Fără nicio explicație, unui elev i-a fost depunctată lucrarea la contestații cu 85 de sutimi, lucru care l-a prăbușit 313 locuri în ierarhia pentru admiterea la liceu

49.583 de vizualizări
Foto: © Vladek | Dreamstime.com
Un elev din Brașov a făcut contestație pentru nota inițială primită la proba scrisă de Limba și literatura română de la Evaluarea Națională 2024: 8,20. Prin formularul de contestație părintele și minorul sunt obligați de sistemul de învățământ patronat de Ministerul Educației, să accepte pe semnatură o scădere a notei, dacă reevaluarea lucrării va rezulta asta. Deci Ministerul Educației acceptă că profesorii evaluatori pot greși foarte mult, dar nu se dă înapoi de la a penaliza un tânăr de 14 ani, dacă are ocazia, prin scăderea notei primite inițial, fără să mai recunoască nota inițială.

Cazul elevului din Brașov este similar cu al multora dintre colegii săi de generație care au fost nedreptățiți fără nicio explicație și pentru care notele la contestații au fost mai degrabă o lovitură decât o reparație firească pe care o căutau și de care aveau nevoie ca să meargă mai departe.

Screenshot

A primit 8,20 la proba scrisă de Limba și literatura română, iar după contestație rezultatul final a fost 7,35. Nu mai există nicio cale de apel la școală, inspectorat sau minister pentru un asemenea caz, după contestații. Nota obținută este cea finală.

Consecința este un dramatică pentru parcursul în ierarhia de admitere la liceu: elevul care inițial era pe locul 1155 în ierarhia județeană, fiindcă avea 9,48 media claselor V-VIII, a ajuns să se prăbușească în acest clasament cu 313 locuri, până la poziția 1.468.

Screenshot

Este vorba despre o cădere de 12,5 clase. Într-un oraș ca Brașov, 12 clase pot însemna foarte mult.

Screenshot

Ministerul Educației nu afișează notele evaluatorilor, așa cum cere metedologia, nerespectând astfel chiar propriile ordine de ministru, după cum Edupedu.ro a semnalat. Ministra Ligia Deca a lăsat de înțeles că tratează acest lucru ca pe o propunere și a declarat că o va lua în calcul pentru anul următor. Între timp peste 160.000 de adolescenți văd cum fie sunt nedreptățiți, fie presați de miza uriașă a acestor zile, fără să existe un efort suplimentar din partea autorității sau a școlii de a explica notarea și situațiile de timpul acesteia, care prin reevaluarea unei lucrări cu 85 de sutimi în jos, sau mai mult, poate deraia un destin. „Educația este centrată pe elev”?, „fiecare elev contează”?, „elevul este în mijlocul preocupărilor noastre”?.

De ce e importantă afișarea transparentă a notelor: acolo unde un elev vede că notele evaluatorilor sunt la distanță de 90 de sutimi, de exemplu, adică nota 1 a fost 8,60, iar nota 2 a fost 7,70, cu „nota finală” 8,15, va avea un indiciu mai util pentru a contesta evaluarea inițială sau nu. Va ști astfel că unul dintre profesori a găsit de cuviință să îl puncteze cu 8,6, deși ar putea fi avantajat la o eventuală contestație. În cazul în care ambii evaluatori ar fi dat 8,15, iar elevul ar vedea acest lucru, atunci ar ști că sunt slabe șansele ca la reevaluare să existe mari diferențe.

În Republica Moldova, de exemplu, odată cu afișarea rezultatelor inițiale elevii primesc acces într-o platformă online și la lucrările propriii. Aceștia le consultă cu părinții sau cu profesorii lor înainte de a face contestație și știu astfel, în mod transparent, dacă este cazul să conteste sau nu notarea. În România, elevii și părinții lor depun „în orb” contestația, iar reevaluarea lucrării este solicitată pe baza unui tabel cu note, nu a cunoașterii tuturor elementelor care stau la baza acelei evaluări.

Foto: © Vladek | Dreamstime.com /  Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


101 comments
  1. Întotdeauna contestația înseamnă REEVALUARE. Adică ALTĂ evaluare, cu alte rezultate, care pot fi mai mari sau mai mici. Este un risc pe care ți-l asumi. Sigur că ar fi fain dacă, la fel ca pe vremuri, ai fi avut acces la lucrare ÎN timpul contestației. Dar copilul ar trebui să știe ce a scris, și dacă merita realmente notă mai mare. În principiu aș spune că șansele sunt mari că a doua notă este cea corectă, nu invers – se chemau la contestație cei mai buni corectori, pe când la corecura simplă cam toți cei disponibli, fiind nevoie de cât mai mulți – dar la câte contestații se depun “la plezneală” poate nu mai este așa, nu știu.

    Oricum, ideea că nota mai mică este cea greșită este o bazaconie – vă plângeți că nu ați văzut lucrările, deci nu știți cât meritau, dar nota cea bună este cea mare. Se numește sofismul ad ignoratiam.

    Cât despre a cere explicații sau aplicarea legii penale cea mai favorabilă în acest context … scuze, dar ori sunteți rău intenționată ori … Nu vreau să fiu rea, dar poate vă seamănă copilul și este sclipitor și el?

  2. Regret. dar nu este //fara explicatie//. ESTE DUPĂ CONTESTATIE. Si este in logica lucrurilor. Primele maini corecteaza multe lucrarii, multe slabe. lucrarile bune sunt usor supraevaluate. Corectezi //in avantajul educabilului//. la contestații sunt lucrari putine si nu intervine nici oboseala si se pleaca de la cuvantul //contestatie//, adica TREBUIE ATENTIE MAXIMA. De aici apar diferentele. Parintii si elevii trebuie sa isi asume contestatiile si in plus si in minus. Daca era //in plus// spuneau //niste imbecili, ii luau copilului puncte//. Acum //este fara explicatie//. NU. ESTE DUPĂ O CORECTURA STRICT LA BAREM SI NU IN SPIRITUL A 80-90 DE LUCRARI CORECTATE IN PRIMA ZI.

    1. Dacă asa s-a procedat la contestație, cu interpretarea asta stricta (dar ce sa vezi nu in toate cazurile), evaluatorii s-au transformat brusc din persoane obiective în subiective, ceea ce contravine spiritului de examen în sine. Dar ce pretenții poți avea când ai în fruntea ministerului o persoana care dintr-un elev strălucit s-a transformat într-un politruc la fel de strălucit!

  3. Eu chiar sunt suparata din cauza felului in care ministerul a gandit aceasta procedura de evaluare nationala, cu posibilitatea de a depune contestatie la bunul plac, fara a sti daca e sau nu cazul. Pentru ca nu s a putut vizualiza lucrarea. Au fost depuse zeci de mii de contestatii, deci recorectate zeci de mii de lucrari, munca ce trebuie platita si din banii cui? Din banii publici!
    Iar praduim banii publici pentru ca lucrurile se fac fara cap.
    Candva parintii nu puteau depune contestatie pana ce nu vedeau lucrarea impreuna cu un profesor , de ce acum nu se mai permite acest lucru?

    1. Nu s-a întâmplat niciodată ce spuneți dvs. Nimeni nu vedea lucrarea înainte de a depune contestația, de fapt, vizualizarea lucrării a apărut recent în metodologie. Deci despre ce vorbiți?!

  4. Copilul s-a evaluat conform baremului, exceptand criteriul de interpretare- adica placul sau neplacul corectorului si a considerat ca merita mai mult. Profesoara l-a verificat conform barem si a considerat ca merita mai mult. A facut contestatie si i-a scazut cu 65 sutimi, probabil reevaluatorul a sarit peste un subiect rezolvat.. sau nu i-a placut rezolvarea … sau nu a fost in toane bune… ceea ce l-a coborat pe copil cu sute de pozitii in ierarhie. Si in loc de un liceu bun va accede la unul mediocru. Si nivelul liceului depinde tot de implicarea profesorilor…
    Si in felul acesta copilul se indoieste si de judecata lui si a profesoarei de la clasa si a celor care corecteaza . Si va fi precaut, adica cu frica de a nu pierde ce are, mult , putin.. si sistemul acesta infect functioneaza in continuare. La ce bun sa vada lucrarea si aa constate ca a facut corect dar plictisitul sau frustratil de reevaluator a gresit? Plateste cineva in vreun fel eroarea??

