Declarația făcută de directorul de la Șaguna din Brașov este un autodenunț, spune Constantin-Alexandru Manda, student la Facultatea de Drept a Universității din București și fost președinte al Asociației Elevilor din Constanța. Transferarea elevilor care nu au media generală de minimum 8.50 la o altă școală face parte din Regulamentul Colegiului Naţional „Andrei Şaguna” din Braşov încă de acum 18 ani, a spus astăzi Dumitru Cezar Boghici, directorul Colegiului, într-un comunicat citat de HotNews.ro.
Student în anul I la Facultatea de Drept a Universității din București, Constantin-Alexandru Manda spune că, “de urgență, procurorii din Brașov trebuie să înceapă cercetările, iar acest directoraș să plece acasă, împreună cu toți cei din ISJ [Inspectoratul Școlar Județean – n.red.] care au mușamalizat și acceptat ca legea să se încalce timp de 18 ani”.
“Respectul față de lege a ajuns la un minim absolut. Ce pretenții să avem de la elevi, dacă aceasta este atitudinea celor care trebuie să îi educe? Asta se învață în școala românească: că legea e opțională, dacă ești de ‘elită’”, spune fostul președinte al Asociației Elevilor din Constanța.
“Dar, totuși. Întrebarea rămâne, în 18 ani chiar nimeni nu a contestat această prevedere regulamentară aberantă? Niciun elev sau niciun părinte? Reprezentant sau nu”, încheie Constantin-Alexandru Manda.
Directorul Colegiului “Andrei Șaguna”: De 18 ani este în regulament transferul elevilor cu medii sub 8.50 la altă şcoală
“Articolul din Regulamentul Colegiului avut în vedere (art. 71, alin. 6, pct. 6.6, litera a) prevede ca elevii claselor de gimnaziu, care la sfârşitul anului şcolar nu obţin media generală de minimum 8.50 şi mediile generale la limba română şi la matematică de minimum 8.00, trebuie să se transfere la altă şcoală”, a confirmat Dumitru Cezar Boghici, Director al Colegiului Naţional „Andrei Şaguna” din Braşov, într-un comunicat trimis HotNews.ro., în care a anunțat că prevederea face parte din regulament de 18 ani.
Dumitru Cezar Boghici precizează că “părinţii îşi asumă, încă din momentul înscrierii elevilor la testarea în vederea admiterii în clasa a V-a, prevederile Regulamentului Colegiului, inclusiv conţinutul articolului 71”.
Ecaterina Andronescu, pentru Edupedu.ro: Era ilegal
Amintim că ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, a declarat vineri pentru Edupedu.ro că “nu trebuia să intre așa ceva într-un regulament, pentru că nu există o prevedere cu putere normativă mai mare care să prevadă acest lucru. Ca urmare, era ilegal, să spunem așa”.
“Am vorbit și cu directorul de la unul dintre licee, de la Șaguna, și mi-a promis și domnia sa că rezolvă această problemă”, a precizat Ecaterina Andronescu pentru Edupedu.ro.
În ceea ce privește examenul pe care unele gimnazii l-au impus pentru intrarea în clasa a V-a, ministrul Educației susține că “acolo este altceva”. “E un fel de examen de admitere, liceul vrea să organizeze două clase și anunță din timp lucrurile acestea. Dar după ce copilul a intrat în școală, nu poți să îi ceri copilului – și din păcate mulți părinți au semnat, cel puțin asta a fost informația pe care am primit-o de la doamna inspector general – să se retragă din școală, dacă nu a luat 8”, a afirmat Ecaterina Andronescu.
INFORMAȚII DE BACKGROUND
Trei colegii din Brașov au stabilit în regulamentele școlare că elevii de gimnaziu care nu obțin la finalul fiecărui an media de minimum 8 sunt dați afară din școală, scrie Educațieprivată.ro. Este vorba despre Colegiul Național Andrei Șaguna, Colegiul Național Dr. Ioan Meșotă și de Colegiul Național de Informatică Grigore Moisil, potrivit sursei citate.
Contactată de Edupedu.ro înainte de a discuta cu ministrul Educației, Oana Ariana Bucur, Inspectorul școlar general din Brașov, a declarat că “este un regulament intern pe care școlile l-au stabilit în Consiliul de Administrație și, în condițiile în care acel regulament este semnat de părțile implicate, cred că el devine obligatoriu. Sunt colegii care au performanță și care, pentru a-și menține ștacheta așa cum și-au propus, au impus aceste medii pentru a putea rămâne”.
