Fișe de lucru și exemple de activități pentru elevii cu CES, la matematică, publicate de Inspectoratul Școlar Vâlcea

19.181 de vizualizări
repartizare liceu 2020
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Un ghid metodologic pentru elevii cu CES (cerințe educaționale speciale – n. red.), la matematică, a fost publicat de Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Vâlcea. Documentul conține programe și planificări calendaristice adaptate, programe de intervenție personalizate, teste și fișe de lucru special concepute pentru acești copii. Activitățile sunt pentru elevii de gimnaziu, conform sursei citate anterior. Documentul poate fi descărcat mai jos.

„Un copil cu CES are nevoie de foarte multă atenție, mai multă decât un copil obișnuit. Un aspect important în abordarea unui asemenea copil îl constituie faptul că el nu trebuie să se simtă diferit de ceilalți, în acest caz integrarea va întâmpina dificultăți”, se arată în ghid.

Integrarea elevilor cu CES la orele de matematică

Pentru a integra un copil cu CES trebuie fie luate vedere următoarele, conform ghidului:

  • „Prevenirea discriminării în rândul cadrelor didactice și a copiilor;
  • Oferirea de servicii educaționale de calitate, adaptate și individualizate;
  • Accesibilizarea curriculumului naţional în raport cu nevoile speciale ale elevului ;
  • Responsabilizarea cadrelor didactice din unitatea de învățământ privind educația copiilor cu cerințe speciale;
  • Sprijinirea elevului pentru a participa la activități educative formale și nonformale;
  • Cooperarea și comunicarea permanentă cu familia elevului.
  • Crearea unui mediu educațional incluziv care să garanteze o bună integrare a elevului și atingerea finalităților educaționale propuse;”

Fișă de lucru – Adunarea numerelor naturale (clasa a V-a)

Fișă de lucru – Operații cu numere naturale – adunarea și scăderea (clasa a V-a)

Fișă de lucru – Operații cu numere naturale – înmulțirea și împărțirea (clasa a V-a)

Fișă de lucru – Operații cu numere naturale – ridicarea la putere (clasa a V-a)

Fisă de lucru – Recapitulare – unități de măsură (clasa a V-a)

Test – divizibilitate (clasa a VI-a)

Test – perpendicularitate și paralelism (clasa a VI-a)

Fișă de lucru – clasa a VII-a

Test – clasa a VII-a

Fișă de lucru – formule de calcul prescurtat (clasa a VIII-a)

Fisă de lucru (clasa a VIII-a)

DOCUMENT Ghidul poate fi consultat mai jos:

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


11 comments
  1. Rușine,cum puteți numi un copil autist ,,personaj”?Aveți copii doamna draga cadru didactic? Comoditate despre asta este vorba ,nu vreți să vă implicați și la copii cu CES ..

  2. Buna ziua nu stiu la ce școală este asa ca la noi an fetești sat jud ialomita nu au copii cu ces nici o sunt băgați an seama copilul meu are ces si este an ultima bancă copilul meu daca ridica mana sa spuna ceva ispune sa lase mana jos copilul meu a venit bătut de copii din clasa lui si ia zis lui doamna si ea a raspuns bine tea facut la directoarea școlii am mers de multe ori da nu ai cu cine sa vb m-am săturat de școală din românia asta este școală noastra

  3. Da, asa este in tara pensiilor speciale. Intoleranta maxima, ura, discriminare, agresivitate, frustrare, stereotipuri, profesori nepregatiti sa lucreze cu copii cu CES si care viseaza medalii la olimpiade, copii cuminti in clasa si o spaga acolo de sarbatori.

    Urmare a 33 de ani de bataie de joc in invatamant, fara buget, resurse materiale si umane, intr-o tara condusa de hoti.

  4. Nu se v-a face dreptate niciodată ptr un copil cu CES doar discriminare și eu sunt mamă cu copil cu Ces și nu îi face dreptate nimeni fetitei mele doar discriminare

    1. In ce fel doriti “dreptate fetitei” dvs? Ce fel de dreptate? Dar timpul pe care un educator in petrece cu fetita dvs nu discrimineaza ceilalti copii? Nu le rapeste din dreptul lor la educatie oare??? Sau numai un copil cu CES are drepturi ori este discriminat??? …

      1. Nu neg ca e greu cu un copil CES, dar dacă ar mai fi comunicare din ambele părți ați vedea ca există soluții de rezolvare multe și frumoase! Dar na, e mai ușor sa găsim un vinovat, să dăm cu bata în el și sa strigăm pe la colțuri ca toți sunt vinovați, doar noi avem drepturi și trebuie sa ni se ofere! Am uitat sa fim educați, să avem bun simț, empatie și respect!
        Să știți că totul pornește de la noi, de la fiecare în parte!
        Un copil CES nu are nici o vina ca e așa, porniți de la asta, apoi mai gândiți nițel cum ați fi voi în locul lui….