    1. Din pacate, in foarte multe cazuri, nvelul liceului depinde de buzunarul parintilor. Cunosc licee, considerate de elita, unde elevii merg sa socializez…

    2. La fel a patit si nepotu lmeu 8. 45 media genersla acum 8.l-a depunctat la romana cu 0.9 puncte.Nu este corect dar cu cine sa ne batem daca cei 2 corectori au dat 7.75 al treilea a fost mai plictisit si a notat cum a vrut.Am vrea ca toti cei 10 000 de elevi sa ceara ministrului sa vada toate cele trei note dar sunt secrete asa vrea ministra.Copiii sun toti traumatizati.

  5. Subiectul articolului indica o problemă grava si persistenta a sistemului educational pe care Ministrul de resort o ignora total.
    Culmea este ca daca la vizualizarea lucratii constati ca nu ti arata lucrarea copilului atunci tot nimic nu poti sa faci pentru ca nota de la contestatie este definitiva.
    Nu se face nimic pentru a se intretine si hrani sistemul actual unde domina meditatiile (trebuie sa stii cu ce profesori sa faci meditații ca sa iei note bune) si corupția!
    Pacat de traimele prin cate trec sufletele elevilor, copii de 14 ani cărora parintii trebuie sa le explice neputinciosi ca exista nedreptate si lipsa de transparenta.
    Sistemul actual incurajeaza mediocritatea atat la nivelul elevilor (culmea elevi slabi in clasele 5-8 ajung sa aiba la evaluarea națională media peste 9,59, adica cu 2-3 puncte peste mecia celor 4 ani), cat si al profesorilor intrucat ajung sa decida soarta elevilor inclusiv profesorii care au avut la titularizare note de 2,45 sau 4,60.
    O alta problema ar fi la corectarea lucrarilor întrucât sunt profesori care corecteaza lucrari la evaluarea națională limba romana in 2 ore (super eficientă) pentru un set intreg de multe lucrari, iar colegul ce evaluarea aceleasi lucrari are nevoie de 8 ore.

    1. Doamnă, te înțeleg că ești frustrată și ai impresia că a fost făcută o mare nedreptate, DAR de unde scoți tâmpenia asta: ”ajung sa decida soarta elevilor inclusiv profesorii care au avut la titularizare note de 2,45 sau 4,60.”?

      Cine nu ia minim 5 la CNU, nu poate preda nici măcar ca suplinitor. Iar la evaluarea la examene sunt chemați de regulă titularii cu experiență în evaluare, deși unii s-au săturat să devină ciuca bătăilor de câte ori părinții nu sunt mulțumiți de note, așa că nu se mai duc. Sunt destui și așa – și sunt mulți care s-ar duce dar nu sunt chemați.

      Deci mai încet cu pianul pe scări.

      1. Ați citit cumva și articolul ori ați trecut direct la comentarii? În articol se arata si cum se trateaza situația similară în Republica Moldova (teoretic o tara inapoiata raportat la Romania) și o sa vedeți cât de transparent este procesul evaluării, o rușine pentru noi, da’ ce sa facem “România educată ” e politica oficiala de stat. Și ne mai miram ca am început sa aducem atâția lucrători din alte țări!

        1. Am răspuns d-nei de mai sus. Ce crezi d-ta despre politicile din alte țări n-are nicio importanță. N-ai decât să te uiți de la USA la Camerun, tot aia e, metodologia pentru evaluarea națională în România e cea care se aplică. Dacă vreți mai multă transparență, poate vă uitați cu ceva mai multă atenție când puneți ștampila la vot pe cine alegeți, că fiecare alegere duce la consecințe care s-ar putea să nu vă convină.

          1. Aveți dreptate legat de votare, uite cum ajung eu pentru prima data după revoluție sa votez cu cel mai mare partid din țară, lămurit fiind de partidele astea asa zis progresiste. Indiferent de rezultatul votului, va gândiți ca onor candidații sunt cei formați de către școală romanesca și sunt expresia capacității dovedite de către formatorii lor? Sunt stupefiat când vad discuții, în ceea ce privește evaluarea la lb. romana, ca a fost subiectiva, eu credeam, în mod naiv, ca un examen este în primul rand obiectiv și în al doilea rand trebuie sa avem încredere în evaluatori (dar ei nu sunt capabili decât sa ofere rezultate diferite în ceea ce ii privește). Copilul meu va merge înainte cu sprijinul nostru necondiționat, însă tragedia este ca profesorii vor continua cu același stil intolerant, iar an de an, se vor comporta punându-se pe primul loc, iar elevii vor fi undeva la coada în acest proces.

          2. @Cristi: fix partidul ăla mare a stricat tot ce se putea strica. Sau mai bine zis, alianța asta nefirească stânga-dreapta, care a tot condus în ultimii 35 de ani. Dar votați cu cine doriți (nici ”progresiștii nu-s mai breji, poate chiar mai distructivi în unele privințe) – doar să nu vă mire rezultatele.

            Proba la română are inerent un grad de subiectivitate, cât timp nu e grilă. Și nu poate fi grilă dacă dorim ca elevul să poată demonstra individualitatea și nivelul de înțelegere de care e capabil. La matematică e mai simplu: 2+2 trebuie să facă 4 în universul real, orice-ar crede elevul. Dar la română e ușor interpretabil ce și cum a scris, ce și cum a explicat, dacă ideile pe care încearcă să le exprime au sens sau nu prea.

            Profesorii nu pot fi ”îngăduitori” cu cei care nu realizează baremul. Vă place dvs (sau societății) să vă prefaceți că e vorba de un examen de finalizare a ciclului gimnazial, dar în fapt este vorba de un concurs de admitere în liceu, de mai mulți ani de zile. Iar când e concurs, se respectă baremul pentru că în baza rezultatelor se realizează o ierarhie.

            E cinstit sau nu că i se spune Evaluare Națională și nu Concurs de Admitere în liceu?! Realitatea este că e concurs, chiar dacă nu e numit așa. Nu poate exista ”îngăduință”, pentru că e concurență între aproape două sute de mii de elevi care vor aceleași locuri la licee…

            Iar metodologia, subiectele și baremele NU sunt realizate de evaluatori, ci de CNPEE, care e în subordinea ME, și ai cărui membri sunt total pe lângă ce și cum se predă în gimnaziu, unde ne luptăm cu toate extrem de diversele condiții socio-economice ale familiilor elevilor și comunității încercând să facem tot ce se poate face pentru ca măcar unii din elevii noștri să aibă o șansă mai bună în viață.

  6. Dacă ar fi crescut media era fericire mare.
    În ambele cazuri prima echipă a greșit. Se vede treaba că lucrarea a fost supraevaluată.
    Care-i problema? Când ați contestat, bănuiesc, erați conștienți că media poate scădea.
    Asta-i viața, asumați-vă!

    1. Problema în sine nu este faptul ca au scăzut nota, ci doar procesul opac ce însoțește modul de evaluare, dar bănuiesc ca nu e niciun deranj pentru dumneavoastră. Doar suntem în plin proces de implementare a proiectului “Romania educată “, nu?

      1. La fel s-a întâmplat și cu fiul meu a luat 7,20 la lb romana si după contestație 6,30dezamagitor ,era convins ca nota ii va creste după contestație dar ce sa mai facem acum ? sa ne plângem de milă !!

        1. Deci dacă notele sunt prea mici, de vină sunt profesorii evaluatori ..Odată cu așa zisa ,,transparentizare” a evaluării, s-ar pune o presiune uriașă pe evaluatorii care ar deveni brusc cunoscuți…ar putea fi dați în judecată, hărțuiți peste tot….Așa ceva nu există în nicio țară civilizată și se dă exemplu doar excepția numită Republica Moldova ..Unde se mai poate cădea cu învățământul, mulți părinți considerând că ei de fapt trebuie să pună notele, împreună cu elevii, că profesorii nu mai au nicio competență în acest sens !? Prin așa-zisa ,,transpentizare” se va crea o presiune imensă pe evaluatori pentru a ,,umfla” cât mai mult notele , ca să aibă cât mai puține probleme ulterior ! Deci, continuă politica din timpul pandemiei, când fostul ministru al educației….recomanda și dadea circulare, ca profesorii să se consulte cu părinții și elevii și doar după aceea să acorde note !

