Propunerea Ministerului Educației ca primii 30% din elevii unei clase să primească bursa de merit, în ordinea descrescătoare a mediilor acestora, fără un prag anume până la care să se acorde bursele, nu este susținută de Federația Națională a Părinților (FNP). Într-o reacție pe Facebook față de proiectul de metodologie pentru alocarea burselor școlare pe noua lege a educației, președintele FNP, Iulian Cristache, scrie că „propunerea actuală nu ne aparține. Ne-am opus” atunci când legile educației au putut fi modificate cu propuneri.
Edupedu.ro a scris despre proiectul de ordin de ministru privind modalitatea de acordare a burselor școlare, începând din acest an școlar, 2023-2024, pus în consultare publică de Ministerul Educației vineri seară, 25 august, până pe 4 septembrie. Printre noutăți este faptul că dispare pragul mediei pentru acordarea burselor de merit la gimnaziu și liceu care, anul școlar trecut, era de de 9,50. Vor primi burse de merit primii 30% dintre elevii unei clase, indiferent de medie, în ordinea descrescătoare a acestora. Condiția este ca elevii să aibă media 10 la purtare, prevede proiectul.
„Pentru că observ părinți nemulțumiți că bursele de merit se vor acorda în proporție de 30% la nivelul U.Î. (n. red. unității de învățământ; școlii), vă pun la dispoziție propunerea Federației. Propunerea actuală nu ne aparține; ne-am opus la momentul respectiv”, când legea învățământului preuniversitar era în dezbatere, scrie Cristache.
Președintele FNP a adăugat și câteva fotografii cu propunerile organizației părinților pentru capitolul burse din noua lege care va intra în vigoare pe 2 septembrie. În acestea se arată, printre altele, că FNP a cerut ca bursele de merit să nu se acorde procentual, dar și ca de aceasta să beneficieze și elevii de ciclu primar cu rezultate la concursuri – nu doar cei de gimnaziu și liceu –, concursurile fiind unul din criterii.
- Elevii din clasele primare ar urma să nu primească burse pentru premii, ci doar burse sociale, se arată în proiect.
„Modul de acordare a burselor elevilor reprezintă una dintre preocupările permanente ale Federației. În toate discuțiile avute cu Ministerul Educației pe acest subiect am insistat pentru elaborarea unor criterii clare și echitabile care să poată fi aplicate în mod transparent și unitar la nivel național”, a mai scris Cristache pe Facebook.
Amintim că bursa de merit crește în acest an școlar de la 200 de lei la 450 de lei pe lună, potrivit noii legi și că, potrivit acesteia, dispare bursa de studiu care se acorda elevilor care au obținut media anuală generală de cel puțin 7,50. Astfel, 91 de mii de burse de studiu dispar.
11 comments
suntem părinții unui copil care a muncit pentru a obține o medie de 9,78!!!a învățat!!! și este al 13-lea într-o clasă de 26 de copiii!!!nu e supărat in cazul in care nu ia această bursa, spune el că nu învață pentru bani!!dar este corect???este corect că în această țară educată,cum o vor unii,sa muncești atât și să nu îți fie recunoscută valoarea???dar întreb ,de ce trebuie acest prag,cei care ne conduc sunt plătiți doar până la 30 la sută din ei???sunt la grămadă și unii fără valoare, iertare!!! o aberație această lege!!! așa susține domnul președinte educația!!!de altfel va mândriți cu copiii olimpici!!! știți cum ajunge un copil olimpic???prin muncă și susținerea copiilor de către părinți!!sunt un părinte care are un salariu net de 2000 de lei!!! mai știe un parlamentar cum se trăiește cu un salariu de 2000 de lei, să ai și un copil la liceu ???
Contestarea pragului de 30% mi se pare irelevanta.Pragul mediei 9.50 este relevant?!Reflecta intr-adevar cunostintele beneficiarilor de bursa? Nu cumva reflecta si atitudinea profesorilor de a acorda note la celelalte materii copiilor in functie de notele pe care le au la matematica si romana, de a-i cataloga copiii buni sau mai putin buni in functie de aceste materii?Daca un copil nu este bun la muzica, desen, sport de ce primeste aceleasi note ca unul care are intr-adevar talent? Vi se mai pare atunci relevant pragul mediei de 9.50?
Un copil de peste 9.50, credeti-ma invatata la toate materiile.
Schimbarea regulilor in timpul jocului , nu este de natura sa creasca increderea copiilor in sistemul de invatamant romanesc , in seriozitatea actului de invatamant. Si, cea mai mare crima pe care o faceti este sa le spulberati increderea! Ce faceti dumneavoastra este sa le spulberati un vis, sa le taiati increderea ca , degeaba au tras tare si au invatat anul trecut pentru a lua bursa ( care oricum, fie vorba intre noi , era o suma mizerabila)ca nu mai sunt valabile criteriile de anul trecut.
