Schimbarea subiectelor la BAC și Evaluarea Națională 2019 – Federația Părinților: Este o decizie bună, având în vedere diferențele din contestații

2.711 vizualizări
Iulian Cristache
Iulian Cristache / Foto: Facebook Iulian Cristache
Schimbarea subiectelor pentru Bacalaureatul și Evaluarea Națională de anul acesta “este o decizie bună”, spune Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți. Acesta argumentează că introducerea testelor grilă în examene ar atenua diferențele de note pe care în ultimii ani le aduc contestațiile.

Cert este că-n majoritatea statelor europene se practica acest test grilă, inclusiv la admiterea în învățământul superior”, scrie Iulian Cristache, pe contul său de Facebook.

Președintele Federației Părinților afirmă că nu a făcut parte din comisiile care au decis această modificare. “Ar fi fost bine să fie anunțată cu un an înainte, dar nu cred că ar trebui să reprezinte un impediment, rezolvarea itemilor se bazează pe dobândirea competențelor specifice/cheie”, susține Iulian Cristache.

Reacția integrală a lui Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți:

Consider că este o decizie bună, având în vedere diferența de punctaj între evaluarea inițială și evaluarea făcută după contestații.

Logic că sunt tabere între părinți, dar și între profesori, sunt păreri pro și contra, nu cred că va exista o soluție minune care să-i mulțumească pe toți.

Cert este că-n majoritatea statelor europene se practică acest test grilă, inclusiv la admiterea în învățământul superior, la noi.

Personal am avut o discuție, în acest sens, cu domnul Lixandru (secretarul de stat responsabil cu învățământul preuniversitar – n.red.), ulterior decizia fiind de 100% a MEN.

Nu am făcut parte din vreo comisie care să stabilească acest lucru, cu toate că sunt de acord cu ea. Ar fi fost bine să fie anunțată cu un an înainte, dar nu cred că ar trebui să reprezinte un impediment, rezolvarea itemilor se bazează pe dobândirea competențelor specifice/cheie”.

Citește și:


3 comments
  1. Solutie minune nu exista, insa solutii stabile, gandite, analizate si supuse dezbaterii publice, DA! Sa pretinzi ca diferentele existente la rezultatele de la Bac si/sau EN, diferente enorme gasite la contestatii, reprezinta un motiv solid pentru a schimba structura unui examen national, este o aberatie: cum s-ar putea stimula dezvoltarea logicii, a gandirii daca elevilor li se cere sa faca ala-bala-portocala?!
    Pe de alta parte, am mai vazut astfel de examene, a mai fost grila (vezi 2003-2004) si la Bac a fost dezastru, iar la examenul de clasa a VIII-a se lua 5,50 doar cu 9 itemi tip grila. A fost atat de frustrant sa vad lucrari care aveau scrise DOAR rezultatele si erau notate cu 5,50, iar alte lucrari aveau rezolvari complete si aproape corecte, insa nu se putea da punctaj deloc, era zero!!! Adica, ajungem iar sa premiem “ghicitul”, nu ganditul????!!! Nu e deloc o decizie buna!!

  2. Da cei de la Seral ce au terminat liceul, iei poate da Bacul?pentru cei de la Seral de ce nu se face ceva,ne temem sa mergem la bac,sa nu ne facem profesorii de rusine pentru noi de la Seral este mai greu,dar nu v-ati gandit niciodata la cei de la Seral,sa ne dati mai usor la materii pentru a termina scoala cu Bac.putem face liceu dacă Bacul nu-l putem da,ca sa il dam Bacul nu ne susține nimeni cu orele sa putem realiza si noi in viata,trebuie sa plătești profesori să-ți predeie,si la salariile ce le luam nu ne permitem,avem si copii,va rog faceti ceva si pentru noi.

  3. Cred că, înainte de a afirma că este o decizie bună, ar trebui să ne informăm. Diferențele dintre note provin tocmai de la baremele neclare, și din faptul că, datorită sistemului, profesorii cu experiență refuză să mai meargă la corectat, nu de la tipurile de itemi. Ar trebui să nu mai facem din această diferență de note un motiv ca să dăm copiilor subiecte tot mai ușoare. Nu se va ajunge decât la crearea unui dezinteres în rândul elevilor care se stărăduiesc și învățață. Ceea ce se va reuși este îndepărtarea elevilor buni de carte și, de ce nu, îndreptare lor către școlile din străinătate. Haideți să nu mai facem din elevi niște cobai ai ideilor unor persoane certate cu cartea, persoane care habar nu au ce vorbesc și care prin deciziile lor duc de râpă învățământul. Ceea ce ar trebui să facă este să plătescă mai bine corectorii (care stau pânâ noaptea târziu fără a li se oferi nicio gură de apă) și să facă cursuri pentru corectorii de la examene. Mai mult decât atât, ar trebui să se respecte legea care precizează că eventualele modificări la examenele naționale nu se pot aplica pentru generația din anul respectiv.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cele 8 tipuri de cursuri de pregătire profesională pentru personalul administrativ din școli și grădinițe, publicate în Monitorul Oficial. Dezvoltarea competențelor în domeniile igienă și acordarea primului ajutor se află pe listă

Dezvoltarea competențelor în domeniul incluziunii și dezvoltarea competențelor în domeniile igienă și acordarea primului ajutor sunt câteva dintre cursuri de pregătire profesională pentru personalul administrativ din școli și grădinițe, potrivit…
Vezi articolul