          1. Nu cred ca vrea cineva transparenta, în sensul de a cunoște numele evaluatorilor, eu personal sunt total împotriva. Dar trebuie transparenta în ceea ce privește notele, evaluarea în sine a lucrării. Nu este normal (doar pentru ca stârnește suspiciuni tocmai asupra capacității evaluatorilor) sa vezi după contestații note de la 7,70 la 10, de la 3 ori 5 la 9 și ceva, oricât se invoca eroarea umana, opacitatea rămâne (înțeleg ca nota trecuta greșit la alt elev rămâne, poate cel în cauza a fost de 5, însă e posibil sa ma înșel eu). Cu privire la presiunea exercitata nu prea cred ca sunt părinții sunt asa influenți, eu nu am auzit de intervenții la scoala unde a învățat copilul meu (el a avut în clasa a VII a, la romana, în repetiție note de 9 la test, 3 la oral, media generala 6, pentru ca nu am vrut sa îl meditez la respectiva profesoara și tot nu am făcut scandal ori reclamații pe la scoala).

    2. Felicitări pentru comentariu!
      Corect tot ceea ce ați scris, exact așa este!
      Vă dați seama că la recorectare evaluatorul este extrem de atent!

  7. Același lucru i s-a întâmplat și copilului meu, în Iasi. După contestație, nota la lb. romana i-a scăzut de la 8.6 la 7.95. Mi se pare enorm. O scadere în clasament de 250 poziții. Oare primii profesori chiar au supraevaluat lucrarea?Au avut un alt barem de corectare? Și dacă da, de ce nu este nimeni tras la răspundere? Poate fi o greșală umana? Cum corectam?

    1. Când un elev depune contestație, lucrarea este evaluată de alți doi profesori. Din cele patru note rezultate se vor înlătura extremele, adică nota mai mare și nota mai mică. Din notele rămase se face media și acela e rezultatul afișat după contestație.

      1. Asta nu o știam, metoda descrisă nu am văzut-o cuprinsa în niciun ordin/instrucțiune sau cum s-ar mai chema emisa de minister, dar poate este exclusiv vina mea pentru ca nu am citit cu atenție. Deci conform metodei, din start doi profesori (al mai mare și al mai mic) sunt excluși, iar nota finala o primești de la cei mediocri, interesanta gândire. Și când ma gândesc ca anul trecut doream sa merg la un miting de susținere a profesorilor!

        1. Doamna se înșală. La depunerea unei contestații, notele primite la prima evaluare sunt anulate efectiv (când se corecta cu lucrarea în față, notele erau mascate cu bandă opacă, să nu se vadă). Alți doi evaluatori primesc aleatoriu lucrarea (în cazul curent, scan după lucrarea respectivă) și o evaluează separat. Dacă diferența e sub 1 punct, se face media, care devine nota finală. Dacă diferența e mai mare de 1 punct, lucrarea e redistribuită către o altă pereche de evaluatori independenți (și continuă așa până când se ajunge la două note care nu diferă cu mai mult de 1 punct). La simulare anul acesta au prelungit perioada de corectare pentru că au avut multe situații de re-re-re-corectare când notele nu erau aproape.

          Presupun (nu am fost implicată în corectare, dar am avut contact cu restul procesului) că evaluatorii la examenul propriu zis au fost instruiți să fie cât mai stricți și să respecte baremul cât mai precis, pentru a nu se repeta situația de la simulare. Cu alte cuvinte… cei care erau mai îngăduitori cu elevul și au participat la simulare iar apoi au venit și la EN au fost obligați să urmărească mult mai aproape baremul, la indicațiile prețioase ale hârțogarilor din minister.

        1. Metoda asta era la reREcorecură la un moment dat – când aveai diferență mai mare de 1 punct între notele de la corectură și contestație și se chema încă o comisie… PARCĂ. Era undeva, dar nu mai țin exact unde, oricum, nu se aplică la contestație în mod uzual

  8. Nu este normal ce se întâmplă acum 5 ani și băiatului meu a pățit asta culmea la matematica (deșii rezultatul final a fost corect
    el a fost depunctat) L
    Legea trebuie făcută în asa fel încât sa îl avantajeze pe contestatar nu sa îl afecteze în interesul propriu. În afara de acest lucru profesorl corector trebuie sa explice contestantului de ce considera ca lucrarea respectiva este de o nota mai mica decât cea inițială. De asemenea in astfel este cazuri ar trebui sa existe și o a treia opinie sau corectarea sa se facă în prezenta contestantului.

  9. se pare ca unele persoane se pricep la invatamant la politica la muzica etc … dar nu au auzit de conceptul de abuz de drept sau de calomnie se fac scandalurii majore ca elevii sa aiba note cat mai mari fara a se aborda fondul problemei daca si stiu de nivelul respectiv dar cand parintele ii pune in mana telefonul mobil pe care sta non stop fara sa mai fie atent sa invete nu se mai ridica nici o problema daca profa ii spune ca nivelul e slab vrea meditatii daca e bine pregatit profesorul e mincinos dezinteresat daca se face contestatie dc nu se prezinta intai lucrarile daca se vor prezenta dc nu se afiseaza punctajul eventual pe fiecare paragraf daca se da o nota mai mica este clar corectorul are ceva cu cantitatul daca notele sunt diferite dc sunt sa corecteze inteligenta artificiala daca se scaneaza dc dureaza scanarea daca daca daca etc…. este o democratie aberanta …asa avem absolventi de 10 care nu stiu nimic si unu cu nota 5 tine o firma intreaga

    1. un om??!!!
      ce fel de om este cela ( si cel din primul comentariu -George Marcu), care poate gândi atat de deformat??
      “Asta e viata”… “telefonul în mana”.. elevii sunt prosti, dar vor 10….aveți copii ???? e valabil și pt George marcu cu m mic, da!)
      dacă aveți sau când veți avea…asta o sa le spuneți?? “lasa tata, asta e viata, nu.i nimic ca ai făcut lucrarea de 9 ( ca asta este și problema – oricum nu mai putem vedea lucararile), ia un 7 după contestație și gata?!… eventual ii mai dam si una după ceafa, ca asa făceau și ai nostri cu noi, și uite ce ” oameni” au ieșit din noi???
      Niște frustrați, asta a iesit din noi…niște frustrați, care nu înțelegem ca lumea s.a

      schimbat, lucrurile au evoluat si nu putem fi
      la nesfârșit suparati pe copiii de azi ca au
      tablete, telefoane, tehnologie, net, acces la
      informații, 100 de programe tv, cum nu
      aveam noi, dar uite ce bine suntem??!!

      Dar noi, fata de bunicii si strabunicii noștri, de ce am mers cu autobuzul, tramvaiul, metroul, că cei dinaintea noastră mergeau doar pe jos, mulți erau analfabeți la propriu, noi de ce am învățat sa scriem și sa citim – bunicii/strabunicii cum au putut sa traiasca fără toate acestea? De ce faceți dus, ca străbunicul nu știa ce.i ala…se spălau la lighean sau în rău….de ce aveți curent electric, ca lampa cu gaz, era f bună…etc
      problema asta cu gadget urile si netul. care
      va “arde ” atat de rău , nu are nicio legătură cu momentul în care un elev/copil se prezintă la un examen.
      acolo este doar el și foia lui de hârtie. treaba lui ce a învățat și când, atâta va lua- exact pt ce si cât a scris! dar asta este ideea: sa ia EXACT atat cât merita.
      sa.si poată vedea lucrarea, sa.i explice un profesor, sau un computer (dacă am ajuns atat de tehnologizati) ce si unde a greșit, ca elevul sa înțeleagă și sa nu rămână frustrat ca a fost nedreptățit!
      ăsta este primul pas spre frustrările de mai târziu…
      sunt copii care trăiesc cu depresii, săptămâni, luni, ani în șir după un astfel de examen, la care ei nu cred ca nota obținută, le aparține…sunt copii care au făcut episoade de epilepsie, sau care traiesc cu teama majora ca si- au dezamagit parintii urma acestor rezultate și sunt viitorii frustrați de maine, la fel ca noi azi, ca “un om??!! , g.marcu si altii ca ei)
      nu uitati ca acesti copii “cu telefonul în mana”, se confrunta acum pt prima data cu cel mai important examen din viata lor asa ca de aceea e ok pt ei sa fie reprezentați corect (nu favorabil) și notați corect și sa li se explice absolut pe înțelesul lor cu lucrarea în fata: ” asta ai greșit, asta nu!” , mai ales în situația în care el este de 5 dar se crede de 9!!