Se trece si asta la o lista lunga de experimente si batai de joc pe care dumneavoastra le practicati asupra invatamantului din 1990 incoace! Rusinos! Trist! Bataie de joc!
M-i se pare ca e bataie de joc pentru copiii care chiar merita (ca doar se numeste Bursa de merit,nu?).Spre ex la clasa fetei mele avem peste 50% medii de peste 9,50 ,iar la peste 70% dintre clasele de liceu abia daca ating media 9.20(cea mai mare),deci ,la clasele cu medii foarte mici ,dintre cei 30% de elevi dintr-o clasa vor lua bursa si cei care poate ca abia vor atinge media 8. Intreb si eu, cine merita aceasta bursa de merit???
ex: la noi la clasa(daca v-a fi aprobata legea) vor fi 4 elevi cu media 9,68 care nu se vor incadra.In concluzie ei nu merita!!!!
Nu mi se pare corect , copii acestia chiar au muncit sa obtina o medie peste 9.50. Atunci nu se mai urmareste progresul elevului si nu se mai stimuleaza sa invete sa obtina media. Daca intr-o clasa sunt majoritatea copii peste 9.50 , care au invatat tot anul, iar de la alta clasa sau alta unitate care au medii sub 9.50 vor primi burse de merit. Aceasta lege este data cu interes de guvernanti. Nu mai urmarim concurenta !!! Se stimuleaza prostia. NU ESTE CORECT !!!
Sistematic se urmareste eliminarea acestor burse de “merit”..
Am inteles asta.Atunci sa ridice limita mai sus.Dar nu e corect ca de la o clasa unde sunt elevi majoritari cu media peste 9,50 sa nu se incadreze (merite) la “Bursa de merit”,iar altii cu medie de 8,50 sa se incadreze(merite) la aceasta “Bursa de merit”.
este clar ca aceasta doamna(deca) nu pricepe nimic dar noi încă mai putem sa oprim aceasta nedreptate .
ar trebui cât mai multi sa I scrie presedintelui(administaratia prezidentiala) cu speranța că acesta sa înțeleagă și sa i spună d nei ministru ca elevii care au muncit pentru acest prag de 9.50 sa nu fie excluși
Aveti dreptate , fiica mea cu 9.83 prin noua lege nu primeste bursa. A muncit pt ea, dar pt ca la clasa ei e concurenta mare majoritatea au peste 9.50, iar de la alte scoli sub 9.50 cu premiul I vor primi bursa. Leagea e o aberatie pt copii unora.
Acest protest are doar un caracter publicitar caci nu poate fi luat in consideratie atat timp cat, conform principiilor democratice, nu sunt cunoscute pozitiile LEGITIME ale celorlalte, multe altele, organizatii ale parintilor si nu s-a realizat consensualizarea lor la nivel national… Dupa ce aceasta a fost obtinuta, este necesara discutarea revendicarii parintilor de catre reprezentantii celorlalte parti interesate in procesul educational (asociatiile elevilor/ studentilor, profesorilor, organizatiile Min Edu, ARACIP, etc.) si mai ales CONSENSUALIZAREA acestora privind revendicarea publicata… In absenta acestor etape intermediare absolut necesare, protestele, revendicarile si textele publicitare aferente continua si vor continua (asa cum am putut constata in cei 18 ani de aplicare a OUG 75-2005 si cum, cu siguranta, va continua, intrucat decidentii din Guvern, Parlament si Presedintie nu au dat curs solicitarilor de anulare A SIMULACRULUI de asigurare a calitatii educatiei prin ARACIS si ARACIP!!!) Dar, intrucat au aparut deja primele modificari ale “capodoperei” juridice privind noile legi ale invatamantului (530 pagini – majoritatea copy-paste din vechi texte legislative si reglementare, colationate in text de lege pentru a nu mai putea fi modificate usor!!) putem spera ca, in fine, cineva acolo sus va realiza cat de inutila sau chiar contraproductiva este SIMULAREA asigurarii calitatii (prin uzurparea conceptului si gravele confuzii/ erori/ aberatii incluse in OUG 75-2005), pretinzand hartii care suporta orice, in loc sa pretinda decizii proactive competente, actiuni in echipa, audituri independente, etc. in scoli si universitati, pentru generarea/ construirea calitatii….Daca aceasta calitate a educatiei nu este generata/ construita, este evident ca nu avem ce evalua si asigura!!!! Cat timp vom mai accepta pasivi aberatiile din OUG 75-2005?
UN PROFESOR SI PARINTE ORIPILAT DE INVOLUTIILE EDUCATIEI ROMANESTI IN 33 DE ANI, SUB 30 DE MINISTRI AI EDUCATIEI, IN NUMELE DREPTURILOR SI LIBERTATILOR, CU RESPONSABILITATI INSIGNIFIANTE, IMPOSIBILE SAU INEXISTENTE…