    2. Ce dreptate vrei? Deja faptul ca un copil cu deficienta alta decat locomotorie, vaz, auz este in sistemul de masa este o mare nedreptate fata de ceilalti normali. O discriminare pozitiva. Acei copii sunt constant deranjati, neglijati de nevoie pentru ca uneori, cate unul cu CES urla, loveste, ameninta, este hiperchinetic sau cu tulburari de opozitie, ADHD etc. Imi mentin parerea ca aceste “personaje” nu au ce cauta in invatamantul de masa, ci, in scoli speciale. Da, sunt profesor, nu de ieri-de-azi si tocmai, pentru ca stiu ce este in sistem si pentru ca am studiat psihologia copilului, sunt de parere ca scolile speciale chiar au un rol benefic in acest caz. Ma intreb si va intreb: Ce aport are invatamantul de masa fata de un copil cu CES daca acesta tulbura si lectiile celorlalti si pe sine, facandu-l incapabil sa proceseze vreo informatie sau sa se integreze? Singurul “aport” este ca innebuneste de cap cadrul didactic si colegii elevului in loc sa lucreze la speciala cu oameni pregatiti pentru el, in ritm adaptat, materie adaptata si chiar stil de predare adaptat. Un elev cu CES nu raspunde la mijloace de coercitie specifice regulamentului scolar, nu intelege consecintele propriilor acte. Ce intelege un elev autist daca ridici putin tonul la el spunandu-i ca ramane repetent daca…? Nimic. Va tipa, se va zbate ca un posedat si va tulbura procesul educativ normal. Atat.

      1. vai dragă doamnă câtă lipsă de empatie și câtă frustrare ați vărsat aici, să ne ferească doamne să avem asa lectori în școală. Vă zic eu, nu știți și nu stăpâniți deloc noțiunea de incluziune, meritați să predați oriunde în altă parte dar nu în învățământ, ca școală nu presupune doar informare dar și educare!
        Îmi pare foarte rău că dascălii copiilor noștri gândesc așa!

      2. Am citit de doua ori comentariul dumneavoastră și sunt mâhnită și surprinsă de cele scrise , având in vedere ca sunteți cadru didactic , numiți copii cu autism si adhd “personaje “ si “posedați “. Nu noi am decis ca copii noștri “ posedați “ sa fie in învățământul de masa , ci cei de sus , așa ca dacă ar trebuii sa va revoltați împotriva cuiva dânșii ar fi indicați si nu bieții copii ca au aceasta condiție, ca au neșansa la egalitate tăiată de oameni care ar trebuii sa învețe copii “ normali “ care sunt defavorizați de personajele precum copii cu CES . Trist ca avem parte de astfel de cadre didactice care culmea au mai studiat si psihologia .V-aș întreba ce ați studiat la facultatea de psihologie ? Cu siguranța sunteți depașită de situație ,si ca multe alte cadre didactice alegeți un grup ținta cu care lucrați și va este mult mai ușor sa va ascundeți in spatele scuzelor . Trist ca tot noi normalii avem drepturi și doar atât .

      3. Ca cineva care lucreaza zilnic cu copii “posedati” imi pare foarte rau ca nu mai dispare o data din sistemul nostrun țațele astea cu jde-ani de experienta, cursuri si formari pentru credite, dar cu bigudiuri si astfel de conceptii.
        Multa sanatate va dorest dar cat mai departe de sistemul de invatamant. Ca de, daca posedatii astia nu inteleg ca TU ai puterea sa-i lasi repetenti macar pe neurotipici, adica astia “normali” sa-i lamuriti cine-i Dumnezeul care are soarta lor in maini.

    3. Discriminare este din partea ministerului , deoarece nu își asumă o programă pentru copiii cu CES și pentru că mai departe nu ii tratează diferențiat în examene naționale

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Înscrierea la Evaluarea Națională Documente / Foto: Pexels.com

Doar profesorii din București, Vaslui și Tulcea au fost puși de inspectorate să aducă adeverințe de nesancționare de la toate școlile în care au predat în ultimii 6 ani școlari / Restul inspectoratelor au cerut doar pe 2 ani, așa cum e prevăzut în modelul publicat de Minister

Doar 3 inspectorate școlare au cerut profesorilor la înscrierea la concursul de Titularizare 2024 o adeverință de nesancționare disciplinară pe 6 ani și nu pe 2 ani, așa cum este…
Vezi articolul

Standardele curriculare și de evaluare, până la finalului anului 2023 – spune secretarul de stat Bogdan Cristescu: Este nevoie de o foarte clară schimbare de abordare, de mentalitate. La evaluările internaționale, PISA, PIRLS, TIMSS, itemii sunt secreți – va fi suficient de ciudat să nu vedem subiectele și să nu credem că le ascunde cineva, dar va trebui să ne obișnuim și cu asta

Standardele „sunt prevăzute în lege, reușim, sper eu, să le facem până la finalul anului 2023, ne-am angajat, este un program finanțat din fonduri europene”, a anunțat secretarul de stat…
Vezi articolul