  10. Eu cred că problema este și va fi transparenta, acesta este subiectul, aici e frustrarea. Sunt obligați să fie transparenți, să nu mai creeze aceasta incertitudine, care este din start destabilizatoare pt copil, iar examinarea devine un chin.

  11. Bună ziua,
    Aș dori sa se facă un articol si despre schimbarea criteriilor de departajare! Nu este normal sa se schimbe regulile jocului chiar in timpul acestuia! Inițial nota de la limba romana a fost primul criteriu.
    Din aceasta cauza clasamentul s-a modificat din nou. De la primirea notei si pana la ierarhia finala au fost trei clasamente.

  12. Același lucru i s.a întâmplat și fiului meu și tot la limba și literatura română.
    Trist! Deacurajator!

  13. Intr-adevar, din punct de vedere legal, nu ar trebui ca notele sa scadă în urma contestațiilor. Dacă nu se poate acorda o nota mai mare, măcar copilul sa rămână cu evaluarea inițială. Noua ni s-au scăzut 0,3 puncte pentru ca am făcut contestatie la matematica…am reușit performanta de a obține inițial 8,5 și după contestatie 8,2. !! rezultatul: 200 poziții mai jos in clasament. Am solicitat vizualizarea tezei și oricum ni s-a comunicat ca nu vom vedea borderou dupa care s-a corectat teza, deci nu vom ști unde a fost depunctat copilul. O tara de vis!

    1. Ce lege spune asta? nu vreți o lege prin care toată lumea să ia nota 10? vorbiți prostii pentru că Peticila se crede Zorro, iar voi, făcuți grămadă dar plini de ifose, îi cântați în strună!

      1. Dna. Profesoara sau ce sunteti,
        1. Este vorba de principiul “Non reformatio in peius” adica pe cuvintele dvs. care va credeti cine stie ce desteapta – “Neinrautatirea situatiei in propria cale de atac” acest principiu apare atat in codul civil cat si in codul penal (va las pe dvs. sa cautati articolele ca sunteti desteapta foc).
        2. Iar acest principiu este intarit din punct de vedere legal si devine ACTIVAT de viciul care se numeste lipsa informarii (vizualizarea lucrarii inainte de contestare).
        3. Acum ca stiti, ar fi frumos sa va cereti scuze oamenilor pe care i-ati jignit si i-ati dezinformat raspandind inf false fiindca tocmai ati incalcat niste articole din CODUL PENAL . Ca nu cumva sa aveti vreo surpriza si sa gasiti vreo citatie de la PARCHET in cutia de scrisori. Ce ziceti va dau dreptate, aici : cine greseste plateste !

        1. Hai mă că te-a ajuns rău căldura. O iei pe arătură rău de tot.

          Există o metodologie – bună, rea, aia care este – și aceea se aplică. Nu suntem în sala de judecată să se aplice legea cea mai bună (pentru infractor?!! că parcă despre asta tot aduci vorba.)

          Codul penal n-are treabă cu metodologia de organizare a evaluării naționale la clasa a 8-a. Dacă te arde așa rău, mergi și dă statul în judecată. Dar mai înainte, stai puțin cu AC-ul pornit, calmează-te și poate încetezi să aberezi.

        2. Exact în completarea celor menționate mai sus va informez ca exista în Iași Colegiul E. Racovita care aplica exact aceste principii pentru concursurile de selecție pentru clasele a-V-a. Am avut în acest an și concursul pentru clasa a-V-a, iar în cazul unei eventuale contestatii părinții au fost primiți sa vizualizeze tezele corecatate, după care își puteau menține sau nu cererea de reevaluare a lucrării. Deci da, exista instituții de învățământ care cunosc și aplica aceste principii juridice.

          1. Voi vă faceți singuri regulamentul / metodologia pentru concurs de admitere în clasa a V-a (deși cum reușiți asta, e neclar, parcă minunata lege lasă doar liceelor opțiunea de a organiza concurs dublu pentru admiterea în clasa a IX-a, și cu excepția celor vocaționale și cu clase de bilingv, nimeni n-a făcut așa ceva în acest an).

            Metodologia de organizare a EN e făcută de ME, pe care-l doare-n trei litere și de voi și de noi, și de elevi și de părinți.

    2. “Imoralitatea” în “stabilirea notei finale” constă în consacrarea și mediatizarea concluziei că doar prima echipă de corectori “a greșit” iar cea de a doua ( de la contestații!) e “sfântă”, e de o corectitudine și rigoare absolută, când, în realitate, poate că a doua greșește!
      Pe de altă parte, e la fel de “riscantă” și varianta dreptului de a opta între cele două notări, deoarece ne-am trezit cu situația în care toți cei care nu au 10⁰⁰ar depune contestație!
      O soluție poate mai onestă ar fi asigurarea accesului la vizualizarea lucrării, în prezența unui cadru didactic care, cu baremul și borderoul alături, să fie în măsură să explice lămuritor temeiurile punctării ori depunctării. Desigur, punerea în practică a unei asemenea soluții necesită o mai amănunțită abordare!
      Pe de altă parte, actuala variantă cu distribuirea la o mare varietate de corectori răspândiți prin toată țara asiguă câștig cert doar creatorului softului și distribuitorilor de scanere, dar lovește puternic, voit sau nu, în “dascăl”- onorabilitate, demnitate, autoritate etc. prin considerarea lui, aprioric, a fi un necinstit, un incapabil de a corecta responsabil și asumat!
      Dar, Doamne, încurcate sunt căile succesului în acțiunea de deliberată sau înconștientă de demolare a învățământului românesc !
      Tezește-te române, că “prost” nu ești!

    3. AR TREBUI SA NE UNIM TOTI CEI NEMULTUMITI SI SA DEPUNEM UN MEMORIU LA MINISTERUL EDUCATIEI. POATE ASA SE VOR LUA MASURI SI SE VA TRECE LA RECORECTAREA ACELOR LUCRARI DE CATRE CADRE DIDACTICE PREGATITE PROFESIONAL.

  14. Că e corect sau nu, moral sau imoral, asta e legea, așa e de câțiva ani. Când faci contestație semnezi că ai înțeles că nota poate scădea. Nu știu de unde a răsărit discuția anul acesta, de parcă ar fi o noutate. Cum adică “fără nicio explicație” i-a fost depunctată lucrarea? În ce fel ar putea primi explicații?

    1. În ce fel? Explicați dumneavoastră de ce patru profesori oferă patru note diferite unui singur copil, iar noi ca și părinți nu putem fi lămuriți de ce s-a ajuns intr-o astfel de situație!

      1. Voi ”ca și părinți” habar n-aveți ce poate sau nu poate copilul. Îl dați la meditații, meditatorul vă umple capul de laude (poate nemeritate), copilul dă examen, poate nu își mai amintește exact ce și cum a scris, și apoi voi aveți impresia că e defavorizat.

        Notele sunt diferite pentru că la unele discipline (în speță, la română), evaluarea e ușor subiectivă. Și atât.

        1. Aveți dreptate la faza cu copilul, însă nu aici este problema, ci modul în care se fac aceste contestații care sub nicio forma nu pot fi combătute. Ok, a greșit copilul(cel mai sigur), dar eu ca și părinte (care sunt adult și mai responsabil), nu pot vedea în fapt cine a avut dreptate: “patru” profesori evaluatori (oameni experimentați teoretic/practic, dar mulți cu probleme personale, traume pe care le aduc și la locul de munca). Că, probabil, este copilul meu de nota 5, nu ma deranjează adevărul, dar când el vine de la școală cu media anilor de absolvire (la nivel de minicipiu) de 9,40, tu ca și părinte ce concluzie tragi din aceasta situație?

