„Dacă inițial în proiectul fostului ministru Cimpeanu era vorba de un concurs de admitere organizat de Colegiile Naționale, acum se pare că potrivit noului proiect de lege, toate liceele pot organiza aceste examene, Noi ne vom opune unei astfel de implementări”, a declarat Eugen Ilea, vicepreședinte Federația Națională a Părinților, în cadrul emisiunii “Probleme la Zi”, de la Radio România Actualități.
- Amintim că toate liceele vor putea organiza examen de admitere la clasa a IX-a, acolo unde există concurență, potrivit proiectului de lege a învățământului preuniversitar, obținut pe surse și consultat de EduPedu.ro. Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a va fi înaintea admiterii și susținută de către toți elevii.
- Consiliul Național al Elevilor se opune cu fermitate examenului de admitere la liceu, separat de Evaluarea Națională, după cum transmit reprezentanții elevilor. Asociația Elevilor din București și Ilfov a lansat o petiție online „Elevii nu doresc dublă admitere!”.
„Este o marotă această solicitare, pentru că, la urma urmei, dorința părinților și copiilor de a merge la un anumit liceu depinde foarte mult de ceea ce a obținut elevul la Evaluarea Națională, iar la liceele la care se dorește a se ajunge, să zicem, elita, oricum ajung copii foarte buni”, spune Eugen Ilea.
„Din punctul de vedere al Federației Naționale, nu este cazul de a implementa un alt concurs, pe lângă parcursul educațional. Noi ne vom opune unei astfel de implementări”, a adăugat Eugen Ilea.
„Așa cum este organizat sistemul de învățământ actual și prevederile europene spun clar că nu trebuie să venim cu concursuri fragede și asta o spune OECD – ul. 14 ani deja este o vârstă fragedă la care copiii noștri se simt, să zicem, apăsați de un asemenea concurs. Din punctul nostru de vedere și din punctul de vedere al specialiștilor care au gândit la vremea respectivă o asemenea accedere în sistemul liceal prin repartizare computerizată în urma unei Evaluări Naționale, considerăm că este cel mai adecvat”, a concluzionat Eugen Ilea.
Foto: © Claraaa | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
7 comments
Sper sa aiba si castig de cauza.
Da’ la scoli profesionale se opune la admitere federatia respectiva la admitere?
de ce diferentiati copii din ce in ce mai mult? nu sunt viitorul tarii noastre??are o valoare orice fel de diploma in romania??mai ales daca esti sarac???pt ce atata invatat daca nu ai un rost? ……
Teste mai dificile la evaluarea nationala rezolva problema. Eventual, la profilele de real poate avea o pondere mai mare matematica, iar la cele umaniste romana. Admiterea separata nu trebuie sa existe. Este un stres enorm pe copii si pe parinti si o disperare pentru si mai multe meditatii, la care nu toti au acces. Proiectul actual de lege este o aberatie, la fel ca primul. Pe banii nostri incompetentii astia viseaza cai verzi pe pereti, in loc sa faca ceva intr-adevar pt a-i ajuta pe toti copiii din tara asta unde educatia nu are valoare la nivel de sistem.
Care e ,pana la urma ,rostul examenului de admitere?Sa se încurajeze industria meditațiilor și la alte materii ,decat cele care se cer la Evaluarea Nationala? În majoritatea cazurilor,predarea informaticii,în gimnaziu,este deficitara.Cei ce ajung la unprofil de mate – info ,iau informatica de la zero și patru ani ,au tot timpul din lume sa o învețe.Cum sa se descurce elevul ,la proba suplimentara de informatica ,care se vehiculează ca se va cere la admiterea la un astfel de profil,decât cu ajutorul meditațiilor?Se tot trambiteaza de către unii,cum ca examenul de Evaluare Nationala este prea ușor .Da ,un elev mediu ,poate obține o nota de 8 – 8,50 lejer.De la aceste note în sus ,se face departajarea ,mai ales la matematica.Ce nu e de ajuns?! Vorbesc în cunoștință de cauza ,am doi copii ,care au trecut prin astfel de examene și nu a fost chiar simplu.Notele de peste 9,5,pe care le- au obținut,au presupus multă muncă și mult stres.Evaluarea Nationala,în forma în care este acum,oferă egalitate de șanse, tuturor copiilor.
Și eu sunt părinte și nu ma opun. Ați consultat părinții înainte de a va exprima public, domnule Eugen?
Ce ar fi sa va opuneți si schimbărilor ce sunt avute în vedere pentru examenul de Bacalaureat? Nu e normal la Filologie fiind sa susții examen la matematica. Dacă am ales la întrarea în liceu specializare Filologie, de ce trebuie sa dau examen la materii de Real? Dacă nu mergem pe spelizare nici în liceu, cand ne mai specializat în România???