Finanţarea lucrărilor pentru mai multe şcoli şi grădiniţe modernizate prin PNDL, oprită de Ministerul Dezvoltării pentru nereguli

1.407 vizualizări
SURSA: Photo by Rodolfo Quirós from Pexels
„Vor fi oprite plăţi de peste 146 de milioane de lei” pentru 187 de obiective de investiţii din judeţele Brăila, Buzău, Dâmboviţa, Dolj, Giurgiu, Gorj, Ialomiţa, Neamţ, Teleorman, Tulcea, Vrancea cuprinse în PNDL, anunță ministerul Dezvoltării. Motivul pentru care nu s-au decontat facturile: „realitatea din teren nu corespunde cu cea din hârtii”, potrivit ministrului.

Corpul de control a verificat beneficiarii care au transmis solicitări de transfer a sumelor alocate de la bugetul de stat în perioada septembrie-decembrie 2019. Din cele 176 de proiecte verificate, 9 sunt de modernizare a școlilor, iar 11 pentru construcția sau modernizarea grădinițelor. Dintre acestea, 6 au fost cele la care s-au găsit nereguli, potrivit datelor publicate de minister.

Pentru ce intituții de învățământ primarii nu primesc decontarea facturilor:

  • Realizare/Reabilitare/Modernizare grup sanitar Grădinița cu program normal nr.1 Merenii de Sus, judetul Teleorman – a cerut decontarea pe 24 octombrie, proiectul valorează 140.000 lei și factura cu probleme este de 127.213 lei.
  • Reabilitare gradiniță Malcoci, comuna Nufaru, județul Tulcea – a cetut decontarea pe 7 octombrie, proiectul este în valoare de 791.950 lei, iar factura de 201.311 lei
  • Reabilitare modernizare corp A si corp B ale scolii gimnaziale cu clasele I-VIII comuna Bestepe, judetul Tulcea – proiect în valoare de 2.112.099 lei, suma cerută 804.417 lei
  • Reabilitare si modernizare scoala gimnaziala Murighiol, județul Tulcea – proiect în valoare de 1.967.033, iar suma cerută: 375.306 lei.
  • Construire Grădiniță cu program normal în comuna Argetoaia, sat Argetoaia, județul Dolj – proiect în valoare de 891.989, factura refuzată la plată: 66.852 lei
  • Modernizare gradiniță prin extindere cu grupuri sanitare, reabilitare instalație termică, anvelopare, consolidare, eficiență energetică și amenajare incintă în comuna Colelia, județul Ialomița – proiect în valoare de 1.666.027, iar factura cu probleme fiind de: 492.689 lei.

În cadrul PNDL au fost incluse 3.354 de unități de învățământ preuniversitar de stat din care s-au finalizat lucrările de renovare la 290 unități școlare. În cadrul celor două etape ale Programului (2015-2018 și 2017-2020) sunt incluse 1.105 de școli, grădinițe sau creșe din care au fost finalizate, până la finalul lunii martie 2019, 464 de obiective (în cadrul PNDL I) și 2.251 de școli, grădinițe sau creșe, din care au fost finalizate 58 de obiective (în cadrul PNDL II). Datele apar în Programul Național de Reformă 2019, asumat de România în fața Comisiei Europene.

În plus, Corpul de Control al ministerului împreună cu inspectorii din Inspectoratul de Stat în Construcţii (ISC) au verificat 3.084 de solicitări de plată pentru proiecte realizate prin PNDL – etapa I şi II. Dintre acestea:

Inspectorii ISC din întreaga ţară au verificat 2.911 solicitări de plată, rezultatele fiind următoarele:

pentru PNDL I, din 410 solicitări verificate:

  • 20 (în valoare totală de 8.327.000 de lei) au fost găsite neconforme
  • 6 (în valoare totală de 3.375.000 de lei) au fost retrase în mod voluntar de beneficiari
  • celelalte 384 de solicitări (în valoare totală de 217.000.000 lei) vor fi plătite

pentru PNDL II, din 2.624 de solicitări verificate:

  • 86 (în valoare totală de 52.857.000 de lei) au fost găsite neconforme
  • 37 (în valoare totală de  35.932.937 de lei) au fost retrase în mod voluntar de beneficiari
  • celelalte 2.501 de solicitări (în valoare totală de 1.570.707.281 de lei) vor fi plătite.

Ministrul susține că ar fi fost nerespectate proiectele tehnice: „Acolo unde realitatea din teren nu corespunde cu cea din hârtii, plăţile vor fi categoric oprite! Este inadmisibil să ne batem joc de banul public şi să facem investiţii de mântuială. Nerespectând proiectele tehnice ale acelor obiective, primarii nu dovedesc decât că nu-şi respectă cetăţenii care i-au ales şi de care ar trebui să aibă grijă”, a precizat Ion Ştefan, ministrul lucrărilor publice, dezvoltării şi administraţiei.

La verificarea tuturor proiectelor, au fost prezenţi diriginţii de şantier sau reprezentanţi ai unităţilor administrativ-teritoriale, care au luat la cunoştinţă constatările inspectorilor.

În Programul Național de Dezvoltare Locală, în anul 2019 sunt în finanțare 4.518 obiective de investiții din cadrul PNDL I, 2.656 obiective fiind deja finalizate. În ceea ce privește PNDL II, sunt finanțate 7.273 obiective și finalizate 732, potrivit celui mai recent raport guvernamental cu situația la 31 octombrie.

Photo by Rodolfo Quirós from Pexels


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Banii pentru copiii cu CES în 2023 / Ministerul Educației: Drepturile financiare se majorează cu 50% dacă copilul cu CES are și certificat de încadrare în grad de handicap și se aplică tuturor copiilor, nu doar celor din centrele de plasament

Copiii cu CES (cerințe educaționale speciale) beneficiază de alocația zilnică de hrană și de cea pentru rechizite școlare, cazarmament, îmbrăcăminte și încălțăminte, potrivit Hotărârii de guvern nr. 564 din 2017.…
Vezi articolul

VIDEO Eșecul vaccinării anti-COVID și rezultatele elevilor la testele PISA, corelate de ministrul Sănătății: 43% dintre copiii de clasa a VIII-a nu stăpânesc bine științele, asta arată că ceva grav se petrece în societate

Ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, a declarat aseară la Digi24 că un posibil factor pentru care românii nu se vaccinează poate fi reprezentat de rezultatele slabe la testărilor PISA: „Acele cifre…
Vezi articolul

Material susținut de programul Școala din Valiză

Cheia succesului, explicată de directorul unei școli rurale din județul Arad, Claudiu Vlad: Să nu le cerem copiilor noștri să memoreze informații, ci să îi învățăm să lucreze cu acea informație, să fie creatori / Modele de fișe de progres pentru elevi pe clase

„Anul acesta, am implementat un sistem prin care fiecare profesor de la clasă, la materia pe care o predă, să întocmească o fișă de progres a elevului, adică la începutul…
Vezi articolul

Ministrul Tătaru, despre normele propuse pentru reluarea școlii: Devin funcționale în măsura în care proiectul legislativ trece de Parlament cât mai repede / “Orice sugestie e binevenită”

Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a afirmat, miercuri, că orice sugestie este ‘binevenită’ privind proiectul normelor de instituire de măsuri sanitare şi de protecţie în unităţile de învăţământ în perioada pandemiei…
Vezi articolul