          1. Sincer, există două cazuri foarte simple, care pot explica o astfel de situație.

            1. Copilul e bun, s-a pregătit (cu sau fără meditații), subiectele sunt accesibile DAR copilul are o zi (sau două zile) proastă (proaste). Motivele pot fi multe – a fost extraordinar de cald, e primul examen cu miză importantă și stresul a fost prea mare, n-a dormit bine în nopțile dinaintea probelor, a fost distras de diverse (zgomote, colegi încercând să-i atragă atenția, nu a citit corect cerințele și nici nu a corectat înainte de a preda lucrarea, a pierdut vremea scriind pe ciornă și n-a transcris – nimeni nu verifică nicio ciornă, nu sunt lucrări de examen etc).

            2. Copilul NU este chiar atât de bun, în ciuda mediilor. Jumătate din mediile anuale sunt la discipline fără miză, unde media 10 se obține mult prea facil, practic pentru prezență (în general cele de pe pagina a doua a catalogului). E foarte, foarte greu să coboare sub o medie generală anuală de cel puțin 7 (îl ridică notele de 10 de la disciplinele umaniste despre care vorbeam). Există un efect-ecou de notare, unde un copil bun la română sau la matematică e notat prea sus față de ce știe la alte discipline pentru că are note mari la română și la matematică. Sau este notat prea sus pentru că părinții sunt cunoscuți profesorilor din diverse motive (sunt colegi, sunt persoane publice, sunt oameni care vin la școală să se certe pentru fiecare notă mică – motive sunt destule). Iar la examen, unde se corectează (teoretic) în orb, efectul nu se mai produce.

            Probabil este vorba de primul caz – cel mai des întâlnit. Deși nu ajută nici tâmpenia de scanare (nu digitalizare, cum spun analfabeții digital din minister), unde foile poate nu se scanează corect, nu se vede tot ce a scris sau nu se vede bine, suficient cât să fie punctate lucruri pe care el le-a scris de fapt.

            Contestațiile au fost mereu așa – se contestă nota, se anulează rezultatul inițial iar nota la recorectare este nota finală. Unde disciplina e subiectivă (română, sau la bacalaureat, disciplinele umaniste), există loc de scădere/creștere semnificativă. La disciplinele reale, e mai greu să apară diferențe mari, iar dacă apar, sunt cauzate de alte lucruri decât de conținutul lucrării.

            Oricare-ar fi cazul, faptul este consumat. La înscrierea la liceu, completați cât mai multe opțiuni, și după admitere, nu uitați că există transferul între școli/specializări (de anul ăsta, se pot face și în timpul anului.)

        2. Din fericire nu sunt genul de părinte care sa ceara de la copil note de 10, etc., ori care sa pună presiune pe el, sunt mai interesat ca el sa isi trăiască copilăria, singurul lucru pe care îl doream era sa fie deasupra liniei (chiar ultimul din rand) la specializarea pe care și-o dorea (putea sa fie și la ultimul liceu din oraș dacă ar fi vrut)!. Ce ma deranjează e procesul asta opac, copilul este convins ca merita mai mult iar eu nu îl pot ajuta cu nimic în acest sens, doar pentru ca nu mai moare odată mentalitatea comunista în care ne complacem! Citiți articolul sa vedeți cum sta situația în Republica Moldova (cea mai săracă tara din Europa, nu?) și sunt la ani distanta, da’ în fata noastră!

  15. Ce e așa de greu de priceput? Contestarea notei inițiale înseamnă anularea acesteia și acordarea unei alte note. Diferențe de până la 1 punct sunt acceptabile, atâta vreme cât la examen nu se dau doar itemi obiectivi care să presupună bifarea unui răspuns corect.
    Nici un corector nu știe ce lucrare are în față, deci lăsați naibii acuza că vor să dea o lecție nu știu cui și nu știu de ce.
    Maturizați-vă, părinți și elevi! Viața merge mai departe, doar de voi depinde dacă evoluați sau rămâneți blocați “că vai, nenea corectorul nu știu cum m-a nedrept

    1. De fapt întreaga situație cu nedreptățile ce se fac la nivelul contestațiilor le convine cel mai mult domnilor profesori, presiunea trece la părinți care de grija copiilor încep sa cheltuie bani grei pe meditații. Dacă profesorii (în special cei de romana și matematica), si-ar face datoria în clasa, nu am mai avea astfel de discuții. Însă ei te cheamă și îți spun că e slăbuț copilul si are nevoie de pregătire suplimentara, iar după examen îți servește placa: era pregătit dar a avut emoții!

  16. Dar de ce nu va întrebați poate prima notă a fost cea greșită (evaluatorii inițiali au greșit la evaluare)? Elevul ce contestă nota știe de la început că nota poate scade sau crește. Asta e loteria contestațiilor. Din câte am auzit de la anul vor ca vizualizarea lucrării să se facă înainte de contestație.

    1. Ar fi mai corect dacă evaluarea nationala s-ar desfășura conform probei teoretice de obținere a permisului de conducere. Ești în fata calculatorului (doar aproape toți elevii sunt specialiști în asa ceva, iar ministeru’ se lauda încontinuu cu dotările în materie), primești cod, test grila, iar la sfarsit ai nota fără drept de apel. Da, ce sa vezi, nu cred ca ai găsi un profesor de acord cu asa ceva, ar scadea meditațiile și banii primiți pentru munca grea făcută de ei în folosul societății.

      1. Și cum ar scădea asta meditațiile? Elevul tot trebuie sa se pregătească pentru examen, indiferent dacă primește răspunsul pe loc sau în mod clasic. Va place doar sa denigrați profesorii, dar nu vedeți că în ziua de azi, copiii au o atitudine ostilă față de învățare. Ce profesor nu și-ar dori numai elevi de 10?? Sa fim serioși! Pe profesori ii ajuta mai mult elevii cu note mari, căci pot primi gradație de merit. Dar toți aveți impresia ca cineva e pus sa defavorize constant elevii.

        1. Mai lasati-ma cu profesorii ce își doresc numai copii de nota 10, sunt doar o minoritate și merita toată considerația noastră. Din experiența proprie clasele V-VIII au fost o dezamăgire totala, culminând cu profesoara de romana care la sfârșitul clasei a VII a spus elevilor ca nu mai preda și anul următor din cauza copilului meu (de la care în afara de buna ziua nu prea mai auzi și alte cuvinte). Pe de alta parte ce sa învețe copiii de la mulți profesori care la clasa predau strict mecanic (am asistat în pandemie doar de curiozitate la unele ore și am rămas stupefiat, iar alții nici nu s-au mai obosit sa intre online), iar dumneavoastră ne aburiți cu profesorii aia de vis (da exista și o astfel de categorie, din păcate mai mult rara avis)!

  17. Ce e așa de greu de priceput? Contestarea notei inițiale înseamnă anularea acesteia și acordarea unei alte note. Diferențe de până la 1 punct sunt acceptabile, atâta vreme cât la examen nu se dau doar itemi obiectivi care să presupună bifarea unui răspuns corect.
    Nici un corector nu știe ce lucrare are în față, deci lăsați naibii acuza că vor să dea o lecție nu știu cui și nu știu de ce.
    Maturizați-vă, părinți și elevi! Viața merge mai departe, doar de voi depinde dacă evoluați sau rămâneți blocați “că vai, nenea corectorul nu știu cum m-a nedreptățit”.

