu, la al III-lea 

Varianta de rezervă de la proba de Limba și literatura română a fost publicată de Ministerul Educației luni, 1 iunie, la ora 17:00, după proba scrisă care s-a încheiat la…
Vezi articolul