“Nu cred că este vorba de segregare. Sunt școli de masă, dar trebuie să ținem cont de istoricul și de rezultatele pe care le au în competițiile școlare. Dacă elevul nu poate ține pasul… Este un feedback adus părintelui, că elevul nu are posibilitatea de a fi la nivelul mediei copiilor de la clasa respectivă”, a declarat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar general din Brașov.
Contactată de Edupedu.ro, fostul secretar de stat Oana Badea a declarat că exmatricularea elevilor în interiorul gimnaziului pe criteriu de medie “încalcă dreptul educațional al elevului și dreptul de a alege școala”.
“Acele prevederi din regulamentele școlare care selectează elevii pe bază de performanță școlară sunt discriminatorii raportat la celelalte reguli care sunt deja stabilite la nivel de sistem. Cei care sunt clasa a V-a nu au încalcat nicio regulă a sistemului de educație, la finalul anului: s-au dus la școală, au învățat, au primit note. Nicio prevedere dintr-un regulament intern al unei unități de învățământ nu poate bate prevederi din legi organice. Regulamentul trebuie să fie subordonat acelor legi organice, iar autoritățile competente, inspectoratul școlar, autoritatea pentru protecția copilului trebuie să vegheze ca acele prevederi să fie în concordanță cu prevederile legii”, a explicat pentru Edupedu.ro fostul secretar de stat în Ministerul Educației, Oana Badea.
Citește și:
-
Fenomenul Brașov – Directorul Colegiului “Andrei Șaguna”: De 18 ani este în regulament transferul elevilor cu medii sub 8.50 la altă şcoală
-
Școlile care dau afară elevii cu medii sub 8. Ecaterina Andronescu: Era ilegal. Inspectoarea școlară le va recomanda școlilor să elimine prevederea din regulament
-
Trei colegii din Brașov îi încurajează să plece pe elevii de gimnaziu cu medii sub 8 la finalul fiecărui an. Inspectorul școlar: Sunt școli de masă, dar trebuie să ținem cont de istoricul și de rezultatele lor în competițiile școlare
-
Fenomenul Brașov – Petru Apostoaia, Consiliul Național al Elevilor: pentru a nu supăra directori cu influență, inspectorii școlari nu cer eliminarea prevederilor aberante din regulamente
9 comments
@Dani
Dani, v-au trebuit cam trei-patru intervenţii (comentarii) ca să spuneti acelaşi lucru : că dl. Manda a beneficiat de un transfer “dubios”. Insinuare perfidă şi nesusţinută ne nici un argument concret.
Las deoparte “calitatea “”mediatorilor” de pe platformele online românesti de orice fel (spuneţi că aţi fost “moderat”). Dar însăşi “Edupedu”, site militant al educaţiei naţionale, nu este perfect, abuzând de “feedback”-uri şi de “background”-uri, de zici că limba română nu mai are credibilitate şi nici cuvintele necesare pentru a se face înţeleasă.
Dar trecând peste această fudulie snoabă atât de încetăţenită, că nu mai este detectata de mai nimeni, subiectul acestui articol si al acestor comentarii, este, bănuiesc, “regulamentul” “directoraşului”.
Chiar dacă fuga tinereţii dlui.Manda (care sper nu se va transforma în demagogie oportunistă, cum am văzut la unii…) îl împinge si la excese de langaj, ceea ce rămâne este totuşi, segregaţionismul consumat al “făcătorilor” de “elite” cu orice preţ din România. Şi aceasta în numele “Şcolii”.
Fac parte dintr-o generaţie mai trăită. Pe unii viaţa i-a trait, alţii au stiut s-o trăiască, dar concluziile experienţelor generaţiei mele mă confortează în a susţine că o clasă şcolară “de elită” nu se mărgineşte doar la notele primite. Este vorba de mult mai mult. Clasele de elevi din care am făcut parte de-a lungul timpului au fost heterogene, cu profesori mai buni sau mai puţin buni, cu elevi mai buni sau mai puţin buni, dar “amprenta” celor buni ne-a călăuzit până la sfârşitul studiilor liceale, când TOŢI elevii clasei mele au ajuns pe băncile unor facultăţi, într-o perioadă când trişarea la admitere nu era un sport naţional. Universitatea a confirmat, definitiv, această idee.