    1. Dna. Profesoara
      Ati facut meditatii cu elevii si incercati sa va scoateti?
      Mai bine ati citi baremele de corectare si ati vedea ca la subiectul II la lb. romana (CEL MAI SUBIECTIV) se precizeaza clar cum se puncteaza pana si redactarea compunerii deci diferente de un punct nu ar putea exista decat daca corectorul a GRESIT (EX: din 80 sutimi cat se da MAX pe redactarea lucrarii se scad max 10 sutimi pt marcarea incorecta a paragrafelor, corectitudinea gramaticala partiala (adica daca ai 2, 3, 4… 100 de greseli gramaticale ti se scad MAX 10 sutimi ,daca ai 1 greseala de ortografie nu ti se scade nimic daca ai 2 sau mai multe (pot fi 30 ) nu ti se scad decat 10 sutimi etc
      Deci daca corectorul greseste de ce sa suporte elevii ? Dumneavoastra ar trebui sa va maturizati si sa intelegeti ca in democratie cine greseste trebuie sa plateasca nu altii.
      Binenteles ca viata merge mai departe… pentru cei care vor sa ia bani de la stat si sa nu raspunda cu nimic.

      1. Ești profesor de română? Nu? Atunci poate taci. Eu nu mă duc peste chirurg să-l învăț cum se ține bisturiul, nu merg să-l învăț pe cosaș cum se dă cu coasa, poate ne vedem fiecare de profesia/meseria noastră și îi lăsăm pe ceilalți în pace.

        Iar dacă ești profesor de română (puțin probabil) ai fi reușit să vezi și să înțelegi baremul respectiv. Copilul poate a uitat exact cum a scris, mergi și cere să vezi lucrarea și poate te calmezi.

        1. Da, asta e problema, nici eu dar nici soția nu suntem profesori de limba romana, copilul nu are capacitatea necesara de a se evalua. Ai încredere (teoretic, deoarece practic de regula sunt praf), în profesori, dar ce sa vezi ei dau (în cele doua faze), patru note diferite (în plus sau în minus nu conteaza) și tu nu știi ce sa mai înțelegi, deoarece nu te lămurește nimeni (doar ți s-a băgat pumnul în gura, necondiționat, semnând ca ești conștient ca nota poate fi și în minus)!

          1. Nu ți s-a băgat pumnul în gură. Ești aici și comentezi non-stop, deși puteai suna la minister să te plângi sau la vreo televiziune, când erau interesate de subiect. Asumarea posibilității ca nota să scadă la a doua corectare e făcută tocmai pentru că apar astfel de situații – ce-ar fi dacă s-ar recorecta până când părintele obține o notă pe care să o aprobe?!

            Notele inițiale nu mai contează când ceri să se recorecteze. Se ia de la zero. DE CE sunt discrepanțe? Poate o întrebi pe d-na ministru, când/dacă te primește în audiență. Ea a vrut neapărat ”digitalizare” – adică scanare, care a mai pus un ecran între lucrare și corector, și cine știe cum a fost scanată lucrarea. Eu aș crede mai degrabă că scanarea e de vină, dacă e adevărat că poate lucrarea era mai bună (poate chiar nu era mai bună, mergi și cere să o vezi).

        2. Mulțumesc pentru sugestie, dacă tot ați observat ca am multe comentarii, poate constatați ca doar am răspuns strict unor persoane a căror părere mi s-a parut subiectiva și uneori răuvoitoare. Am scris despre copilul meu ca nu este afectat de scăderea notei, asa ca nu am de ce sa fac scandal ori sa ma bag în seama pe la minister (as putea sa merg pe linie politica, mai ales ca sunt din același județ cu ministreasa, dar îmi este scârbă de astfel de procedee). Dacă solicit vizualizarea lucrării cu ce ma ajuta, nu sunt de specialitate și nici nu o pot contesta. Ar fi altceva dacă mi-ar fi prezentata de un evaluator de specialitate, care sa îmi demonstreze ca ultima nota primita este cea corecta și atunci, fără probleme, îmi cer scuze și promit ca pe viitor voi avea doar o
          părere excelenta despre corpul profesoral.

          1. Te-am tot citit si deja exagerezi. In plus, ai fracturi de logica.Daca nu te pricepi tu, si nici sotia, atunci ce lamuriri ai dori sa primesti de la un “evaluator de specialitate”? (ce e ala, tu crezi ca la limba romana corecteaza un profesor de educatie antreprenoriala?). Si daca al tau copil e ok cu nota, tu cu cine te lupti?
            PS. Nu “iti” mai cere scuze! Intr-o zi e posibil sa ti le accepti.

          2. Sunt sute de mii de oameni în sistemul de învățământ, lucrarea copilului tău a fost văzută/corectată de vreo 4 oameni (poate mai mulți, în funcție de cum a fost notată).

            Ți se pare normal să acuzi toți profesorii din România (”corpul profesoral”) că nu-și fac treaba doar pentru că un elev nu a obținut nota pe care o aștepta la un singur examen?!

            Sper că acasă copilul nu aude mereu aceleași idei – școala românească nu are nicio valoare, profesorii sunt toți niște proști, lasă că scăpăm de școală și ne vedem de viață, etc. – un elev care aude așa ceva mereu nu va pune nicio valoare în școală, nu se va concentra la ore, nu își va atinge potențialul pentru că îi disprețuiește pe cei care ar trebui să-l conducă în învățare. Pentru binele lui în viitor, încearcă să schimbi atitudinea. E doar o notă, un examen, vor urma nenumărate (bacalaureat, examene în facultate, concursuri pentru angajare ș. a. m. d.) Învață-l mai degrabă să meargă mai departe cu fruntea sus, nu să caute validare in extremis. Conform regulilor care există (bune sau rele, așa cum sunt ele), nu mai are cale de recurs. Să se concentreze pe completarea fișei de opțiuni și să încerce să se pregătească în liceu cât mai bine – o face pentru el/ea, nu pentru oricine altcineva, nici măcar pentru părinți. Vor mai exista frustrări, învață copilul să se adapteze, chiar dacă ți se pare că nu e cinstit să nu ia o notă pe care consideră că o merită.

            Viața merge mai departe.

          3. Răspund la propriul comentariu (nu am alta opțiune aici), pentru doamna Irina. Nu îmi învăț copiii ca scoala romanesca și profesorii sunt rai și nici nu sunt stresat cu ce va urma, din contra primul sfat pe care îl dau intotdeauna este sa cautam soluții la problemele pe care le intampinam în viata. Sunt atat de “afectat” încât merg zilnic la plaja (locuiesc pe malul marii), în loc sa merg în audiente, vizualizări de lucrări etc. Ma gândesc ca aceste comentarii sunt citite și de părinți ai căror copiii urmează sa susțină aceasta evaluare nationala (a cărei denumire este total greșită, este mult mai potrivit ce ați descris dumneavoastră), poate vor învața ceva din cele punctate aici.

  18. Acum câțiva ani a intervenit avocatul poporului ,spunând că este ilegal sa micșorezi nota,deoarece contestația presupune un beneficiu si nu o pedeapsa.Cu alte cuvinte,ori se lasă nota inițială,ori se mărește daca este cazul și a fost corectată greșit.Astazi avocatul poporului doarme.

    1. N-a intervenit niciun avocat al niciunui popor. Contestații la notele luate la examene se fac de când lumea, doar că până de curând notele finale erau modificate (în creștere SAU în scădere) doar dacă exista o diferență de minim 0.5 față de nota inițială. Au sărit ONG-urile și părinții să ceară ca ORICE modificare să fie acceptată, și eventual s-a modificat metodologia în sensul ăsta.

      Doar că, evident, nota se poate modifica și prin scădere. Aia e, ca să cităm o observație filosofică românească. Cine a solicitat recorectarea, a anulat practic nota inițială și își asumă că va primi o altă notă (mai mare SAU mai mică) la recorectare. De aia e bine să știe fiecare clar ce a făcut, nu să conteste doar pentru că poate.

      1. Horia Onita este cel care a modificat modul în care se rezolva o contestație. Domnul era președintele consiliului elevilor și este foarte mândru de aceasta realizare. Este benefica elevilor de liceu, care au maturitatea necesară de a se autoevalua, dar nu și celor de 14/15 ani.

