Extinderea programului de masă caldă pentru creșe, grădinițe, centre de zi, școli, cu finanțare din bugetele locale – propunere legislativă

583 de vizualizări
Foto: Buenosia Carol – Pexels.com
O nouă propunere legislativă pentru modificarea şi completarea “Legii educaţiei naţionale nr. 1 din 5 ianuarie 2011, care urmărește extinderea programului-pilot Masă caldă în școli, a fost depusă în Parlament. „Inițiativa nu are niciun fel de impact financiar asupra bugetului de stat sau a Ministerului Educației, fiind un program complementar celui deja existent, astfel încât să se ofere o masă în creșele, centrele de zi, grădinițele și şcolile pentru care autoritățile locale au posibilitate financiară, dar nu au putut oferi acest lucru în lipsa cadrului legal”, a declarat Alin Chirilă, deputat PSD și inițiatorul propunerii legislative, potrivit unui comunicat de presă primit de Edupedu.ro.

„Practic, se acordă posibilitatea legală consiliilor locale și consiliilor județene care doresc asigurarea meselor gratuite în creșe, grădinițe, centre de zi, școli, în cantinele şcolare, în sălile de mese sau prin servicii de catering, din bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor sau ale judeţelor, prin hotărâri ale autorităţilor deliberative ale acestora, în limita sumelor prevăzute distinct cu această destinaţie. Avem în vedere asigurarea necesarului de hrană pentru fiecare copil, astfel încât să nu fie afectată sănătatea acestora, precum și accesul la educație”, a declarat deputatul PSD de Mehedinți, Alin Chirilă.

În urma acestei modificări legislative, programul „Masă Caldă în școli” poate fi implementat și la nivelul unităților de învățământ, atât cu program normal, cât și în cele cu program prelungit sau cele în care se organizează programe „Școală după școală” pe de-o parte, iar pe de altă parte pot fi incluse toate școlile care în prezent nu au fost selectate în programul „Masă Caldă în școli”, acolo unde autoritățile locale au resursele bugetare necesare și decid acest lucru prin hotărâri de consiliu, dar și creșele, centrele de zi și grădinițele, se precizează în expunerea de motive.

Având în vedere necesitatea continuării eforturilor pentru diminuarea ratei părăsirii timpurii a şcolii, în condiţiile în care valoarea acestui indicator se plasează încă peste media Uniunii Europene, fiind de 18,1% în 2017, 16,4% în 2018 şi 15,3% în 2019, conform datelor oficiale Eurostat, este nevoie de extinderea programului-pilot, „Masă caldă în școli”, care a debutat în anul școlar 2016-2017, în toate școlile în care autoritățile locale pot acoperi aceste cheltuieli, până când va exista posibilitatea de aplicare la nivelul tuturor unităților de învățământ din mediul preuniversitar.

Informații de context

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Criza profesorilor din România „mai ales la materiile STEM” nu poate fi rezolvată doar cu măriri de salarii, burse și alte beneficii, susține ministrul educației, Ligia Deca, la ONU: „Ar trebui să avem încredere și în ei să conceapă împreună cu noi sistemul de educație transformat” / Tot Deca a eliminat examenul la „Științe” introdus prin Legea Miclea-Funeriu în Evaluarea Națională

Ministrul Educației a participat joi, 11 iulie, la Evenimentul special ONU pe tema transformării educației, organizat la New York. Aceasta a subliniat faptul că România se confruntă cu un deficit…
Vezi articolul

Există specialişti care doresc să se angajeze în universităţi, însă procedura birocratică este stufoasă, atrage atenția rectorul Universității Politehnica din Timișoara/ Vom avea o criză atât în sistemul universitar, cât şi în piaţa muncii, dacă nu se iau măsuri

La Universitatea Politehnica Timişoara, în ultimii ani a scăzut cu 10% gradul de ocupare a posturilor de cadre didactice titulare, pentru că din sistem au ieşit foarte mulţi profesori, atrage…
Vezi articolul

Mircea Miclea: Aș merge pe 1.000 de euro pentru un salariu de debutant. Atunci am putea să învingem inerția socială care te face să nu intri în sistemul de educație. Problema este alocarea de resurse pentru educație în general, nu numai pentru salarizare

„Dacă ar fi după mine, aș merge pe 1.000 euro pentru un salariu de debutant. Atunci am putea să învingem inerția socială care te face să nu intri în sistemul…
Vezi articolul