O clasă de elevi este un organism viu, maleabil, modulabil şi în plina eferfescenţă descoperitoare de lumi încă netrăite.
Pot fi, în aceeaşi clasă elevi cu calităţi inegale; unii mai buni la matematică alţii la română, etc, dar ceea ce se plămădeşte acolo (dincolo de cunoştinţele teoretice) este sufletul viitorului adultul, cu morala sa, cu empatia sa, cu noţiunea (preţioasă) de prietenie (ce va ţine uneori toată viaţa), de altruism, de civism, de activism, s.a.m.d.
Altfel spus : România zilei de mâine.
Toate acestea nu se obţin prin note (şi nici nu sunt predate ca atare, cu ore de curs obligatorii).
Un colectiv unit este forţa ce va forja caracterul celui ce se va avânta în viaţă. Aceasta se se face în timp, iar în acel colectiv formator, vă asigur că notele nu au nici o importanţă pentru beneficiari.
Văd că (v-)aţi dus lupta de guerilă până la a investiga notele dlui. Manda. Este stupefiant, dar, în climatul actual al societăţii noastre, destrămate şi plină de o agresivitate gratuita, lesne de înţeles.
Una e să te transferi de la o şcoală la alta cu acceptul asumat al ambelor părţi şi alta e să decimezi “elitistic”o clasă de învăţăcei într-ale vieţii, pentru că “aşa prevede regulamentul”. Acel “regulament” este nelegal datorită lipsei de echitate evidentă, care mai este şi “legalizată” printr-un “regulament” abuziv.
Părinţii sunt complici şi la fel de vinovaţi ca şi cadrele didactice, în această luptă.
O şcoala prin definiţie nu este un loc de excelenţă (chiar dacă asta ne dorim) ci un loc educativ (iată un pleonasm truistic) unde convenţia acceptată este că elevii si profesorii sunt strânşi în jurul unui proiect de viaţă comun.
Ori ce s-a creat la acea şcoală a “directoraşului” este orice vreţi numai o şcoala nu, în sensul nobil ,dar şi practic, al cuvântului. Modelul “Academiei” greceşti a fost schimonosită după chipul si asemănarea societăţii de azi a României. Şi chiar dacă apelativul “directoraş” este excesiv, el nu face decât sa definească trista realitate a arbitrariului societal înfipt autocratic în sufletul tinereţii.
Lecţia finală a elevilor acelei şcoli va fi : “Vrem “elite”, dar nu şi pentru căţei!”
Trist, foarte trist !
Situatia nu e chiar asa aberanta cum o vad unii, nici ilegala cum o vede madam Andronescu. Fac parte din generatia alora care au dat ‘treapta’ a doua spre a ramane in acelasi liceu sau spre a se transfera la altul. Si atunci o nota/calificativ mai mic te ‘zbura’ intr-alt colt de lume si nu era nimic ilegal in asta. Cu ce difera de faptul ca unui elev i se cere o anume nota spre a ramane in elita ? Va cainati toti ca vezi Doamne ce sufera dumnealui…Nici vorba, viata e o lupta continua deci vorba romaneasca: un shut in c… e un pas inainte ! Lasati-l pe musiu Manda si textele ‘mnealui, e prototipul de ‘gurist’ de care e plina Romania…Mai intai sa-si termine propriile studii……
Ar trebui să învețe să se exprime respectuos acest Manda, student (nu altceva!). ,,iar acest directoraș să plece acasă, împreună cu toți cei din ISJ,,
Va răspund personal, domnule “Dani”. Cu respectarea prevederilor din ROFUIP. 😀 Va invit sa citiți legea înainte sa aruncați cu acuzații. Adică în baza mediei generale, după primul an de studiu, și cu respectarea condițiilor: media sa fie mai mare decât a celui din clasa în care vrei transferul.
În rest, va mulțumesc ca va intereseaza activitatea mea. Dacă doriți sa știți și alte detalii din trecutul meu, aștept un mesaj pe Facebook/un mail. Va răspund cu o condiție: sa nu fie vreun cont fals. 😀
Numai bine!