  19. Din păcate, personal, am mai spus-o și cu altă ocazie. Suntem în țara cu mentalitatea celor frustrați, care vor ca voia lor să fie lege pentru că pot, nu din alt motiv. Adică “cine e elevul sau elevii care fac contestație, care ne dau nouă de muncă suplimentară?? Lasă că le arătăm noi!!”. In mod clar, acest elev cu medie așa mare, chiar se pregătise. Prin autoverificarea lucrărilor, ar ieși la iveală capacitatea profesorilor, cei care se joacă cu destinele unor copii. Ar ieși un scandal monstru! Bineînțeles, nu toți profesorii sunt în aceiași oală, să nu se înțeleagă greșit.
    Auzi, moldovenii sunt mai evoluați, mai transparenți și mai bine intenționați in această speță decât noi!!! Felicitări ministrului educației, avem într-adevăr o Românie educată.
    Ne mai mirăm că pleacă tinerii din țară!??!

  20. Si noua la contestatie ne-a scazut 50 sutimi la romana. Incredibil. In Bucuresti am coborat cu 1000 locuri in ierarhie.

    1. Foarte bine i-a făcut. Sa învețe elevul,ca nota profesorului este foarte importanta. Toată lumea acum contesta. Sa le fie rușine!

      1. Dacă sunteți cumva și întâmplător profesoara sa va fie dvs. rușine. Copiii nu au pregătirea și experienta unui profesor pentru a se aprecia corect. Iar dacă patru profesori acorda note diferite a cui este de fapt vina?

        1. Și copilul nostru a pățit la fel si am pierdut 150 de locuri in clasament.Si a fost obligat de acest sistem bolnav sa treacă dintr-o trauma în alta, și totul din lipsa acestei transparente,in spatele căreia se ascund incompetenta, nepăsarea, realele probleme neasumate ale sistemului de învățământ.
          Alții mai mici, ca Republica Moldova, pot fi transparenti pt ca ei pot recunoaște, asuma și corecta problemele din sistem- ceea ce intr-un final va duce la evoluție.
          Noi nu, pt ca Romania nu își dorește sa evolueze, noua încă ne place sa fim tara lui”Las-o bă, că merge -asa!”

      2. Stimata doamna, aveti asa o mentalitate de tip comunist, incat imi este si sila sa ma intreb ce varsta si ce ocupatie aveti!

  21. Sunt mai multi copii in aceasta situatie. Copilului meu i-a scazut nota la romana in urma contestatiei de la 7.70 la 6.85 iar la mate de la 5.25 la 5.10, nota finala la EN ajungand de la 6.47 la 6.02. Ca si copilul la care s-a făcut referire in articol, în ierarhia judeteana a scăzut cu aprox 3oo de locuri si ca urmare nu mai are nici o sansa de a ajunge la o scoala din municipiu. Copil de 8.35 media de absolvire, 6.02 la EN ajunge la profesionala.
    Acest examen, modul in care este conceput, structura lui, metodologia, totul este un calvar pentru copii si parinti. Totul. Si unora le distruge viitorul.

  22. Nu l-a pus nimeni sa faca contestatie. A fost alegerea parintelui si elevului. Corectarea lucrarilor nu este cantar electronic. Conform articolului daca primeste in plus e bine, daca ii scade nota e rau. Asa ceva nu are logica.

    1. Realizezi ce scrii? Sunt copii de 14 ani care muncesc pentru o nota bună și vine un profesor plictisit care îl subevalueaza. Corectarea unei lucrări se face cu simt de răspundere, nu superficial gândind la ce o sa pregătească la cina. Acel copil a făcut contestatie pentru ca după 4 ani de munca nu a fost notat corect. Este unul din miile de cazuri de copii nemulțumiți.

      1. De ce presupui că profesorii ”sunt plictisiți”? Dacă lua 2 puncte în plus, nu mai erau plictisiți profesorii? Cererea de recorectare e semnată ȘI DE PĂRINTE, care-și asumă că știe că nota poate să scadă la recorectare. Așa că asumă-ți că ai crezut că va merge o mică șmecherie și nota va crește obligatoriu, dar nu s-a întâmplat așa. Mergi și cere să vezi lucrarea, dacă ai idee ce ar trebui să apară în ea, ia un barem cu tine, vezi ce a fost în lucrare și ce NU. Copilul s-ar putea să nu mai țină minte și să vă îmbătați amândoi cu păreri bazate pe amintiri incomplete.

          1. Eu nu merg la evaluare din cauza crizaților ca tine. Patru ani vi se tot spune că elevul trebuie să lucreze individual, să învețe și acasă, să citească ce e de citit, să rezolve ce e de rezolvat, iar voi înțelegeți că trebuie dat la meditații și gata, se va termina treaba voastră (nu-l mai supravegheați, nu-i mai verificați din când în când temele – că le-a făcut, nu să i le rezolvați! – nu mai dați pe la școală.) Iar între timp denigrați la greu profesorii de la clasă, că doar cel care dă meditații e cel mai grozav, că vă spune ce vreți să auziți.

            Iar la examen, când un elev slab sau puțin pregătit nu ia nota maximă, începeți să strigați că e mare nedreptate că i s-a cerut să calculeze 2×2 și să citească trei cuvinte într-un text la prima vedere. Cică de ce profesorii de la clasă nu fac destul – păi i-ați spus și i-ați arătat copilului că doar meditatorul contează, că poate să ignore ce face la oră, că va învăța la meditații, că lui i se cuvine tot dar nu trebuie să muncească deloc!

            Așa mentalități, așa rezultate.

            Cel mai simplu ar fi să se treacă la un test grilă unde nu mai poate contesta nimeni rezultatul, și ATUNCI să vezi valea plângerii! Toate geniile vor schimba macazul și vor cere evaluare clasică, ca să arate copilul cât de bun este el la detalii! Dacă-ați primi ce vă doriți…

        1. Este vorba de principiul “non reformatio in peius” adica “neinrautatirea situatiei in propia cale de atac” care apare in codul civil si in cel penal. Sper ca nu vreti dna Dana sa modificam si codul civil si pe cel Penal ca sa ascundem niste lucrari.
          Problema nu este ca scade sau creste nota ci faptul ca nu vezi lucrarea (am spus lucrarea si nu CORECTAREA), inainte sa iei decizia de a semna contestatia. ASTA E PROBLEMA.
          DACA vezi lucrarea si faci contestatie si iti scade nota, asta e, ti-ai asumat in cunostinta de cauza si o meriti. Daca ti se ascunde lucrarea si nu o poti vedea ce sa vezi … nu iti mai poti asuma faptele altuia (care blocheaza vizualizarea).

          1. Vezi c-ai început să ai probleme cu identitatea de gen, tratează-te și nu mai purta grija altora.

            Toți neaveniții se trezesc specialiști în de toate. Indiferent cât de mare vă e frustrarea, lucrurile s-au consumat. Scuturați-vă bine și vedeți-vă de viață. Mai mult rău le faceți copiilor spumegând pe lângă ei pentru lucruri care nu i-ar afecta deloc, dacă VOI i-ați lăsa să depășească momentul.

    2. Logica dvs. se bate din păcate cap în cap cu opacitatea de care da dovada onor ministeru’ (asta pentru ca le convine de minune). Dacă pe lângă nota finala (în prima etapa) ar fi afișate și cele doua note ale evaluatorilor și vezi ca ambii au dat note de gen 7.30 unul și 7.40 altul, cred ca nu ar mai face nimeni contestație. Dar tu ca părinte când îți spune copilul ca el merita o nota mai mare, ai doar doua variante: ai încredere în el ori nu, și te comporți ca atare!

  23. întru totul de acord, nu înțeleg de ce aceasta neasumare a corectării lucrărilor, fiului meu i-a dat 5 sutimi la romana și i-a luat tot 5 sutimi la matematica, este aberant, ce ai putea punct cu 5 sutimi în plus sau în minus. Părerea mea este ca în cadrul acestei secretizari se ascunde de fapt o crasă incompetenta. Copiii sunt victime ale sistemului de învățământ disfunctional, din care răzbat doar cei care fac meditatii pt ca de regula cadrele didactice la clasa lucrează cu 4,5 elevi, de restul nu le inteteseaza. Păcat……..

    1. Cum adică “neasumarea corectării lucrarilor”? Și care e problema secretizării? Dintotdeauna la examene, concursuri, olimpiade etc. lucrările candidaților au fost secrețiile.
      Dumneavoastră aduceți în discuție o problema punctuală de +,- 5 sutimi, în timp ce articolul tratează un aspect al metodologiei, cunoscut încă din septembrie 2023. Deci nu sunteți pe subiect, adică la o eventuală evaluare nu primiți punctajul aferent subiectului.

