Flavia Zah, vicepreședinta Asociației Școlilor Particulare, despre proiectul legii educației, cu trimitere la Klaus Iohannis: Vine mai mult ca o dorință pe final de mandat de a lăsa o amprentă și de a servi drept armă politică

591 de vizualizări
Foto: ProActiv Baia Mare
Poziție critică din partea Asociației Școlilor Particulare la adresa proiectului legilor educației. Flavia Zah, vicepreședintele AȘP, fondatoarea Școlii Internaționale din Baia Mare și profesor al Universității din Versailles, Franța, susține că actualul proiect făcut public de Ministerul Euducației nu va avea un impact concret în sistem. În opinia sa, prezentată într-o emisiune la Radio România Actualități, Zah susține că proiectul este „mai mult ca o dorință pe final de mandat de a lăsa o amprentă”, cu referire la faptul că anul viitor Președintele României își încheie al doilea mandat în fruntea statului, acumulând astfel 10 ani de la momentul la care a enunțat „România educată” și a promis reforma sistemului de învățământ.

„Îmi pare rău să o spun, dar această lege, din punctul meu de vedere și cred că colegii mei din Asociația Școlilor Particulare, din ecourile pe care le-am avut din teritoriu, împărtășesc punctul meu de vedere, vine mai mult ca o dorință pe final de mandat, de a face lucrurile într-un anumit mod, de a lăsa o amprentă și, mai mult decât atât, din păcate, să servească drept armă politică, finalmente, fără să aibă vreun impact direct, concret în sistem”. a declarat Flavia Zah.

Întrebată despre poziționarea ministrei Educației, Ligia Deca, pe reducerea analfabetismului funcțional, și ce soluții vede în această situație, Zah a spus că acesta „nu ar trebui să fie singurul reper”. „Doamna ministru, din ce a făcut acum la conferința de presă de luni, a setat cadrul și l-a limitat extrem de mult. Adică bun, am înțeles, da, aceasta este una dintre marile probleme ale sistemului, însă nu ne putem opri aici sau nu putem vorbi doar de această premisă. Dacă vrem schimbări cu adeverat sistemice, trebuie să luăm în considerare o mulțime de factori și tocmai la acest lucru ar fi servit dezbaterea publică. O dezbatere publică nu încurcă. O dezbatere publică este acolo pentru a servi regulilor democrației. Nu știu, acum, în ce măsură se mai pot schimba lucrurile, având în vedere că avem un interval de 10 zile în care aceste legi vor trece prin aparatul ministerial de la Guvern, iar apoi vor ajunge în Parlament pe final de martie. Deci mă îndoiesc că la momentul acesta se mai pot face amendamente, se mai pot aduce clarificări, mai pot avea loc discuții. Putem să avem aceste discuții, însă nu știu în ce măsură vom fi ascultați”.

Reprezentanta Asociației Școlilor particulare a vorbit și despre faptul că anumite prevederi care erau în forma promovată de ex-ministrul Sorin Cîmpeanu, nu se mai regăsesc în forma documentelor asumate de Ligia Deca.

„În primul rând clarificarea statutului școlilor internaționale – exista în legile propuse de dl. ministru Cîmpeanu, acum nu mai există. Au fost o mulțime de lucruri care au fost fie scoase, fie introduse, fie scoase dintr-un loc și nu au fost scoase din alt loc, deci nu mai sunt coroborate lucrurile, nu mai sunt armonizate lucrurile la nivel de articole de lege. Vă dați seama, între ziua de ieri ora 2:00, ora prânzului, probabil când s-a făcut anunțul și astăzi, a trecut în interval de 24h în care noi toți am fost cu ochii pe articole de lege, am început să facem tabele, am am început să vedem ce amendamente au fost acceptate, ce nu a fost acceptat, ce avem de susținut mai depar mai departe în procesul de adoptare a legii.

Clarificarea statutului școlilor internaționale înscrise în registrul ARACIP, respectarea drepturilor elevilor care sunt școlarizați în aceste școli, acordarea tuturor tipurilor de burse pentru elevii din unitățile de învățământ particular și confesional. Apoi nu știu, de exemplu, menținerea posibilității de formare a educatorilor și a învățătorilor în liceele pedagogice – sunt o mulțime de astfel de amendamente pe care le vom înainta, bineînțeles, însă nu știu în ce măsură vom mai fi ascultați în momentul acesta”, a spus Flavia Zah.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de BCR

Catalogul electronic ne-a crescut randamentul în tot ceea ce înseamnă notare, spune o directoare de școală: Cred că de 10 ori mai repede și mai bine decât ceea ce făceam în anii trecuți

Diana Brătucu, directoarea Școlii Gimnaziale „Traian” din județul Dolj, a vorbit despre importanța catalogului electronic: „Ne-a îmbunătățit activitatea și ne-a crescut randamentul în tot ceea ce înseamnă notare. Cred că…
Vezi articolul

Profesorul Radu Gramatovici: Meditațiile au înflorit pentru că vedem educația ca un sistem care produce diplome. Ceea ce înveți la meditații, ca să iei examenele, este o învățare superficială și dispare

Meditațiile sunt soluția care a „înflorit” după ce scopul educației s-a transformat, în ultimul timp, în obținerea unei diplome, constată Radu Gramatovici, conferențiar la Facultatea de Matematică și Informatică a…
Vezi articolul

Bacalaureatul la limba română înseamnă cinci opere. E o mare greșeală pentru că astfel se impune nivelul de lectură. Dacă pregătești elevi încă din clasa a IX-a, în funcție de subiectele de la BAC, este clar că elevul nu va citi niciodată nimic, spune profesorul de limba română Emil Munteanu

Profesorul de limba și literatura română, Emil Munteanu, de la Colegiul Naţional Iaşi spune că Bacalaureatul “înseamnă doar câteva opere, adică îl condamni pe elev în cel mai bun caz…
Vezi articolul