Domnule Manda, activitatea dumneavoastra ma preocupa in acest moment doar pentru ca agitati interventia de urgenta a procurorilor si folositi cuvinte gen “directoras” in sens negativ pentru oameni pe care nu cred ca ii cunoasteti.
Revenind la transferul dumneavoastra, conform site-urilor oficiale Admitere 2014 si BAC 2018, in clasa pe care ati terminat-o au intrat 28 de elevi si au iesit 37(treizeci si sapte).
Chiar daca, poate, dumneavoastra ati indeplinit conditiile, cel putin 7 dintre colegii dumneavoastra nu au indeplinit conditia locului liber. Dupa cum stiti, numarul maxim ar fi de 30, cu exceptia unor situatii speciale. Iar aici , nu-i asa, intervin tot felul de chestii subiective.
De ce nu militati, de pilda pentru un numar decent de elevi in clasa si impotriva transferurilor abuzive care sufoca clasele de la liceele de top? Clasele de a IX a de la liceele de top incep cu 28 de elevi si termina cu 33-35-37.
De ce ati dorit sa va transferati la un liceu mai bun? Poate pentru ca va doreati o educatie de calitate? Si, daca acesta este raspunsul, de ce nu ii lasati si pe altii sa isi doreasca o educatie de calitate?
In rest, mult succes. Cred ca veti avea o cariera mediatizata.
@Alexandru Manda
Domnule Manda, bravo!
Aveţi dreptate să vă “ridicaţi” contra arbitrariului impus şi iresponsabil.
Sper să deveniţi un adult integru, ferit de demagogiile oportuniste, atât de pernicioase, ale societăţii româneşti actuale.
Drum bun prin meandrele vieţii.
PS : Un alt comentariu (al meu) care apăra oarecum poziţionarea dvs., va fi probabil “moderat” de cerberii acestei platforme, dar vă voi urmări evoluţia şi vă voi susţine (din umbra anonimatului) cariera, profesonală sau politică. Aveti grijă, doar, să nu vă pierdeţi printre himerele puterii “elitelor” care încă mai luptă.
Rectific, Colegiul National Mihai Eminiescu care avea si el ultima medie de intrare 8.84 la filologie.
Deci, in rezumat : intri cu 8.24, stai un pic la un liceu mai slab, dupa care fugi la unul mai bine cotat.
Dupa cum va spuneam , transferurile din primii doi ani de liceu sunt de multe ori dubioase si, de aceea, clasele de liceu ajung de 28 de eevi la admitere si la 33-34 chiar 37 elevi in clasa a X a.
Din aceasta postare nu se intelege nimic pentru ca cea initiala nu a fost publicata.
In acea postare, spuneam ca domnul Manda a avut in anul 2014 – conform site-ului oficial Admitere 2014- media de admitere 8.24 pe baza careia a intrat la un liceu mai slab.
Am confundat liceul pe care l-a terminat domnul in cauza si, de aceea, am facut o rectificare. Dar.esenta este corecta.
Intrebarea mea insa ramana: cum s-a transferat domnul Manda de la un liceu mai slab la un liceu mai bun? Si de ce?
Daca dumnealui are in trecut un astfel de transfer, de ce cere cu atata patos interventia procurorilor in cazul celor trei colegii din Brasov?
De ce nu cere, de exemplu, anchetarea propriului transfer, de la un liceu unde a intrat cu 8.24 la unul care a avut ultima medie de admitere in 2014 8.84, semnificativ mai mare?
Spune dumnealui :
“Ce pretenții să avem de la elevi, dacă aceasta este atitudinea celor care trebuie să îi educe? Asta se învață în școala românească: că legea e opțională, dacă ești de ‘elită’”
Intreb si eu; in cazul specific al dumnealui s-a aplicat sau nu legea?
Edujpedu, intrebati-l mai intai pe domnul Manda Constantin – Alexandru cum s-a transferat de la liceul mai slab la care intrase intital cu media de admitere 8.24 (notele 7.9 la romana si 8 la mate) la Colegiul National Mircea cel Batran la care media de intrare in acel an fusese 9.51(la unele specializari chiar mult mai mare)?
http://admitere.edu.ro/2014/staticRepI/j/
E de acord sa cheme Parchetul sa-i ancheteze transferul evident ilegal? A avut pile mari? Parinti spagari?