Flavian Georgescu, profesor de matematică: Dacă urmează un examen național cu timp de lucru de 2 ore, încercați să faceți acasă simulări care chiar să dureze 2 ore și abia apoi uitați-vă la soluții

Foto: © Xalanx | Dreamstime.com

Profesorul Flavian Georgescu a declarat, referitor la timpul de gândire pentru rezolvarea unor probleme, că „dacă urmează un test cu 3 probleme care durează 50 de minute, încercați să rezolvați acasă 3 probleme în 50 de minute”. Dacă urmează un examen național, recomandarea cadrului didactic pentru elevi este să facă simulări acasă care să dureze cât timpul de lucru al examenului propriu-zis. Declarațiile au fost făcute în emisiunea „Sfatul Profesorului” de la Național FM, în colaborare cu educatieprivată.ro.

„Dacă elevul se obișnuiește să citească problema și să se gândească la ea 3 minute și apoi să vadă soluția, ce credeți că i se va întâmpla în timpul unui test, ce credeți că i se va întâmpla în timpul unui examen important? Fix 3 minute se va putea gândi la problemă și apoi nu se va mai concentra. Va spune că a avut un blocaj, că știa să facă problemele, dar s-a întâmplat ceva. Dragii mei, nu este niciun blocaj, este modul în care noi ne-am antrenat mintea.

Vă rog să vă gândiți la probleme acasă atât de mult timp precum cel pe care îl aveți la dispoziție la testări, la examene sau la orice competiție. Dacă urmează un test cu 3 probleme care durează 50 de minute, încercați să rezolvați acasă 3 probleme în 50 de minute. Dacă urmează un examen național cu timp de lucru de 2 ore, încercați să faceți acasă simulări care chiar să dureze 2 ore și abia apoi uitați-vă la soluții”, a spus profesorul.

În primele 5-10 minute ale unui examen, test, olimpiadă, elevii ar trebui să citească cu atenție toate subiectele, spune profesorul de Matematică Flavian Georgescu în emisiunea „Sfatul Profesorului” de la Național FM, în colaborare cu educațieprivată.ro. „Ce înseamnă să le citiți? De exemplu, mă uit pe problema 1, o înțeleg, eventual mi-o și notez pe ciornă și stau un minuțel și mă gândesc cum s-ar rezolva, fără a dori în mod explicit să o rezolv”, potrivit acestuia.

Calendarul evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, în anul școlar 2024-2025
Calendarul examenului național de bacalaureat – Sesiunea iunie-iulie 2025:

30 iunie 2025: ⁠Afișarea rezultatelor finale

23-24 iunie 2025: Vizualizarea lucrărilor scrise și depunerea contestațiilor

Foto: © Xalanx | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Flavian Georgescu, profesor de matematică: Ordinea nu e să îi învățăm pe elevi să calculeze integrale, ci mai întâi să îi învățăm de ce trebuie să învețe integralele. Îi vom câștiga pe elevi, le vom arata utilitatea și chiar frumusețea matematicii
Trist este că majoritatea orelor de matematică au ca scop învățarea unor algoritmi care mai departe duc la promovabilitatea unui examen, spune profesorul Flavian Georgescu: Scopul matematicii este să te învețe să gândești rațional, obiectiv. Această disciplină nu are legătură cu învățatul pe de rost
În primele 5-10 minute, citiți cu mare atenție toate subiectele unei probe de examen, fie că este vorba de un test la școală, de un examen național, de olimpiadă, spune profesorul Flavian Georgescu: Ce înseamnă să le citiți? De exemplu, mă uit pe problema 1, o înțeleg, eventual mi-o și notez pe ciornă și stau un minuțel și mă gândesc cum s-ar rezolva
Prin ce trece un copil conștiincios care a luat 4. Profesorul Flavian Georgescu: Dacă părintele îl învinovăţeşte, practic, toată munca lui o va resimţi în zadar, va fi demoralizat, va căpăta teamă de şcoală, iar învăţatul îl va face din frică
De ce trebuie să meargă copiii la şcoală? / Flavian Georgescu: Degeaba ne dorim să aibă rezultate bune la şcoală, dacă noi, acasă, nu facem decât să blamăm şcoala, profesorul, inspectorul şi aşa mai departe
La Matematică și Științe ale naturii, elevii trebuie implicați direct în procesul de învățare, nu prin simpla observare a experimentelor efectuate de învățător sau prin observare de imagini – scrisoare metodică pentru învățători
Profesorii de matematică pot să folosească la clasă demonstrațiile interactive, instruirea diferențiată și învățare bazată pe problematizare, colaborare și discuție – recomandare a Ministerului Educației
Exit mobile version