  24. In Bucuresti, 20 de sutimi scazute la nota, respectiv 10 sutimi la medie, au condus la coborarea cu aproximativ 500 locuri in ierarhie.

  25. Nu este singurul elev în acesta situație sunt și alți din alte județe. Sunt copii care nu-si explica de ce nota a fost scazuta desi ei susțin ca au scris. De aceea este bine sa se ceară vizualizare lucrări. Exact cum a fost cazul copilului din Vrancea care inițial a primit 3 și ceva la matematica și după contestație a primit 9 și ceva ( eroare umana) … aceiași eroare umana sau o alta eroare poate duce la astfel de situații

    1. Și nimeni, niciodată nu o va depista, iar acel copil va fi marcat pe viață. Strădania lui va fi aruncată la gunoi, frustrarea lui va fi imensă, cu posibilitatea de a ajunge un ratat!

  26. Păi nu e normal sa scadă nota dacă se constată că punctajul inițial era prea mare? Mai le suflați mul in dos ăstora? E corect să păstrezi o notă greșită?

    1. și care e criteriul de constatare că punctajul e prea mare?Cred că depinde de fumurile nesimțite ale unor corectori care vor sa para mai deștepți.Un copil care are antecedente de concursuri,olimpiade își poate evalua o lucrare,iar daca a făcut contestație a făcut știind că a scris mai mult decât i s-au acordat prima data.Dar ghinion ,a dat peste alt idiot care a considerat că 10 sutimi nu le merită și atunci de acele 10 sutimi distruge viitorul unui copil.

    2. Nu, nu, nu pricepeți! E clar că la recorectare nota nu poate decât să crească, așa zice Murphy! Nu e de mirare că li se cere să-și asume că știu că nota poate să scadă, dar ei se miră mereu… întotdeauna e altcineva de vină – profesorii, sistemul, ministerul, soarele de pe cer, numai ei nu. Ei sunt perfecți.

    3. Problema mare consta în faptul ca un elev de 14-15 ani, nu are capacitatea de a se evalua în mod corect, doar nu are pregătirea și experienta unui profesor. Dar între patru profesori (doi în etapa inițială și doi la contestatie) sa fie o diferența de 0.80 (in sus/jos), mi se pare enorm. Copilului meu (care el a insistat pentru contestație, evaluandu-se ca merita mai mult) i-a fost scăzută nota cu 0,70 puncte, ceea ce nu l-a afectat decât emoțional. Profesorii își i-au banii și pleacă acasă liniștiți, doar urmează o binemeritata vacanta, iar eu trebuie sa îmi consiliez psihologic copilul (în familie), pentru ca nu înțelege unde a greșit. Normal ar fi fost sa fim chemați la un centru de evaluare și corectata lucrarea în fata noastră, atunci no comment și scuze pentru deranj (puteam sa plătesc și o taxa pentru asta)!

      1. Eu va spun cazul de anul trecut al baiatului nostru, care la fel in urma contestatiei depusa la Lb. Romana dupa ce a obtinut nota 8,85, lucrarea a primit 90 de sutimi in minus fiind evaluata la 7,95. Contestia am depus-o dupa o lunga consultatie cu d-na prof. de Romana care a evaluat drastic lucrarea pe fiecare subiect in parte si a zis ca nu avea cum sa ia sub nota 9:40. Am urmat procedura legala si am depus cererea la Inspectorat pentru vizualizarea lucrarii. Atat va pot spune ca pe lucrarea avea note de la : 9,20 la 7,90. Tot ce ne-a zis ca a scris s-a adeverit parcurgand toata lucrarea. In afara de cele 20 de sutimi pe care le gresise clar, nu am gasit pe lucrare nici o greseala de exprimare, greseli de ortografie sau ceva clar pentru a intelege unde a fost depunctat. Singura explicatie ce ni s-a dat a fost de interpretare.
        De asemenea la matematica toti care au rezolvat o problema printr-o alta metoda fata de cea prezentata in baremul de corectare au fost depunctati cu 10 sutimi. Din aceasta cauza lucrari de 10 au fost notate cu 9,90.
        In urma depunctarii de pe pozitia 359 a picat pe pozitia 803. Diferenta de 444 de locuri a fost explicata doar de interpretare si de norocul avut la corectare.

  27. Nu este singurul elev în această situație….. sunt mulți copii și din alte județe unde situația este la fel. Copilul meu este în aceiași situație…. vom cere vizualizarea lucrări.

    1. Si al meu a patit la fel. Minus 0.5 puncte la matematica. A scazut 1000 pozitii. Am solicitat vizualizarea lucrarii. Problema este ca procedural nu mai poti modifica nimic.

      1. Băiatul meu este în aceeași situație,anul acesta. În urma contestației s- a scăzut nota de la 9,10 la 8,25 la lb. română, cu consecințe dramatice- scăderea cu câteva sute de poziții în ierarhia pe judet. Da, ne-am asumat și o oarecare scădere când am făcut contestație dar această diferență dintre note este inadmisibilă. Nu e normal să nu existe transparență și să nu poți vedea lucrarea înaintea depunerii unei contestații. Oare interesul elevului nu primează?

        1. Data viitoare sa nu mai contestati o nota de 9.10 si nici o dramoleta nu va mai avea loc. Voiati 10, asa-i? Voiati sa castigati concursul de mamici elicopter? Ei, asta se cheama teapa.
          Cat despre ultimul racnet al modei, vizualizarea lucrarilor, mai ales la limba romana, si daca v-ar fi fost aratata, aveati argumente sa combateti corectorul pentru cele 90 de sutimi? Evident ca nu, dar na, hai sa ne smulgem perii ca odrasla nu mai e al 50-lea pe judet. Na, ca acum e al 450-lea!
          PS. Pe copil l-ati intrebat daca e multumit cu 9.10? Sau ati daramat dvs usa secretariatului urland dupa contestatie si gandind doar la ce-or sa spuna fetele din cercul de mamici de pe Facebook?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Scădere dramatică a numărului copiilor de grădiniță

DOCUMENT Decretul pentru prelungirea stării de urgență: Unitățile de învățământ preuniversitar organizează, în măsura posibilităților, desfășurarea de activități din planurile de învățământ, în format online

Președintele Klaus Iohannis a anunțat într-o declarație publică de la Palatul Cotroceni că, pe lângă prelungirea suspendării cursurilor față în față și a faptului că școlile rămân închise, „se suspendă…
Vezi articolul

ANALIZĂ Ligia Deca anunță și ea că trebuie să investigheze cauzele și să reducă numărul celor care nu se prezintă la examenul de Bacalaureat și Evaluarea Națională, la fel cum anunța și predecesorul ei, Sorin Cîmpeanu, anul trecut. Nicio analiză nu a fost vreodată publicată, iar subiectul a fost îngropat imediat după examene

Numărul tot mai scăzut de la an la an al elevilor înscriși la examenele naționale, Evaluare Națională sau Bacalaureat, pare să fie în atenția Ministerului Educației doar în pragul examenelor,…
Vezi articolul
Noul program Erasmus+ pentru 2021-2027

Recomandări europene în educație: statele UE să adopte strategii pentru competențe digitale, cu susținerea întregii administrații publice, pentru fiecare nivel de învățământ, de la școala primară la formarea continuă

Statele membre ale Uniunii Europene, printre care se numără România, sunt îndemnate de Consiliul UE să adopte strategii naționale sau chiar regionale pentru educație și competențe digitale, prin care să…
Vezi articolul

BREAKING Grevă generală în educație, din 22 mai, pe termen nelimitat, anunță reprezentanții celor trei mari sindicate din învățământ / Elevii să stea acasă, spun sindicaliștii. Regulile generale, anunțate de reprezentanții profesorilor – document

Sindicatele din Educație – Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), Federația Sindicatelor din Educație (FSE) „Spiru Haret” și Federația Națională Sindicală (FNS) „Alma Mater” – au anunțat marți, într-o conferință de…
Vezi articolul